Gå til innhold

Kort spørsmål om Guds og Satans eksistens.

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513
Så langt kom jeg ikke. Fordi forskerne sa det ikke. Jeg leste det på nettet. "Vi har sett ting som ikke følger fysikkens lover"

Så noen skrev den setningen, og du bare tok det for god fisk og trodde at INGEN kom til å spørre deg etter eksempler om du presenterte den setningen videre?

Hvorfor komme med en påstand om at noe er bevist, når du ikke vet hva som er bevist?

Jeg sier ikke at det ikke er bevist, men akkurat nå er jeg bare dritnysgjerrig på hvorfor du postet en påstand som du visste du ikke visste noe om.

Les dette:http://lektorsalen.w...-verdensrommet/

Ellers vet jeg ikke mye. Men mange skriver om dette og på discovery og slikt.

Men eksisterer Gud er han ikke bundet av fysikken og som feks biblen sier er han en ånd og ikke av kjøttt og blod.

Selv ordet Ånd motsier fysikken siden det er energi med egen vilje.  

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men eksisterer Gud er han ikke bundet av fysikken og som feks biblen sier er han en ånd og ikke av kjøttt og blod.

"La oss skape menneskene i vårt bilde...."

Hvis vi er skapt i yawhe's og de andre gudenes bilde (Hvem de enn var, da dette heller ikke kommer klart frem i mytene bibelen beretter om...) så er det vel nærliggende å tro at vi er noe i nærheten av hvorden gud ser ut, er det ikke? Som noen sa, hadde kuer og hester hatt guder så hadde de gudene sett ut som nettopp kuer og hester...

Og denne satan, han er jo/var jo en guds engel? Kanskje det var det gud mente med "i vårt bilde"? At vi ligner litt på engler...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

"La oss skape menneskene i vårt bilde...."

Hvis vi er skapt i yawhe's og de andre gudenes bilde (Hvem de enn var, da dette heller ikke kommer klart frem i mytene bibelen beretter om...) så er det vel nærliggende å tro at vi er noe i nærheten av hvorden gud ser ut, er det ikke? Som noen sa, hadde kuer og hester hatt guder så hadde de gudene sett ut som nettopp kuer og hester...

Og denne satan, han er jo/var jo en guds engel? Kanskje det var det gud mente med "i vårt bilde"? At vi ligner litt på engler...

Ikke bare ligner. Jeg tror vi er helt like himmelmenneskene og ligner på englene men de har overnaturlige evner. Når en dør kommer man liksom til ett sted med vitenskap og infrstruktur som ligner det vi har men bare at systemet ikke har store mangeler slik vårt har. Guds rike er sikkert autoritært og litt styrt av englene.Jeg har veldig gode grunner til å mene, at de vet hva vi driver med og også utvikler seg selv på en lignende måte. Men med evig liv.

Det går ann å tro på dette enn at de der oppe foretrekker klassisk gresk kultur og nakenhet i all evighet.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Ikke bare ligner. Jeg tror vi er helt like himmelmenneskene og ligner på englene men de har overnaturlige evner. Når en dør kommer man liksom til ett sted med vitenskap og infrstruktur som ligner det vi har men bare at systemet ikke har store mangeler slik vårt har. Guds rike er sikkert autoritært og litt styrt av englene.Jeg har veldig gode grunner til å mene, at de vet hva vi driver med og også utvikler seg selv på en lignende måte. Men med evig liv.

Det går ann å tro på dette enn at de der oppe foretrekker klassisk gresk kultur og nakenhet i all evighet.

Jeg tror du har en livlig fantasi, men det du sier her har ingen rot i virkeligheten.

Er det relevant for diskusjonen hva du fantaserer om?

Blir som om jeg skulle brukt mine drømmer som argument.

Endret av Griffar
Lenke til kommentar

Fantaserer sier du? Hva vet du om det.

Tja, jeg ville nok tippet en total mangel på bevis som en ganske god grunn til å ikke tro på sludderet du presenterte over... For hva VET du om engler og evigheten liksom, annet enn det du gjetter deg til på grunnlag av overbevisning? Og kan du vise frem dette noen andre steder enn nettopp i din fantasi?

Virkeligheten er nemlig slik innrettet at uten bevis så har du bare påstander og verre blir det når du på toppen av det spinner videre på de påstandene med rene fantasi produkter som du kun har din fantasi som orginator for... Håper du skjønner at dette ikke er sagt for å såre deg eller nedverdige deg eller noe i den duren, men som en direkte konsekvens av manglende bevis for slike påstander...

For du ville heller ikke trodd meg om jeg sa jeg hadde en drage i garasjen som hadde lovet meg (og deg) evig liv i dragehimmelen med underdrager som sjefer i evigheten... eller hva? Rent oppspinn ville du tenkt og vel, hater å være den som krakker nyheten til deg, men det er slik vi skeptikkere ser på slike påstander du legger frem her... Hverken mer eller mindre...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Likevel kan du ikke bevise at jeg tar feil. Like mye manglende bevis på at det ikke eksisterer som at det eksisterer.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Hvis den var ment til meg, anbefaler jeg deg om å lese førsteposten. Der skriver jeg

Selv er jeg en person som ønsker bevis for å tro på noe, samtidig som jeg er åpen og ikke forkaster absolutt alt.

Som du kanskje ser, ønsker jeg bevis for å tro på noe. Jeg er ikke forhåndsinnstilt på at noe er umulig. Det jeg vil ha er bevis, eller godt begrunnede svar, noe jeg syns du har manglet i dine innlegg. Hvis du kommer med begrunnelser og ikke bare bastante påstander, blir det også enklere å føre en god diskusjon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Hvis den var ment til meg, anbefaler jeg deg om å lese førsteposten. Der skriver jeg

Selv er jeg en person som ønsker bevis for å tro på noe, samtidig som jeg er åpen og ikke forkaster absolutt alt.

Som du kanskje ser, ønsker jeg bevis for å tro på noe. Jeg er ikke forhåndsinnstilt på at noe er umulig. Det jeg vil ha er bevis, eller godt begrunnede svar, noe jeg syns du har manglet i dine innlegg. Hvis du kommer med begrunnelser og ikke bare bastante påstander, blir det også enklere å føre en god diskusjon.

Men for meg er det for komplisert å forklare eller å bevise. Samt 70% av det jeg har skrevet er ikke fra mitt eget arbeide. Sånn bevismessig er det ikke umulig for meg å finne det. Men jeg vil sterkt anbefale å la være å se det. Ettersom det involverer å ha en nær døden opplevelse eller sterk medistasjon hvorpå du vandrer ut av kroppen din. Jeg ville helt sikkert kunne bekrefte å ha sett nøyaktig det samme som du eller andre ville sett. Ettersom jeg har hatt det en gang.

Men er ikke hjernen mentalt innstilt på dette riskerer du å bli syk i månedsvis. Jeg kan garantere at det norske samfunnet ikke vil tro på det du sier. Selv om det du opplever er helt identisk til det jeg opplever. Så problemet er å overbevise massene. Men jeg kan overbevise en og en.

Jeg sier ikke at det ikke er fordeler men er man ikke klar for å se klart ender du opp på psykiatrisk. Så ja jeg kan bevise, men jeg vil ikke av etiske grunner siden jeg ser på det som farlig. Sånn går det når jeg blander sammen Buddisme og Kristendom. Min egen feil. Jeg sitter med kunnskaper som ble tapt kanskje i svarte dauden eller før det. Men hva gjør jeg prøve å argumentere at noe finnes uten fysiske bevis? Men det er jo hele tingen man må se det åndelige. Ånder er ikke fysiske.

Det er ikke noe poeng å diskutere noe man ikke har felles erfaringer med. Så jeg takker for meg igjen.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Det er ikke noe poeng å diskutere noe man ikke har felles erfaringer med. Så jeg takker for meg igjen.

Her viser du en ignoranse så stor at jeg ønsker deg lykke til videre, for det er nettopp en diskusjon med de som IKKE har den samme erfaringen som kan kaste lys over det som diskuteres... Men når du feiler på å forstå det skjønner jeg også hvorfor du ikke skjønner at fantasi ikke er bevis...

Og hvor har du det fra at skeptikkere er forut inntatte? Det er jo nettopp det skeptikkere IKKE er, da de er åpne for absolutt alt og ikke stenger noen verdens ting ute. At de krever bevis for å godta noe er faktisk noe ALLE burde gjort, da det er den eneste måten å finne ut om noe er i nærheten av en sannhet på. Å hoppe til konklusjoner det ikke foreligger bevis for er derimot VELDIG forutinntatt, så vet du det..

Men lykke til videre. Håper du finner ut av det ignorante mørket du befinner deg i i dag og ser lyset... :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Jeg skjønner hva du sier men jeg var ikke her for å overbevise noen om noe.

Hva bør jeg si da? Det er omtrent umulig å bruke rene ord. 

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Jeg skjønner hva du sier men jeg var ikke her for å overbevise noen om noe.

Hva bør jeg si da? Det er omtrent umulig å bruke rene ord.

Var du bare her for å fortelle det du oppfatter som sannhet, men som like gjerne kan være fantasi?

For du kan si A.

Noen andre sier B.

Og noen sier C.

For meg virker alt like skrullete. Det finnes millioner av motstridende fantasier.

Jeg skjønner ikke hvorfor din tro er relevant for denne diskusjonen. Er hjernen din et nøyaktig instrument som registrerer virkeligheten uten feil? Eller kan det skje med enhver av oss at vi kan få halusinasjoner eller at psykisk sykdom gjør at hjernen vår ikke fungerer skikkelig?

Endret av Griffar
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Veldig mange andre mennsker har sett det samme som meg. Helt det samme.

Ånder er omtrent på det meste. Til og med våre reklamesendinger på tven. Men eneste måten å se dem på er å bli klarsynt. Mer klarsynt enn disse tv klarsynte. Noe man kan bli etter en sjelevandring. Da kan man en hel dag se disse tingene.

Nøkkelpunkter:

De finnes sannsynligvis på dine private eller offentlige fotografier. (Posering)

På TVen.Reklamefilmer.Inne i filmer.Dukumentarer. (posering)

Noen ute i trærne utenfor huset ditt. De snakker helst som oss. Men er sorte og har flaggermusaktige vinger. (En annen type ånd) + De kan snakke med hvarandre akkuratt som vanlige mennesker.

Du vil se døde personer som ikke har gått videre. (Sjelen)

En glitrende gullbelagt himmel med gliter som regner ned.

De kan høre og se det du tenker mens du er koblet inn.

Alle voksne menensker har fått ett merke i pannen som tilsier hva slags personer de er. Fedre har ett eget merke. (Kreator merket)

Det mest irrterende er kanskje å høre kommentarer på om du oppfører deg ondt eller godt.

De er rett foran fjeset ditt omtrent hver dag. Men eneste måten å se dem på er å bli tilkoblet deres verden som er paralellt med vår. Du kan se dem bruke de veiene vi ser til vanlig men de kan ikke bruke fysiske objekter fra vår verden.

Du har sett dem du bare vet det ikke. Vet ikke om jeg burde fortalt deg dette. Nei det er ikke aliens slik mange tullinger oppfatter det. Noen tåler ikke å se åndeverden.

Flere hundre tusener av menensker i verden har sett dette. Men de færreste har fprstått hva de så eller er innlagte.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Flere hundre tusener av menensker i verden har sett dette. Men de færreste har fprstått hva de så eller er innlagte.

Merkelig at ingen, INGEN, klarer å føre et eneste bevis for dette da, når så mange har "sett" dette... Hadde det bare vært noen få skulle jeg skjønnt det, men ikke når det er så mange, da burde en eller annen ha klart å fått et bevis på dette annet enn fantasien sin...

At de ikke er innlagte sier seg vel egentlig selv, da det antagelig ville vært mer naturlig å legge inn de som IKKE så slikt visvas for at de skulle slippe galskapen....

Lenke til kommentar

Veldig mange andre mennsker har sett det samme som meg. Helt det samme.

Mennesker ser alt mulig rart. Du ser ufoer og aliens. Andre ser spøkelser. Noen sier at det ikke finnes ufoer og spøkelser, men at det finnes engler. Noen tror mennesker levde samtidig med dinosaurer.

Verden er et stort galehus hvor de merkeligste menneskene sier rett ut hva de mener er virkelig.

Derfor er det så kjekt med kritisk tenkning, slik at man ikke lar seg lure av den første skrullingen som kommer og sier "jeg har sannheten, slik er det!".

Det du sier er din virkelighet. Din virkelighet eksisterer ikke utenfor ditt hode!

Hvis du vil lære om vår felles virkelighet, den som vi alle opplever, så må du bygge kunnskap ikke på hjernen og dens eventyr, men på eksperimenter som kan etterprøves av andre.

Du har sett dem du bare vet det ikke. Vet ikke om jeg burde fortalt deg dette. Nei det er ikke aliens slik mange tullinger oppfatter det. Noen tåler ikke å se åndeverden.

Og dette er noe hjernen din har opplevd? Skal jeg stole på at din hjerne er et nøyaktig instrument for å måle virkeligheten?

Jeg vet av erfaring at hjernen er et unøyaktig instrument som lyver til seg selv.

Endret av Griffar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...