Barcarolle Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 (endret) I går var jeg ute i regnet og fikk deler av skinnskoene mine gjennomvåte. Jeg tenkte ikke mer over det og satt de bare til tørking. I dag ser jeg at de har fått linjer på seg i overgangen mellom der skinnet var vått og der det var tørt. Jeg leste på nett om saltlinjer, og jeg også fikk det, men saltet fikk jeg vekk med en fuktig klut. Linjene er der likevel, fordi det ser ut til at det våte skinnet har ekspandert, og linjene er på grunn av høydeforskjell. Er det noen måte å utjevne det på igjen? Endret 15. februar 2012 av Barcarolle Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 (endret) Høres ikke bra ut, man skal aldri tørke skinnsko ved hjelp av oppvarming, var det det du gjorde? Endret 15. februar 2012 av Rankiz Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Hvor lenge har de stått? Mine ble sånn etter en seriøs våt dag med mye gåing uten gamasjer. Men de stod i fire dager elns og ble nesten like bra igjen. Det lille som er igjen later jeg som er en del av patinaen. : p Lenke til kommentar
fkm Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Tørk først av med en blanding av edikk og vann, for saltflekker er ofte vanskelig å fjerne med bare vann. La de så stå i romtemperatur med skotrær eller avispapir i noen dager. Hvis det fortsatt er flekker etter at skoene har tørket helt kan du gå over med en god skokrem (jeg anbefaler Saphir) i samme farge eller litt mørkere enn skoene. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Det lille som er igjen later jeg som er en del av patinaen. Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 16. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2012 Høres ikke bra ut, man skal aldri tørke skinnsko ved hjelp av oppvarming, var det det du gjorde? De stod på lunkne fliser i gangen, dessverre. Hvor lenge har de stått? Mine ble sånn etter en seriøs våt dag med mye gåing uten gamasjer. Men de stod i fire dager elns og ble nesten like bra igjen. Det lille som er igjen later jeg som er en del av patinaen. : p 2 dager nå. Linjene ser ut til å bli mindre fremtrendende. Jeg smører meg med tålmodighet. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Ta dem av de lunke flisene. Du må jo ha ett eneste sted i huset som er svalere? Skinn skal alltid tørke svalt. Det tar lang tid, men så er det kjipt å ødelegge skoene for å få dem fort tørr. Da er det liksom ikke noe poeng i å gjøre det fort. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Har opplevd det samme. Etter vask med klut, og tørking noen dager, pusser jeg skonene med skokrem. Etter noen grundige omganger er de de fine igjen. Eller så godt som. Har selv aldri vasket sko i eddikoppløsning, men ser at flere her inne anbefaler det. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Misfargingen ser vel ikke tilfeldigvis litt ut som dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå