Spider Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Er det for å prøve å opprettholde en balanse mellom det gode og det onde? Slik jeg forstått det av de som tolker Bibelen mer billedlig er Gud og Satan symboler på godhet og ondskap, kjærlighet og hat, osv. Spørsmålet blir da om godhet kan eksistere uten ondskap. Gud blir blant de troende definert som god, men for at mennesket skal forstå hva det gode er så må det også eksistere noe ondt. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Er ikke Satan beskrevet som en engel som gjorde opprør mot gud i GT? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 (endret) Alt dette forutsatt at den kristne gud eksisterer og bibelen er hans ord. Og at det er Satanistene som har misforstått bibelen/religionen. Klart om det er de kristne som tar feil stiller ting seg noe anderledes La oss heller ikke glemme at de kristne lenge brente, radbrekket, torturerte, etc Satanistene (ekte eller innbilte) så at disse ikke helt stoler på de kristne og prøver å holde seg skjult er vel ikke overraskende Endret 15. februar 2012 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Det står i bibelen at bibelen er guds ord. Hvor da? 1 Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Det står i bibelen at bibelen er guds ord. Hvor da? For eksempel http://bible.cc/2_timothy/3-16.htm Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 (endret) Det meste av dette står nok ikke i bibelen men kilden min er en person som kan høre og se den andre siden og snakke med ånder og noe litteratur. Gud blander seg ikke inn i våre saker. Med mindre vi vil og da må man spørre Jesus. Siden han er Guds stemme på jorden. Mirakler kan skje. I himmelen vil vi gjøre store verk sies det. Det stemmer nok at Gud sendte satan til helvete fordi han prøvde å. La meg si. Ta over tronen til GUD. Men Satan tapte krigen han startet og ble en krigsfange av Guds rike. Maktgalskap kan en si. Som straff for sitt forræderi ble Satan sendt til en motsatt dimensjon. Helvetet. Alle korrupte engler og skapelser som er korrupte blir sendt til denne verden for "behandling". Korrupsjon kan ikke omvendes da det er en sterkere kraft enn godheten og korrupte engler kan ikke bli gode igjen. Men det vil ikke si at hele helvete er som helvete. De som er mest normale sitter øverst i hiarkiet sammen med angrende engler. Mens de mest korrupte holder seg nederst. Etter Guds lover. Mennesker som befinner seg her kan faktisk ha muligheten til å komme opp til himmelen igjen. mennesker er essensielt Guds barn og kan ikke bli uhelbredelig korrupte. Det ville selvfølgelig vært lettere for Gud å utslette hele helvetet men da har jo ikke de som er der lært leksa si heller. Ettersom alt Satan sier er løgn og han har ingen makt og han kan ikke holde noe han lover. Så er satanister kanskje de som får verst behandling sammen med mordere å slikt. Gud bestemmer over helvete og over alt. Så antar at de blir tvunget i en type arbeidsleirer til de lærer leksa si.Men jeg ville ikke tro på at de ikke vet noe om vår verden. De følger med på oss og det er ikke umulig at de bruker biler og andre fremmkostmidler og har store moderne byer i de øvre lagene.Nå blander jeg kanskje litt litteratur inn i dette men det er ikek umuliig. Altså Himmelen og helvetet Gud skapte er essensielt bygget opp som pyramider.Himmelen er den stående pyramide. Hvor Gud er på toppen og er kilden til resten. I helvetet er det opp ned. Bunnen er øverst og toppen er nederst. Som en opp-ned pyramide. Hvor Satan er kilden til resten men han er egentlig ikke det fordi han er fratatt muligheten for å ha makt over guds vesner. Men er tilatt å kontrollere sine egne. Man kan se det som to kongeriker. Feks ta danmark-norge fra gammeltida. Det er to land men danmark var landet som hadde noe å si over begge. Satan er og blir en fallen engel og kan ikke være en Gud noe satanister misforstår og dessuten er det direkte skadelig å tillate slikt på jorden ettersom satan er dårlig selskap. Ikke la ham ha noe å si. En Gud er Gud av opprinnelse. Det satan prøvde på var å ødelegge Gud noe som igjen ville først til total destruksjon av all eksistens og fremmtidlig skapelse og laget kaos. Derfor utilgivelig det han gjorde og prøvde på. All stanisme er i Guds syn dumskap og atter dumskap. Han har følelser slik vi har.Hva skriftene antyder er jo også at universet slik vi bor i dag ble skapt for å fostre opp liv. Vår planet er unik som fikk en art med Guds utseende. Altså mennesket. Vi er dermed favorisert av Gud. Slik jeg ser det er det ingenting som hindrer menneskelignende skapninger fra andre steder i vårt univers i å eksistere i himmelen og i helvetet. Er det liv på andre planeter er det nok slik. Endret 15. februar 2012 av Slettet+513 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Man kan selvsagt tro på Gud uten å tro på Satan. Man kan bare ikke kalle seg kristen. Dete r fullt mulig å tro på en overjordisk skaper uten å tro på Bibelen. Om du aksepterer Satans eksistens, kan du godt være kristen og ikke tro på helvete. Der er bibelen litt mer uklar. Geir Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Apropos akkurat det... Dessuten har bibelen/den kristne gud i likhet med den jødiske og Allah nulltoleranse for frafallenhet. Helvete er altså fylt med alle mine favorittmennesker, inkludert familien min, vennene mine, mine favorittkomikere, vitenskapsfolk, filosofer osv. osv. osv. :!: Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Vel, ettersom der er kun plass til 144,000 (max) i himmelriket, har jeg bestillt bilett til Valhalla. Lykke til med loddtrekkningen til alle kristne. Lenke til kommentar
sebbur Skrevet 15. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2012 Det meste av dette står nok ikke i bibelen men kilden min er en person som kan høre og se den andre siden og snakke med ånder og noe litteratur. Jeg kunne spurt mine kristne venner om dette, men etter uendelig mange diskusjoner føler jeg at jeg ikke hadde kommet til å bli noe klokere. Jeg er også av den oppfatning av at det finnes like mange tolkninger av Bibelen og kristendommen som det finnes kristne mennesker. Derfor føler jeg at det en kristen sier kan være fundamentalt feil hos en annen kristen, så jeg er forsiktig med å tro på alt jeg hører. Man kan selvsagt tro på Gud uten å tro på Satan. Man kan bare ikke kalle seg kristen. Hvorfor? Er det på grunn av dette med at Gud "skapte" Satan? Hvis ikke, hvor står det at man ikke er kristen hvis man ikke anerkjenner Satan? La oss si jeg vil kalle meg kristen, lever et kristent liv på kristne verdier, men ikke tror på Satan, hvem har da rett til å si at jeg ikke er kristen? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 ...det en kristen sier kan være fundamentalt feil hos en annen kristen, så jeg er forsiktig med å tro på alt jeg hører. Believe none of what you hear and half of what you see. Benjamin Franklin Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 (endret) Valhalla og de andre rikene er knyttet til Guds rike. Guds rike er øverst. Det er mange nivåer i himmelen og noen sier at det er syv av dem. De fleste hadde nok vært fornøyd med det første nivået. Kulturen du iveretar sier noe om hvilket rike du kan sendes til. For jeg tror ikke man automatisk kommer helt til topps selv om man er troende og at få noen gang vil nå stedet. Problemet med at ikke alt som er skrevet er sant er der. Men å si at alt som er skrevet er usant ville si å ikke engang anerkjenne matematikk. Med bilder så skal man bare tro halvparten? vel i vår verden ville man ikke fått sertifikatet om man trodde man levde i sin egen verden. Det er forfalskninger men det er som oftest bare digitalt eller hallugener. Endret 15. februar 2012 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Valhalla og de andre rikene er knyttet til Guds rike. Guds rike er øverst. Er dette noe du finner på selv? Valhalla er selvsagts guds hall, Odins hall, der einherjerne fester. Gudenes rike er Åsgard, Åsgard er øverst. Hvilken gud er det du snakker om? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Valhalla og de andre rikene er knyttet til Guds rike. Guds rike er øverst. Er dette noe du finner på selv? Valhalla er selvsagts guds hall, Odins hall, der einherjerne fester. Gudenes rike er Åsgard, Åsgard er øverst. Hvilken gud er det du snakker om? Ja tror jeg blandet noe der. Det jeg mener er at det er tendenser til mange riker der oppe som ligger side om side med hverandre med ulike kulturer. Hvis ikke så er det bare ett rike med mange forkjellige kulturer. ikke vet jeg. Men det er noe jeg fikk fra ancient aliens tv serien. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Men det er noe jeg fikk fra ancient aliens tv serien. Ok så det var bare oppspinn altså. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Jepp. Alt gammelt kan være oppspinn. Siden det ikke finnes sikre kilder. Lenke til kommentar
404415 Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Hvorfor? Er det på grunn av dette med at Gud "skapte" Satan? Hvis ikke, hvor står det at man ikke er kristen hvis man ikke anerkjenner Satan? La oss si jeg vil kalle meg kristen, lever et kristent liv på kristne verdier, men ikke tror på Satan, hvem har da rett til å si at jeg ikke er kristen? Satan er den første synderen. At synd eksisterer står sentralt i den kristne dogme. Hvis ikke Satan var opprinnelsen til synd (ved å gå imot Gud), så må det være Gud selv som var årsaken til synd. Var det Gud selv som lokket Eva til å spise av eplet? Hvis Gud selv er årsaken til synd så er jo hele historien om at Jesus døde for våre synder et bedrag. 2 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Jepp. Alt gammelt kan være oppspinn. Siden det ikke finnes sikre kilder. På den andre siden så har vi gode metoder innen vitenskapen for å få sikrere kunnskap. Underholdning på tv har ingen gode metoder til bunns som skal sikre noe som helst. Målet er kun underholdning. Lenke til kommentar
olsen_1 Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) Det er egentlig ikke mitt inntrykk av Religion, at man er bundet, men at man er fri. Det trodde jeg når jeg var kristen også, at jeg var spesiel og fri... I etterkant har det gått opp for meg hvor feil jeg tok den gangen jeg trodde at tankefengsel gjorde folk frie... Er man ikke fengslet av tanker i perioder? er kunnskap komplett? kan man være fri ukomplett? Hvilke rolle spiller tenkeren i forhold til tanker og tankefengsel? Er det en forskjell mellom tanker og tenkeren og i såfall hva? Kan tanker observere seg selv? om ikke, finnes tenkeren? om tenkeren finnes da, er den sann? Hva skaper tenkeren? Finnes en supernaturell enhet med et superego? eller er han et produkt av tenkeren? i såfall er ikke enheten og tenkeren den samme? om Gud og tenkeren er den samme hvilke rolle spiller Gud? og hvilke rolle spiller super egoet? Er Gud og tenkeren antatt å være den samme? Hva er Gud om han ikke er et produkt av tenkeren? Hvis han ikke er et produkt av tenkeren, hvordan kan vi vite hva han er? hvordan kan man tro/ikke tro på noe man ikke vet hva er? har man møtt Gud om man bare vet hva andre har sagt? Er kjærlighet virkelig? er det et ord? er det noe tenkeren har skapt, med nytelse og begjær som mål, eller kanskje å være trygg/ slippe å være ensom? har man eierskap i andre? er ikke tenkeren og "eieren" den samme? Eller er det noe annet? Noe som får fjellene til å se ekstra majestetiske ut eller blomstrene ekstra vakre? Er noe virkelig vakkert før man elsker/ er forelsket? "Ser" man da Gud før man ser Gud, og ser man det virkelig vakre før man er forelsket? Uten å være innkapslet, fordreid, separert (begrep/inkluderende bias/det-men-ikke-det - hva er Gud? og uten tenkeren, som er innkapslet, fordreid og separert - hvordan er da vi? Guds barn, Muslim (fredfull), buddhas etc etc Endret 16. februar 2012 av olsen_1 Lenke til kommentar
olsen_1 Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) Etpar korte spørsmål om tenkeren - hva er tenkeren basert på? Kunnskap, erfaring, minne, sant/ usant? all kunnskap ligger i hukommelsen, sant/usant? altså tenkeren er fra psykologisk fortid, sant/ usant? Gud er evig, sant/usant? eviheten er nå, har alltid vært nå og vil alltid finnes i nå, sant/usant? Er nåtid og fortid det samme? kan tenkeren og Gud eksistere i samme tidsrom? Kan da tenkeren oppleve Gud? hvordan kan man da oppleve Gud? kjærlighet? og kan da tenkeren diktere hva Gud er? En del av spørsmålene å vurdere om man tenker på hva Gud er. Og hva andre som har lurt på Gud er har vurdert. Utenom copypaste gjengen og de som tror bare for å tro. Så om ikke Gud kan vise deg inn i himmelen så vet fanken ikke jeg Wuups Endret 16. februar 2012 av olsen_1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå