Gå til innhold

Kort spørsmål om Guds og Satans eksistens.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor har du det fra at dette dreier seg om åndelig død og ikke rett frem slik første mosebok beskriver det?

Det er innebakt i fortellingen, perpyro

Gud sier > treet som gir kunnskap om godt og ondt, må du ikke spise av; for den dagen du spiser av det, skal du dø

Dør de fysisk den dagen de spiser av treet, Nei.

Var det Gud sa feil, Nei De døde åndelig den dagen de spiste av treet.

De gjennomgikk en psykisk forandring. De følte plutselig skam og skyld.

Hverken treet i første mosebok eller treet i åpenbaringsboken er bokstavelige trær.

Nå hadde Adam mulighet til evig liv i utgangspunktet.

Ser vi etter i bibelen blei han over 900 år og fikk en drøss med unger men levde ikke evig.

Altså han døde slik historien beskriver.

So hvorfor må det være billedlig?

Fysisk evig liv ? Hvor har du den idéen fra ?

De første menneskers fysiske død, er ikke en konsekvens av deres ulydighet. Alle mennesker og dyr dør fysisk, for at nytt liv kan oppstå.

Lenke til kommentar

De første menneskers fysiske død, er ikke en konsekvens av deres ulydighet. Alle mennesker og dyr dør fysisk, for at nytt liv kan oppstå.

Så da kan alle få evig liv uansett om man tror på Zevs eller Osiris. Religion spiller ingen rolle, evig liv får man uansett.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor har du det fra at dette dreier seg om åndelig død og ikke rett frem slik første mosebok beskriver det?

Det er innebakt i fortellingen, perpyro

Gud sier > treet som gir kunnskap om godt og ondt, må du ikke spise av; for den dagen du spiser av det, skal du dø

Dør de fysisk den dagen de spiser av treet, Nei.

Var det Gud sa feil, Nei De døde åndelig den dagen de spiste av treet.

De gjennomgikk en psykisk forandring. De følte plutselig skam og skyld.

Hverken treet i første mosebok eller treet i åpenbaringsboken er bokstavelige trær.

Nå hadde Adam mulighet til evig liv i utgangspunktet.

Ser vi etter i bibelen blei han over 900 år og fikk en drøss med unger men levde ikke evig.

Altså han døde slik historien beskriver.

So hvorfor må det være billedlig?

OK så nå blei mennesket skapt for å bli gamle og dø...

Ja, hva trodde du. At ingen skulle dø fysisk. Hvor lang tid tror du det (rent matematisk) hadde tatt. Før jorden hadde vært overbefolket, om ingen hadde død fysisk ? Tenk deg litt om før du snakker.

Lenke til kommentar

Jeg tenker jeg og universet er stort og med en allmektig gud tilstede ville ikke overbefolkning være noe problem, ei heller at universet ville bli oppfylt.

Universet utvider seg allerede i dag fortere en lysets hastighet i tillegg til at det fiunnes hypoteser om multivers.

En ting er i hvertfall sikkert og det er at i din religion trenges ingen Satan for at ondskapen skal bestå.

Gud skapte den når han skapte mennesket til å bli gamle og dø.

Jeg synes faktisk litt synd på deg for jeg har i hvertfall evig død i vente uansett hva jeg gjør, det er befriende det.

Lenke til kommentar

...

Hvorfor skulle ikke de være bokstavelige trær?

Lenke til kommentar

...

Hvorfor skulle ikke de være bokstavelige trær?

Guds hage i første mosebok og Guds by i åpenbaringsboken er ikke bokstavlige steder. Derfor er heller ikke disse trærene bokstavelige.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Stedene og trærne de er bokstavelige. Men ikke vanlige steder som kan tolkes slik. Hvis du ikke har en sjel kan du gjøre deg verdig til det ved å gjøre en veldig uselvisk dåd. Men i teorien skal du ikke kunne føle varme hvis du ikke her sjel. Derfor vil varmt vann i dusjen for deg bare være kaldt. Enkel test. Føler du varme i dusjen har du sjelsevne og sjel. Adam og Eva ble sendt til jorden på grunn av eplet ja. Dømt til å leve et dødelig liv der de vil oppleve å dø. Men det betyr ikke at sjelen dør. Det er bare snakk om en mildere straff. Håper det stemmer ivertfall. PS! Jeg har sett min egen sjel. 

EDIT: Dataproblemer.-

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Bare et lite problem... Vi må først fastslå at vi har en sjel som lever på innsiden av kroppen vår, uavhengig av kroppen....

SÅ kan vi snakke om sjel... Hvorfor er det så ufattelig vanskelig for religiøse å forholde seg til realitetene egentlig? Hva er så skremmende med dem? Er det bare fordi at realitetene ikke stemmer med skribleriene til menn fra jernalderen av fornektelsen av fakta er så stor blandt religiøse?

Jeg bare lurer, for når man, på tross av all viten, fremdeles løper rundt og postitulerer at vi faktisk har en sjel, som om dette skulle være fakta som var opplest og vedtatt for lenge siden, ja da er det noe galt... Da er det på tide med en fakta sjekk...

Godt du har vett nok til å tilføye at du håper det stemmer i det minste... For ellers hadde det stått dårlig til med fakta sjekken din... For fakta er at vi enda har til gode å finne noen sjel.. ALT vi til nå har funnet er at når hjernen slutter å virke så opphører også bevisstheten (det som religiøse i ignorant uvitenhet kaller sjel...). Det er ingenting så langt som tyder på noe evig liv hverken her eller der i form av en ånd eller lignende flyr videre...

Det er KUN i religiøse myter at slikt er virkelig og det er bare å innse det kjedelige faktum at disse mytene har like mye sannhet i seg som eventyret om Espen askeladd og prinsessen han skulle få hvis han lagde et skip som kunne gå like godt til vanns som til lands... Ingenting av det er støttet opp av et eneste bittelite bevis, det er KUN påstander.

På den annen side hadde det vel ikke vært mye i religion å diskutere hvis man skal holde seg til fakta... :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Bare et lite problem... Vi må først fastslå at vi har en sjel som lever på innsiden av kroppen vår, uavhengig av kroppen....

SÅ kan vi snakke om sjel... Hvorfor er det så ufattelig vanskelig for religiøse å forholde seg til realitetene egentlig? Hva er så skremmende med dem? Er det bare fordi at realitetene ikke stemmer med skribleriene til menn fra jernalderen av fornektelsen av fakta er så stor blandt religiøse?

Jeg bare lurer, for når man, på tross av all viten, fremdeles løper rundt og postitulerer at vi faktisk har en sjel, som om dette skulle være fakta som var opplest og vedtatt for lenge siden, ja da er det noe galt... Da er det på tide med en fakta sjekk...

Godt du har vett nok til å tilføye at du håper det stemmer i det minste... For ellers hadde det stått dårlig til med fakta sjekken din... For fakta er at vi enda har til gode å finne noen sjel.. ALT vi til nå har funnet er at når hjernen slutter å virke så opphører også bevisstheten (det som religiøse i ignorant uvitenhet kaller sjel...). Det er ingenting så langt som tyder på noe evig liv hverken her eller der i form av en ånd eller lignende flyr videre...

Det er KUN i religiøse myter at slikt er virkelig og det er bare å innse det kjedelige faktum at disse mytene har like mye sannhet i seg som eventyret om Espen askeladd og prinsessen han skulle få hvis han lagde et skip som kunne gå like godt til vanns som til lands... Ingenting av det er støttet opp av et eneste bittelite bevis, det er KUN påstander.

På den annen side hadde det vel ikke vært mye i religion å diskutere hvis man skal holde seg til fakta... :)

Jeg har opplevd å se sjelen min og vet at den ikke ligger i hjernen. Bevisstheten vår ligger i hjernen ja men ikke sjelen. Den ligger i hele kroppen vår og er en blåkopi av kroppen vår men den består bare av energi. En sånn sjelevandring som jeg utførte ifjor ved ett uhell fikk meg til å se den. Jeg var klarsynt. Kan ikke bevise dette da men. Jeg vet også at bevisstheten din overføres til sjelen når du dør. Ettersom du ikke kan være bevisst i begge kroppene samtidlig. Sjelen min er blå/hvit. 

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Det følgende er ikke ett personlig angrep, Tony. Det kan virke som det er. Men, personlige erfaringer som du nevner er bare tull utenfor det ene individet som er involvert. Det er litt som å sitere bibelvers for å gi troverdighet til bibelen. Sirkulær argumentasjon. Det er bare faktaløse påstander som ikke kan gjenskapes og demonstreres. For ALLE som tror de faktisk besitter overnaturlige egenskaper og/eller viten; presenter det her og bli rik.

Personlige erfaringer bærer absolutt null, niks, nada, svada, nill, zero tyngde. Jeg kan si at jeg har blitt bortført av romvesener, jeg kan våkne en dag og ha arr e.l. som jeg ikke kan forklare, sammen med at jeg husker en drøm om ett sterkt lys. Da har jeg fysiske bevis på at noe mystisk har skjedd med meg, ikke sant? Det er ihvertfall helt usannsynlig at jeg har gått i søvne og skrapt meg, eller noe så simpelt som å ha vært for trøtt/full til å huske det.

Jeg har vært i en ulykke det jeg slo hodet så hardt at jeg ikke husker den dagen. Absolutt hele dagen er borte for meg. Hva om det aldri skjedde (jeg var tross alt bevist hele tiden sa de)? Tenk om folk bare lurte meg? Tenk om det er en konspirasjon for at jeg skulle komme i politiavhør?

Man kan si så mye dumt, så absurd, og selv tro på det. Hjernen, bevisstheten. Den er så utrolig lett å manipulere, og noen ganger gjør vi det selv. Bare fordi hjernen sier til oss at vi gjør/ser/opplever noe, gjør det ikke til faktiske hendelser. Ett kjapt google søk kan linke deg/dere til undersøkelser som omfatter alt fra manipulering av hjernen (fysisk) eller noe så simpelt som å montere ett kamera bak deg, og blinde deg med en skejrm som viser hva kameraet ser (psykisk).

Skal ikke si at personlige opplevelser ikke er personlig og ikke har personlig tynge og viktighet, men de har absolutt null kredibilitet utover den ene personen som er involvert. Om det faktisk hadde vært hundre(tusen)vis av slike, dokumenterte tilfeller, jo da hadde det vært viden kjent. It's just that simple.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har opplevd å se sjelen min og vet at den ikke ligger i hjernen. Bevisstheten vår ligger i hjernen ja men ikke sjelen. Den ligger i hele kroppen vår og er en blåkopi av kroppen vår men den består bare av energi. En sånn sjelevandring som jeg utførte ifjor ved ett uhell fikk meg til å se den. Jeg var klarsynt. Kan ikke bevise dette da men.

Igjen, hvor er bevisene for dette? Her har folk med langt større ekspertise enn deg forsket på dette i åresvis uten å finne en lite flik av noen sjel, hverken blåkopier eller mystisk energi og så kommer du, en religiøs som bruker tonnevis med kognitiv dissonans og confirmation bias og som tydeligvis ØNSKER at dette du tror på skal være sant, og slenger om deg med sjelevandringer, klarsynthet og annet UTEN at du har satt deg inn i noen verdens ting om hvordan vår hjerne virker...

Skal si deg det jeg, at dette du "så" er noe hjernen din innbilte deg at du så. Fantasier om du vil. Du tror på dette fordi du, åpenbart, er totalt ignorant til hvordan vår hjerne faktisk fungerer... Og hadde du visst det hadde du vel fornektet det også...

Se på dette bildet

1114434.jpeg

i denne linken, KLIKK HER, (Høyreklikk og velg åpne i ny fane, så kan du lese og se på bildet samtidig) så viser det helt tydelig hvor lett hjernen og synet ditt er å lure. Punkt B i det sjakk rutete mønstret har faktisk samme farge som punkt A.. Du tror meg ikke? Vel, jeg kan BEVISE det for deg... Her er hva du gjør:

1. Lagre bildet på maskinen din.

2. Start paint (ligger under start\programmer\tilbehør i start menyen din..)

3. Trykk på pimpette verktøyet (Vanligvis det vertøyet som er under viskelæret, til venstre for malekosten...)

Og her kommer beviset:

4. VENSTRE klikk på ruten A..

5. Velg pimpette verktøyet igjen og HØYRE klikk på rute B (I det som ser ut som hvit farge)

Er det samme farge? Du er ikke sikker? Neivel..

7. Velg malekosten og den bredeste penselen og lag en strek ved å holde VENSTRE musetast inne og så det samme mens du holder HØYRE muse tast inne... tror du meg nå?

Her er beviset:

1114433.jpeg

Merkelig hvordan dine egne øyne åpenbart ikke er til å stole på her, selv på noe så latterlig enkelt... Du ANTAR at fargene er forskjellige, men i virkeligheten er de kliss like.... Men uten bevis er det KLIN umulig for oss å se likheten mellom de to fargene i rute A og B!!! Skjønner du nå hvorfor vi vil ha bevis og ikke bare tomme påstander? Skal vedde for at påstandene din FØR du testet dette var at fargene var forskjellige og ikke like.... Men det innrømmer du nok aldri, du har sett slikt før eller du gidder rett og slett ikke å prøve dette fordi....

Jeg vet også at bevisstheten din overføres til sjelen når du dør. Ettersom du ikke kan være bevisst i begge kroppene samtidlig. Sjelen min er blå/hvit. 

Hva med de som har parkinson sykdom, eller andre mentale skavanker, blir de mentale skavankene overført også eller blir bevisstheten, JEG'et ditt, restorert til slik den var i "normalen"?

Problemet ditt er som sagt, igjen, bevisene for dette... Hvorfor skal vi andre legge noe som helt i noe som til og med for deg fremstår som fantasi?

Edit: leif og link...

Endret av RWS
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

EDIT: Er du så dum at du tror forskere sånn uten videre kan finne sjelen sin? Sjelen er ikke målbart på noen instrumenter, den sammeksisterer i en annen form. Ingen lever evig så du og forskerne får tidsnok vite det. Tror du Gud vil at vi skal vite det? JA Vil han at man skal kunne bevise det? NEi da blir jo hele straffepoenget borte. Hvis alle tar masseselvmord fordi etterlivet er bedre.

Nei. Ingen fysiske sydommer kan overføres til sjelen. Så om du er invalid eller utviklingshemmet blir du normal etter døden.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Dersom sjelen ikke er noe som kan måles nå eller i fremtiden, hvordan kan man da være sikker på at man har en eller at noen noen sinne har hatt en.

Dessuten er det ikke pent å kalle folk dumme uten bevis for sine påstander.

Nei jeg baklager men jeg blir litt irritert noen ganger. For det finnes ting ute i rommet og energier man ennå ikke kan måle. Feks sort materie. Eller hva det igjen er for noe.

Det finnes en metode. Men det blir personlig bevis. Du må overføre bevisstheten din til sjelen din uten at din fysiske kropp dør. Noe som er veldig vanskelig.

Men jeg mener at det blir umulig å bevise. For sjelen vår befinner seg i et overlay univers som ligger oppå vår men er ikke eget, det ligger bare sammen. Det er mine personlige observasjoner og alle som greier det samme kan bekrefte det. (Svært få) Så for å bevise det må man finne opp et instrument som kan se hva som foregår i alternative univers.

Så i motsettning til dyrene. Ss ja teorien MIN ligger i at mennesket okkuperer to Universer samtidlig. Stemplet og ferdig. Når vi dør i dette vil vi være evige i det andre. Det er bare vårt vi dør i. Åndeverden er et annet univers med helt andre naturlover. (De eksisterer ikke) 

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...