Rembrandt Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Hei, jeg lurer på om hvordan er muntlig eksamen i engelsk på vgs første året bygget opp og hva er fordypningsemne? Håper å få mange gode og konstruktive tilbakemeldinger. på forhånd takk. Lenke til kommentar
onion1 Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Elev eller privatist? På privatisteksamen er det rundt 20 min forberedelse, og 20 min eksamen. Til forberedelsen trekker du en tekst/ får lytteprøve med deg inn på forberedelsesrommet, og skal finne ut mest mulig om teksten/stykket på den tiden. Jeg fikk en tekst om endring i uttale av engelske ord. Når du så kommer inn til selve eksamen, skal du først snakke en stund om det du trakk. Deretter får du spørsmål om ett eller annet du har forberedt deg på: Kan være tekst fra leselisten/bok/film/fordypningspppgave. Fordypningsoppgaven er kort sagt en oppgave om et tema du har valgt og sendt inn på leselisten at du vil skrive om. Den skal slik jeg har forstått det, være en fagtekst om et eller annet (dvs. at oppgaven du lager skal ikke være oppdiktet, selv om du sikkert kan skrive om noe som er oppdiktet). Fikk inntrykk av at det er en slags artikkel(evt. review)-sjanger man er ute etter her. Lenke til kommentar
Rembrandt Skrevet 15. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2012 Hei, må man levere leseliste om man tar privatisteksamen i Oslo kommune? Er det ikke slik at du skal lese en roman, se en film og i tillegg skrive en fordypningsemne, nå trenger jeg tips om hva som kan være bra og enkelt? Er lytteprøve must? Kreves det mye for å få en 6eR? Elev eller privatist? På privatisteksamen er det rundt 20 min forberedelse, og 20 min eksamen. Til forberedelsen trekker du en tekst/ får lytteprøve med deg inn på forberedelsesrommet, og skal finne ut mest mulig om teksten/stykket på den tiden. Jeg fikk en tekst om endring i uttale av engelske ord. Når du så kommer inn til selve eksamen, skal du først snakke en stund om det du trakk. Deretter får du spørsmål om ett eller annet du har forberedt deg på: Kan være tekst fra leselisten/bok/film/fordypningspppgave. Fordypningsoppgaven er kort sagt en oppgave om et tema du har valgt og sendt inn på leselisten at du vil skrive om. Den skal slik jeg har forstått det, være en fagtekst om et eller annet (dvs. at oppgaven du lager skal ikke være oppdiktet, selv om du sikkert kan skrive om noe som er oppdiktet). Fikk inntrykk av at det er en slags artikkel(evt. review)-sjanger man er ute etter her. Lenke til kommentar
onion1 Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Nei, det er visst ikke leseliste i Oslo, men mange andre fylker har. Da kan du bli spurt om så å si "whatever" eksaminator finner på at befinner seg innenfor pensum slik det er definert i læreplanen... Da har du bare læreplanen å forholde deg til, eventuelt får du spørre privatistkontoret hva som er i pensum, ikke meg for jeg kan ikke finne ut mer enn det som står på nettet... Ja, det kreves vanligvis alltid mye for å få en sekser, særlig på muntlig eksamen i fremmedspråk. Sannsynligvis vil du få mer info om eksamen i hvert enkelt fag samtidig som du får vite eksamensdato, men jeg vet ikke om det er slik i Oslo også... Ellers spør privatistkontoret om det som gjelder spesielt for Oslo, eller en privatistskole/ noen som har hatt eksamen i engelsk der. F.eks. vet ikke jeg om man må ha lytteprøve i Oslo, men jeg vet at man kan få det i hele Norge, og bl.a. i Hordaland må man ha det. Lenke til kommentar
Rembrandt Skrevet 15. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2012 Hei, jeg trenger tips til fordypningsemne i engelsk?????? Lenke til kommentar
Telefonsvarer Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Har du alternativer, eller bare å velge noe du ønsker å fremføre? Hvis du kan velge helt: Ta noe du allerede kan godt. Lenke til kommentar
Rembrandt Skrevet 7. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2012 Hei, jeg kan velge fritt, men sliter med å finne et tema. Hva kan være enkelt tro? kan jeg snakke om kunst? en kunstner? ser frem til gode råd...er targets bra bok å lese gjennom? ser frem til svar? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå