Gå til innhold

Vi tester PlayStation Vita (Vita)

Anbefalte innlegg

Så: hva gir 3G utgaven framfor wifi utgaven?

Hvis jeg feks bruker mobilen til å dele wifi, vil det vel være ingen forskjell? Leste dog at wifi utgaven ikke har gps og at noen spill kunne bruke den :/ regner ikke med at dette er no viktig, da det gjør wifi utgaven ganske ubrukelig (om dette skulle være kritisk funksjon til ett spill).

Å hvor er den billigst? - Gamestop ser jeg har 2200,- inkl 1 spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Booo... Dårlig grafikk.

mvh GH

Ja hva hadde du forventet på en håndholdt, Crysis eller BF3 grafikk på Ultra?

Jeg har ihvertfall ikke sett noe lignende grafikk på andre håndholdte, mobiler eller tablets det Vita viser allerede!

Marvel og Uncharted GA tar det som er der ute av spill til Android, iOs, 3DS osv.

Endret av iToMaN
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I 3G-utgaven kan man klikke inn et simkort og dermed være på nett hvor som helst! Regner med at det er forskjellen på de to!

Og kun 3G-versjonen har innebygd GPS.

3G bruker mobilnettet, så ja, da kan man være på nettet over alt hvor det er mobildekning. Men husk at det koster vanlige tellerskritt, noe som kan bli rimelig dyrt i lengden (ulikt i Japan, der man får kjøpt billige forhåndsbetalte tellerskritt til PSVita). WiFi er gratis. Jeg har ikke trådløst nettverk hjemme, så jeg stikker bare innom Burger King for å bruke nettet der når jeg laster ned ting til 3DSen eller mobilen. Antar du kan gjøre det samme med PSVitaen. GPS har jeg på mobilen, så trenger det ikke på PSVita.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

For min del er det fysiske knapper over touch anyday!

Ser ut som at det er mye feil på Vitaene! Black Screen of Death! =/

Du skriver "mye" fil på Vitaen, men du nevner en eneste feil ikke mange får. :p

Jeg leste 1 av 100, det er egentlig ganske mange det altså =/ Jeg mener ikke å flame eller noe :) Bare leste dette :)

Det er vist også en feil på "alle" (vet ikke om det er alle men sies så) der det er en slags pixelfeil, eller hvertfall svarte omeråder på skjermen. La ikke merke til det selv når jeg testet den da :)

Google PS Vita Black Screen

Lenke til kommentar
Jeg har ihvertfall ikke sett noe lignende grafikk på andre håndholdte, mobiler eller tablets det Vita viser allerede!
Shadowgun THD tror jeg ikke står tilbake for de fleste vita spill. Golden abyss er kanskje hakket bedre, om enn ikke på oppløsning da. Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Jeg tror markedet for dedikerte håndholdte spillkonsoller dør sakte men sikkert ut.

Hvorfor? Fordi markedet for det blir bare mindre og mindre for hver dag som går.

Tja, jeg ville undersøkt litt før jeg uttalte meg om ting jeg har ikke har peiling på. ;)

3DS sales in December broke Japanese sales record

Nintendo 3DS sales top 4 million in U.S.

Og om noen skulle tvile...

Playstation Vita not even close to 3DS sales

Lenke til kommentar

Og om noen skulle tvile...

Playstation Vita not even close to 3DS sales

Blir litt feil å sammenligne nylige tall mot tall på en konsoll som har vært ute i ett år. :innocent:

Dette blir mer riktig:

"Sony's newest handheld got off to a decent start in Japan where it sold 321,407 units in its first two days.

For comparison, the first two days of sales for the Nintendo 3DS in Japan totaled 371,326 units"

Kilde: Gameinformer

Vi så 3DS fikk en fin boost i salg når Zelda kom ut og jeg antar vi ser det samme på PS Vita når Monster Hunter eller en annen stor tittel i Japan kommer ut. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Uncharted er ikke en stor tittel i Japan. Skytespill som Uncharted og COD selger bare til et lite nisjemarked i Japan. Så Japan venter forsatt på spillet som får dem til å kjøpe maskina.

Lenke til kommentar

FF 10 remake , Sold

Masse bra spill som kommer, håper de selges i norske butikker, vi har endelig fått Gamestop i Bodø, for 2 år siden.

Gamestop har da vært i bodø lengre enn to år?

Mener da å huske at jeg har kastet meg på toget til bodø fra fauske manger ganger for å dra på gamestop!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...