Yamato47 Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Broren min sitter med kabeltv-inett og sier port 80 er blokka av UPC. Dette passer nokså dårlig med planene om hybel-webserver. Blokker UPC konsekvent port 80? Kan dette i så fall omgås? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Broren min sitter med kabeltv-inett og sier port 80 er blokka av UPC. Dette passer nokså dårlig med planene om hybel-webserver. Blokker UPC konsekvent port 80? Kan dette i så fall omgås? Port 80 er jo standard HTTP-port, så den kan ikke konsekvent blokkeres. Men de har kanskje forsøkt å hindre at folk setter opp servere (mener det er forbudt). Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Den kan konsekvent blokkes inn jo? Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Vet ikke hvordan det er gjort, og om det ligger i configen til de enkelte modemene eller noe annet sted, men jeg har erfart at det ikke går trafikk inn på port 80, ingen fikk tak i webserveren min utenfra. Løste det ved åsette den til port 1080, den er ofte åpen i andres proxier etc, og jeg bruker den ikke til noe annet svjv Men det ser jo en smule klønat ut da.. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Port 80 er stengt ja (for innkommende trafikk utgående hadde vært litt kjipt Det er som alle skjønner for å blokkere webservere. Jeg har lagt ut en liste over porter UPC har stengt. Fikk lista fra UPCs kundebehandlere Den tar dog ikke med hva som er stengt på de nye Motorola modemene, men det er er nok ca samme porter. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Synd at ISP'er gjør slikt. En løsning kan jo være å registrere deg på noen som har gratis hjemmeside. Der er det som du vet ofte plass-begrenselser, så da kan du ikke ha den frieheten som om du hadde en egen. Det kan du løse ved at det bare er index filen som ligger på den serveren, mens alt det andre ligger på din. Så linker du til det fra din index med port nummeret med i linken (slik; IP:port). Da vil ikke brukerene merke noe, og du har (på en måte) lurt deg rundt stengselen. Lenke til kommentar
Kvakko Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Denne tråden belyser vel dette problemet. UPC er altså ikke tingen dersom man har planer om server. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 Takk for feedback folkens, For en møkka-ISP! Hvor mye båndbredde tar tilfeldige hjemme-www-sider i forhold til fildelingsprogrammer?? Aargh for et uland, skulle nesten ønske jeg bodde i Sør-Korea. Jeg kommer til å råde han og kollektivet hans fra å satse på hjemme-webserver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå