Gå til innhold

BK: At Worlds end

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei Emil, synes vinterbildene dine er altfor kunstig blåfarget. Det er blåtoner i vinterlandskapet, men det kan også bli en smule for mye om man ikke er bevisst fargetemparaturen. Legger ved et eksempel som jeg tror samsvarer mer med slik det var da bildet ble tatt. Om du egentlig bevisst vil ha det så blått vet jeg jo ikke? - mulig eksemplet her har litt vel mye rødt i seg, men poenget er at du har valgmuligheter.

post-253987-0-06601200-1329314669_thumb.jpg

Endret av Tjernshaugen
Lenke til kommentar

Hei

For det første så skjønner jeg ikke helt samsvar mellom tittel og bilde????

Når det gjelder vinterbilder så har de en tendens til å få et blåstikk i skyggepartiene. Når det er sagt så synes jeg ikkeeksemplet til Tjernshaugen er noe å rope hurra for heller.

Jeg tror nok kanskje den beste løsningen er å lage bilde litt lysere slik at sneen blir hvit uten å brenne ut - og så får man bare akseptere at det blir litt blått i skyggene. Et alternativ med slike bilder er å lage de i sort/hvitt - da slipper man ihvertfall blåstikket.

Stå på!!!

RAK-foto

Lenke til kommentar

Vel. Når det gjelder tittelen på bildet " At worlds end" så er det navnet på bydelen Kroken en lokal revy her har tittulert bydelen for å være litt humoristisk. Enig at bildet ble for mye blå stikk i. Men det skyldes at jeg personlig liker blått veldig godt .MIn hensikt var å lage fotografiet litt blåere i valørene slik det ofte blir i den blå time på denne årstiden

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...