bueid170695 Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Håper noen tar seg tid til å svare meg, selv om torsk kanskje ikke er det mest intresante som finnes. Jeg jobber med en skoleoppgave i geografi (faktisk) der vi skal fortelle om en næring i Norge. Jeg valgte fiskenæringen. Noen her som vet hva som skjer med fisken fra den blir fisket og fram til den kommer i butikken? Har du noe mer å si om skreifiske på Lofoten, så er du hjertlig velkommen. Setter pris på svar! Hvis dere lurer, så går jeg første året på vgs. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Du kan finne noe på godfisk.no. Videre så finner du nok en del i nettbaserte leksikon om du søker litt. Leksikonet fiskepedia er utarbeidet av noen norske biologer og sportsfiskere. Det virker som de kvalitetssikrer dataen de legger ut. Faktaopplysningene er i hovedsak basert på Per Pethons "Aschehougs store fiskebok", revidert i 2005. Mye blir også hentet fra Fishbase. Korrekte, oppdaterte latinske navn og systematikk er hentet fra Integrated Taxonomic Information System. Se linker for mer informasjon. Annen relevant informasjon blir hentet utenfra, og referanser blir gitt under hver art. Fiskepedia torskefisker Lenke til kommentar
bueid170695 Skrevet 17. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2012 Du kan finne noe på godfisk.no. Videre så finner du nok en del i nettbaserte leksikon om du søker litt. Leksikonet fiskepedia er utarbeidet av noen norske biologer og sportsfiskere. Det virker som de kvalitetssikrer dataen de legger ut. Faktaopplysningene er i hovedsak basert på Per Pethons "Aschehougs store fiskebok", revidert i 2005. Mye blir også hentet fra Fishbase. Korrekte, oppdaterte latinske navn og systematikk er hentet fra Integrated Taxonomic Information System. Se linker for mer informasjon. Annen relevant informasjon blir hentet utenfra, og referanser blir gitt under hver art. Fiskepedia torskefisker Tusen takk! :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå