Gå til innhold

[Løst] Ny bærbar 4-5 tusen?

Anbefalte innlegg

Vurderte tidligere maskin til 3 lapper, men tror jeg kanskje må øke til 4-5 for å kanskje bli fornøyd?

Har ferrari 3400 med 15" 4/3 skjerm fra før.

For ikke å få for mye senking av høyde av skjermvisning, så tror jeg jeg må gå for en 17".

Batteri er ikke så nøye, kommer til å ta ut dette for det meste å bruke strøm.

Bør kunne sluke unna 70Mb nedlasting på streaming og kunne se filmen samtidig uten hakking.

Gjerne med matt skjerm

Blåtann syns jeg fortsatt det er greit å overføre et bilde med no og da fra mobilen.

Lite viftestøy og ikke så mye varmeutvikling settes pris på.

Gjerne ikke en 'kloss' som hp pavilion dv8000, men stilig og slank som ferrarien - Ikke SÅ viktig, men betaler gjerne noen kr hvis det står om 2 med lik HW.

---------------

Ferrarien har:

Grafikk: ATI mobility radeon 9700

CPU: AMD Athlon 64 prosessor 3000+ (2.00GHz

HD : 75GB (?)

Ram 1,25GB

Jeg er egentlig fortsatt fornøyd med den til mitt bruk, men den har begynt å lagge når jeg ser på filmsnutter(uten at det laster utenom), men det viktigste for at jeg vil skifte er for å utnytte nye hastighetene på nettet. Trådløs 450+450 på en 70/10 linje OG at den begynner å bli svinvarm - ser det begynner å smelte ved ledning, så på høy tid med ny :)

Jeg regner egentlig med at selv en maskin til 3k knuser denne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje denne :

http://www.dustinhome.no/dell-vostro-3550-bts-ci5-24-4gb-500-156-w7p-silver/product/5010614606?intcmp=searchProvider_dacsa

Tror kanskje den vil tilfredsstille krava dine, og vel så det.

Edit :

Beklager. Det var visst en 15"'er.

Denne er 17" :

http://www.dustinhome.no/dell-vostro-3750-ci3-22-2gb-320-173-w7p-silver/product/5010614616?intcmp=searchProvider_dacsa

Kanskje det er litt lite med 2GB RAM, men det er forholdsvis rimelig å oppgradere det da.

Eller denne er kanskje vel så bra :

http://www.netshop.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=157617

Endret av ZiggyS
Lenke til kommentar

Kan vel hende det er mulig, men jeg vet ikke om noe.

Du får gå på en leterunde i diverse nettbutikker da, så kanskje kan du være heldig å finne noe.

Men i forhold til den pc'en du hadde, så er i3 svært mye kraftigere altså.

Og når du skriver at du til ditt bruk er fornøyd med den du nå har, så skjønner jeg ikke helt at du skulle trenge i5.

Her er nå iallefall en med i5, om enn noe dyrere :

http://www.netshop.no/Avdelinger/PC--and--SERVERE/Bærbar-PC/17--Bærbar/Acer/Acer-Aspire-7745G-Intel-i5-460M-173LED-4GB-500GB-HD5850--HDCAM-W7HP64-43547-p0000152013.aspx

Lenke til kommentar

Nei, vil ikke opp i pris, heller ned. 4500 er perfekt, men får tenke på linkene du ga.

Så enkelt som at jeg trenger ikke så mye nei - bare det tygger unna 70Mb/s nedlasting og se filmen samtidig uten lagg. Men selvfølgelg vil jeg ha mest mulig for pengene - er kraftigere/bedre mulig for samme beløp, så er det jo bare dumt å gå for det som er dårligere :)

Takk takk for linker og svar!

Lenke til kommentar

Ok, kom kun 1 som resultat med i3 (0 med i5) og ser det er vanskelig å søke også når man har 0 peiling på HW. Vet ikke om den ene cpu er bedre enn den andre (kun at i3 er dårligere enn høyere tall)

Fant denne Acer TravelMate 7750-2334G32Mnss

Ser jo ok ut, men det gjør også ZiggyS link(den på 17" og under 5k, da jeg setter grensen på det ... tror jeg)

4290,- kr + 49,- kr frakt høres jo greit ut.

Hva mener dere er best maskin for pengene. Den jeg fant fram nå etter søk, eller denne (Dell Inspiron 17R Intel i3-370M) til 4990,- kr.

Edit: Hmm så ikke så matt ut den skjermen der, selv om jeg søkte etter det ...

Endret av kandasa
Lenke til kommentar

Ser der ja - de fins ^^ - dette er vel mye for pengene skulle jeg tro.

Nå ser jeg det er mer minne som er bra, men legger merke til at det er 5400 på den andre kontra denne som er på 7200 på omdreining på HD. Kjappere og står i stil med i5 kanskje - Spørsmålet da er: Vil dette medføre mye mer støy og varme? Med tanke på både HD som går raskere og cpu som trenger mer kjøling?

De dyrere maskinene har vel også 7200 for nettopp å prestere? - hmm hvor mye må man opp for SSD mon tro. Uff, jeg er så rotete - slike ting er så vanskelig.

Edit: Nei, f.eks dyrere modell av samme med i7 cpu har 5400 hd - hmmm

Endret av kandasa
Lenke til kommentar

Hvilken endte du opp med?

For å svare på spørsmålene:

Du merker ikke noe særlig forskjell på 5400 kontra 7200 rpm. Men fra mekanisk disk til SSD, det er der du merker forskjellen. Og den er stor.

Og at harddisken er raskere har ikke noe å si på varme/støy. I alle fall er den så liten at du merker det ikke.

Og de maskinene som kommer med SSD er high-end maskiner i 10k+ klassen. Og hvis du får lyst på SSD senere kan du enkelt bytte selv uten at det går utover garantien. Dette gjelder også RAM.

Lenke til kommentar

Mulig jeg skulle lagd egen tråd for å kanskje få svar, men prøver her.

Hvordan blir det hvis jeg senere kjøper en SSD og vil ha OS på denne. Tenker da på at de fleste bærbare vel leveres med ferdig OS installert. Det er vel slik at de også leveres med gjennopprettings-cd/dvd (og/eller har det på HD) Det er vel en slik OEM versjon også?

Hvordan blir dette hvis man vil skifte til SSD - går det greit *out of the box*, eller er dette litt knoting for å få til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...