KNurven Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Får bare svart/hvit bilde når jeg prøver og spille av svcdogvcd på spileren min. an standalone pioneer dv454. hva er dette for noe Lenke til kommentar
capy Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 du har PAL spiller (europa) mens filmen du spiller av er NTSC (USA+) flere dvd spillere kan fikse dette problemet. det kan også mange tv'er. om du ikke har en tv eller dvd-spiller som fikser NTSC, så tror jeg det er mulig å kjøpe en slaks adapter. Lenke til kommentar
fluke2k Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Hvis ikke TV'n din klarer NTSC så får du bare flimmer alikevell.. Grunnen er nok at kabelen mellom dvd spiller og tv ikke er av bra nok kvalitet.. Du må ha en RGB kabel. Mulig S-video kabel funker også. NTSC bruker en annen color carrier. Samme problemet er på PS2 o.l. hvis du bruker den kabelen som følger med blir det S/H, men kjøper du en scart kabel så får du farger;) Lenke til kommentar
KNurven Skrevet 22. august 2003 Forfatter Del Skrevet 22. august 2003 Hvis ikke TV'n din klarer NTSC så får du bare flimmer alikevell.. Grunnen er nok at kabelen mellom dvd spiller og tv ikke er av bra nok kvalitet.. Du må ha en RGB kabel. Mulig S-video kabel funker også. NTSC bruker en annen color carrier. Samme problemet er på PS2 o.l. hvis du bruker den kabelen som følger med blir det S/H, men kjøper du en scart kabel så får du farger;) Skal prøve dette med scart. Men når jeg spiller av svcdvcd på min pc og bruker tvout, så får jeg de fargenen jeg skal ha på min tv. dessuten har jeg vert borti at faktisk noen vcd filmer vises med farger. trolig har dette med palntsc og gjøre. Lenke til kommentar
monkeecheetah Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Prøv også å gå i konfigursasjonen på dvd spiller og skift til pal istedenfor auto. Lenke til kommentar
geggi2 Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Du kan prøve å skifte mellom S-video og composit og se om det hjelper (hjalp hos meg). Har du RF modulator innebygget i maskinen så kan du også prøve å ta det signalet inn på tven. Lenke til kommentar
KNurven Skrevet 22. august 2003 Forfatter Del Skrevet 22. august 2003 Du kan prøve å skifte mellom S-video og composit og se om det hjelper (hjalp hos meg). Har du RF modulator innebygget i maskinen så kan du også prøve å ta det signalet inn på tven. siden min tv ikke støtter svideo så har jeg ikke prøvd det. og hva er en rf modulator Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Du kan prøve å skifte mellom S-video og composit og se om det hjelper (hjalp hos meg). Har du RF modulator innebygget i maskinen så kan du også prøve å ta det signalet inn på tven. Hans spiller (Pioneer DV-454) har ikke RF-modulator. Hvilken standalone DVD-spiller har RF-modulator? Jeg har ikke sett noen. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Får bare svart/hvit bilde når jeg prøver og spille av svcdogvcd på spileren min. an standalone pioneer dv454. hva er dette for noe Ifølge spesifikasjonene på din spiller så skal den ikke spille SVCD, bare VCD. Det er litt rart at det er samme problemet når spilleren bare skal støtte det ene formatet. Kanskje platene ikke er brent helt etter standaren. Har du prøvd platene på en annen spiller? Hvis du har brent platene selv - vet du om filmen er PAL eller NTSC? Lenke til kommentar
KNurven Skrevet 22. august 2003 Forfatter Del Skrevet 22. august 2003 Får bare svart/hvit bilde når jeg prøver og spille av svcdogvcd på spileren min. an standalone pioneer dv454. hva er dette for noe Ifølge spesifikasjonene på din spiller så skal den ikke spille SVCD, bare VCD. Det er litt rart at det er samme problemet når spilleren bare skal støtte det ene formatet. Kanskje platene ikke er brent helt etter standaren. Har du prøvd platene på en annen spiller? Hvis du har brent platene selv - vet du om filmen er PAL eller NTSC? Har prøvd platene på en billig spiller kjøpt på prix. denver ett eller annet. der fungerte de med glans. farger og alt Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Har prøvd platene på en billig spiller kjøpt på prix. denver ett eller annet. der fungerte de med glans. farger og alt Det er ganske typisk. Jeg har vært borti flere forskjellige billige (jalla) DVD-spillere som spiller nesten hva som helst, mens merkevare-spillere er mye mer kresne. Hvis TV-norminnstillingene (PAL/NTSC) er korrekte i din TV og DVD, tror jeg at problemet er at filmene ikke er brent/kodet 100% etter standaren og at spilleren din er litt kresen. Og at din spiller iflg. Pioneer ikke støtter SVCD. Du kan jo for sikkerhets skyld også teste filmene i en annen "kvalitets-DVD" hvis du har mulighet. Hvis de funker der, så kan det kanskje være noe feil (software?) i din spiller også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå