Roeyskatt Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 - uten å måtte dra kabel gjennom to etasjer og til andre siden av huset. Ønsker ikke å sette inn trådløst nettverkskort i pc-en. Obvious answer i mitt hode er liten, enkel usb-adapter, men jeg vil gjerne ha stabilt og godt nett også. Er det noe som kan kombineres? Hva er forskjellen på de som settes rett i pc-en og de som står i dock ved siden av? Er det noe jeg må tenke på ift. merke og spesifikasjoner for at den skal fungere optimalt med mitt oppsett (Telenor som ISP, Win7 og Netgearboks som leverer trådløst signal, tenker spesielt på om Netgearboksen foretrekker at jeg velger adapter fra samme leverandør) Bonusspørsmål: Jeg har et trådløst aksesspunkt (Netgear WG602) som ikke er i bruk, kan jeg ha dette i nærheten av pc-en og koble til en switch/hub og få signaler derfra? Eller må aksesspunktet være tilkoblet nettet fysisk via ethernetkabel sånn at dette ikke er mulig? Vet ikke helt hva et aksesspunkt er. :!: Ser for meg at det kanskje kan snakke med trådløs router og videresende signalet.. Det hadde vært fint. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Det aksesspunktet støtter klientmodus og repeater. Dvs du kan koble det til PC med nettverkskabel og få trådløst internett. Lenke til kommentar
Roeyskatt Skrevet 6. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2012 Case closed, jeg endte opp med powerline/homeplug som bare var plug and play- Netgear Powerline AV500 Starter kit. Mistet litt hastighet på opp-siden, men ikke så mye at det betyr noe. Det jeg i utgangspunktet hadde tenkt til (Med aksesspunktet) ble for mye styr i forhold til kommunikasjon med en eldgammel trådløs router, selv om de var fra samme leverandør. Hadde vel heller ikke vunnet så mye på det. Aksesspunktet oppførte seg forøvrig eksemplarisk, men routeren ville ikke akseptere en lillebror. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå