Gå til innhold

Lyst til å drive med racing? Se her!


Tomhah

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har DU lyst til å drive med racing, men vet ikke hvor du skal begynne, eller tror at det koster alt for mye? :-)

 

Her har du svaret!

 

Formula Basic (www.formulabasic.no) er Skandinavias eneste formel-bil klasse, og har siden oppstarten i 2007 blitt en stor suksess. Klassen drives og eies av racing-entusiast Bård Bergsjø, som ønsker å ha med så mange som mulig! Biler kan dermed leies eller kjøpes billig!

 

10fb110917-063.jpg

 

Selv har jeg kjørt Formula Basic i 4 år nå, og det er en helt genial klasse. Bilene er enkle, men gir en unik opplevelse. Dette ER en formel bil, og det går unna! Bilen dominerer i svinger :-)

 

Disse bilene er laget for slipstreaming, noe som gir meget tett og underholdende racing, både før oss førere og for de som ser på.

 

Klassen har også et veldig godt miljø. Det er veldig trivelig å være på løp! :-) Får man et problem med bilen, er man veldig behjelpelig på veiledning, råd, tips og hjelp til å skru om det er et litt mer seriøst problem. Trenger tips til hvordan du kan forbedre deg som fører? Det er heller ikke noe problem i denne klassen ;-) Veldig åpent og trivelig miljø!

 

Prisen?

For under 100 000 kr kan du kjøre en full sesong i Formula Basic. Selv har jeg et budsjett på 40 000 kr uten leie av bil, men "oppstart" koster litt mer da man må kjøpe utstyr osv om man ikke har dette fra før. Men for under 100 000 kr kan du kjøre full sesong.

 

Her er det også tilnærmet umulig å "kjøpe seg til seier", da man får gjort minimalt med bilene. Her er det dyktighet og setup på bilen som gjelder. Ta en titt på www.formulabasic.no og kontakt meg, Tommy Østgaard på tlf: 415 15 350 dersom du er interessert, eller bare ønsker mer informasjon!

 

Klassen er åpen for alle som er over 14 år. Bilene gjør ca. 200 km/t på banen.

Endret av Tomhah
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 8 måneder senere...

Virker veldig kult, sinnsykt kult faktisk. Men hadde vært greit med litt mer informasjon. Skal du bruke 100 k per år for dette så må du ha en god jobb med solid lønn.

 

Men helt klart mulig for dem som ønsker det.

 

Jeg har bestemt meg at jeg vil begynne med billøp "snart", men blir nok bilcross og lignende, til å begynne med ihvertfall.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...