Gå til innhold

Kort spørsmål om Guds og Satans eksistens.

Anbefalte innlegg

Personlig har jeg mere tro på at disse spesielle opplevelsen er en manifestasjon av sin egen hjerne som kan spille mennesket store puss.

Det skal ikke mer til en stimulering med elektroder eller kjemikalier til for å oppleve store sanseintrykk som nødvendigvis ikke har funnet sted men alikavel ektefølt.

Dette kan i tillegg bevises med eksperimenter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EDIT: Er du så dum at du tror forskere sånn uten videre kan finne sjelen sin? Sjelen er ikke målbart på noen instrumenter, den sammeksisterer i en annen form. Ingen lever evig så du og forskerne får tidsnok vite det. Tror du Gud vil at vi skal vite det? JA Vil han at man skal kunne bevise det? NEi da blir jo hele straffepoenget borte. Hvis alle tar masseselvmord fordi etterlivet er bedre.

Nei. Ingen fysiske sydommer kan overføres til sjelen. Så om du er invalid eller utviklingshemmet blir du normal etter døden.

Hvor har du bevisene dine for at sjelen ikke kan bevises eller avkreftes?

Du virker så skråsikker i din sak at en skulle nesten trodd du hadde doktorgrad i fysikk, med fordypning i metafysikk.

Står det i bibelen at sjelen ikke kan påvises med vitenskapelige instrumenter? Eller er det en prest som har dradd argumentet ut av bakenden fordi det passer så bra til å forklare hvorfor vi ikke ser tegn til den?

Endret av Valkyria
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jo jeg blir det for jeg har ingen sjel og jeg vil ende opp som resirkulert materiale i form av molekyler først på jorden og videre i universet.

Du er ikke molekyler, det er bare kroppen din som er det.

Dette blir jo bare trasig å høre på...Når vi har folk i debatten som er på dette nivået så melder jeg meg rett ut.

Kos dere med disse folkene. For jeg kan uansett love deg at hva enn du gjør, tror på eller får høre hær i livet, så ender du opp som jord eller aske. På lik linje som tippoldemoren din er og barna dine kommer til å bli.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Tolker man bibelen riktig ser man at mennesket ikke kommer fra dette unvierset vi lever i. Men ble sendt her som straff for en udåd. Når vi dør vender vi tilbake. Det vil ikke åndeverdenen at du skal vite mens du lever her.

Vitenskapelige instrumenter kan ikke måle sjelen nei fordi for å fungere må instrumentene være i universet sjelen er i. I det neste liv kan du måle så mye du vil.

Vi hadde med oss store kunnskaper da vi kom til jorden som er dødd ut blant de mange sivilisasjonene. I praksis så kan man få tilgang til ubegrenset kunnskaper ved å gjøre en sjelevandring. Tror asiaterne kaller det Nirvana.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Tolker man bibelen riktig ser man at mennesket ikke kommer fra dette unvierset vi lever i. Men ble sendt her som straff for en udåd. Når vi dør vender vi tilbake. Det vil ikke åndeverdenen at du skal vite mens du lever her.

Vitenskapelige instrumenter kan ikke måle sjelen nei fordi for å fungere må instrumentene være i universet sjelen er i.

OK, melder meg inn igjen, for dette er noe av det sykeste og mest syra jeg har hørt. Kom gjerne med beviser og kilder til bevisene. For uten det blir dette som å lese en sci-fi bok skrevet av en langtidsbruker av store mengder LSD.

Edit: Men håper fortsatt at detter bare er kødd

Endret av kmatis
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Vitenskapelige instrumenter kan ikke måle sjelen nei fordi for å fungere må instrumentene være i universet sjelen er i.

OK, melder meg inn igjen, for dette er noe av det sykeste og mest syra jeg har hørt. Kom gjerne med beviser og kilder til bevisene. For uten det blir dette som å lese en sci-fi bok skrevet av en langtidsbruker av store mengder LSD.

Det er sperrer Gud har putta i vår fysiske hjerne. Jo mer man snakker om åndeverden jo sykere høres det ut.

Lenke til kommentar

Det er sperrer Gud har putta i vår fysiske hjerne. Jo mer man snakker om åndeverden jo sykere høres det ut.

Og dette har vi selvsagt gode beviser for i den store kloke boka?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Det er alltids rom for feil. Men slik jeg ser det ligger det mye i det som er skrevet. Men som man vet kan slike historier forandre seg før de blir skrevet ned.

Jeg tror enkelte deler av bibelen er ment til for folk som har nøkkel i hodet. Noe man får ved en sjelevandring. Mye er veldig intellegent skrevet og mest forståelig for folk som har opplevd sjelevandring.

Fantasibok eller en da vinci aktig bok?

Men tenk. Hva om en av oss 7.milliarder mennesker sitter med nesten korrekte svar? men blir ikke hørt på grunn av alt det andre svadaet som flyter rundt. Men uansett hvis man en dag våkner opp og ser sin egen kropp ligge foran seg. Så har jeg hatt rett.

Kan hende bibelen er akkuratt slik Gud har diktert den gjennom mennesket. Han har ubegrenset intelligens. Men har forenklet mye av det som står der. Likevel veldig avansert for oss. Så kanskje vi bruker bibelen feil også. Mye mellom linjene folk ikke leser i boka. Som jeg så noen av.  

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Du er virkelig ute å sykler... Tenk å få seg til å tro på så mye sludder uten å kreve et eneste bevis... Men det er jo derfor du tror dette også da, for du har virkelig ikke peiling på hva du skal lete etter for å få skikkelige bevis og bruker derfor din egen fantasi, som sikkert er bra nok for deg, men for oss andre, vel....

Dette du skriver her er så far out at du ville vært overmoden for psykriatrien om du ikke hadde religiøs stemplet på deg... Spørsmålet er vel om du hadde sikkel i munnviken når du våknet fra disse drømmene...

Lenke til kommentar

Om en intelligent gud var forfatter av bibelen burde han ha forutsett at det som stod der måtte være i en slik klartekst at det var uten tvil hva som var meningen.

Det burde ikke være rom for fotolkninger eller lesning mellom linjene.

Men klart da blei det mye enklere for folk å fortå og velge rett så pytt kast inn litt lignelser og uklarheter som kan bety så mye rart.

Lenke til kommentar

Dra til... Hadde faktisk ikke trodd at jeg skulle lese noe så dumt fra en person som kommer fra ett såpass opplyst land som Norge... Ikke ett fnugg av bevis, men tar absolutt alt som 100% sant...

Jaja, går ikke an å argumentere og rasjonalisere med slike mennesker, så. Er ikke uten grunn at om noe slikt blir ytret om noe, absolutt noe som helt annet (alver, nissen, romvesener etc.) så får man snarest en tur til legen. Men når man nevner gud og ånder, ja da er alt helt OK.

Det finnes ikke noe bevis for ånder, sjel, andre univers (ok, det er kalkuleringer som sier at det er noe sånt som 10? paralelle univers), guder eller noe som er i nærheten av å ha noen av de egenskapene. Ikke ett eneste håndfast solid bevis. Men gjerne legg frem noe.

Er så utrolig mange logiske brister i postene dine Tony, at jeg håper virkelig du troller, eller bare er rett ut uinformert/hjernevasket. Ett velfungerende menneske som sier slikt helt seriøst er ikke velfungerende allikevel. Det finnes ikke ett eneste håndfast bevis for noe av det du påstår annet enn "jeg har hørt om" eller "jeg opplevde det". Ingen av de to er noen som helst årsak for å tro noe blindt.

/sigh

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Jeg trekker meg fra debatten. Jrg har ikke noen beviser for noen ting. Dessuten har jeg bare hatt det litt moro sådet meste er bare oppspinn.

Jeg tror ikke på Satan men jeg tror Gud eksisterer. Jeg er sikker på at Jesus eksisterte på jorden ivertfall.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...