Clappy Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Heisann. Har sittet på nettet og surfet en del måneder etter drømmebilen nå. Kom over ett veldig fint eksemplar i helga, og ringte på bilen i går. Selgeren er et firma som heter Autotech i Drammen. Fikk høre på telefon at bilen var holdt av til tirsdag, men at jeg kunne ringe tilbake i dag og spørre om bilen var solgt. Visste seg at han som bilen var holdt av til, ikke fikk lån, så den var fortsatt til salgs. Jeg sa da til selger, at dersom bilen var så fin som beskrevet, skulle jeg ha den. Men jeg holder til et godt stykke unna, og må derfor ta fly eller tog for å hente bilen. Ettersom jeg jobber i ukedagene, kan jeg ikke hente bilen før helgen. Selger ville da ha pengene på forskudd, ettersom bilen må omregistreres slik at jeg kan kjøre den hjem i helgen. Det jeg lurer på er hva jeg burde gjøre før jeg overfører pengene for bilen? Hvilken måte kan jeg sikre meg, slik at jeg kan få pengene tilbake dersom bilen ikke viser seg å være i så bra stand som selger har beskrevet? Er det vanlig å skrive kjøpskontrakt før pengene overføres? Håper noen har tid til å gi meg et kjapt svar. Lenke til kommentar
hean Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 (endret) Heisann. Har sittet på nettet og surfet en del måneder etter drømmebilen nå. Kom over ett veldig fint eksemplar i helga, og ringte på bilen i går. Selgeren er et firma som heter Autotech i Drammen. Fikk høre på telefon at bilen var holdt av til tirsdag, men at jeg kunne ringe tilbake i dag og spørre om bilen var solgt. Visste seg at han som bilen var holdt av til, ikke fikk lån, så den var fortsatt til salgs. Jeg sa da til selger, at dersom bilen var så fin som beskrevet, skulle jeg ha den. Men jeg holder til et godt stykke unna, og må derfor ta fly eller tog for å hente bilen. Ettersom jeg jobber i ukedagene, kan jeg ikke hente bilen før helgen. Selger ville da ha pengene på forskudd, ettersom bilen må omregistreres slik at jeg kan kjøre den hjem i helgen. Det jeg lurer på er hva jeg burde gjøre før jeg overfører pengene for bilen? Hvilken måte kan jeg sikre meg, slik at jeg kan få pengene tilbake dersom bilen ikke viser seg å være i så bra stand som selger har beskrevet? Er det vanlig å skrive kjøpskontrakt før pengene overføres? Håper noen har tid til å gi meg et kjapt svar. Hadde aldri betalt alle pengene på forskudd. Hadde nok avtalt ett lite forskudd og overført det fra ett kredittkort med nettbank på grunn av den gode beskyttelsen kredittkjøpsloven gir deg. En google på firmaet skader heller ikke, ringforbrukerrådet og hør om de har mottatt klager fra de. Endret 14. februar 2012 av Nasciboy Lenke til kommentar
skenern Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Skriv kontrakt vell. http://forbrukerportalen.no/filer/fil_kjop_bruktbil.pdf Lenke til kommentar
hean Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Skriv kontrakt vell. http://forbrukerportalen.no/filer/fil_kjop_bruktbil.pdf Dessverre hjelper det lite å skrive kontrakt dersom forhandler er veldig useriøs. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Kjøp aldri bruktbil uten å få den vurdert og prøvekjørt av noen som har godt over gjennomsnittlig peiling på bil, ev. en NAF-test, selv om det er fra forhandler. Betal aldri noe på forskudd. Dersom du skal kjøre den hjem, kan du heller leie prøveskilter for hjemturen, og ordne omreg senere. Lenke til kommentar
Juli2 Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Hei! Ett råd: HA IS I MAGEN. snakker av egen erfaring. ALDRI betal bruktbil på forskudd. sannsynligvis trenger du bil raskt, og har forelsket deg i en annonse. Det vet selgere å utnytte. Snakker av erfaring!! Det er mange slendrianer i denne bransjen. Husk at markedet flommer over av bruktbiler. Det beste rådet jeg kan gi er å alltid ta en NAF kjøpstest på en bruktbil. Aldri betal forskudd, og få garanti fra forhandlere om at de må utbedre kostnadsfritt alt som påpekes i kjøpstesten. Ta en etterkontroll hos NAF etter at reparasjonene i kjølvannet av kjøpstesten er gjort. Ikke stol på tilstandsrapporter. Det er bukken som passer havresekken.. google også firmaet. Er det dette firmaet? Isåfall noen som har dårlige erfaringer.. http://www.bilforumet.no/andre_forum/annet-bilrelatert/244431-autotech-as.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå