Gå til innhold

Fettforbrenning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare for å illustrere mengden dette tilsvarer:

 

161 g protein =

766,6 gram med strimlet svinekjøtt (1280kcal) eller

1,3 kilo mager kesam (962 kcal) eller

596 gram gulost (2091 kcal) eller

688 gram kyllingfilet (667,36) eller

1,2 kg cottage cheese (1212 kcal) eller

633,85 gram tunfisk (690 kcal) eller

894 gram laksefilet (974kcal)

 

Spiser du mindre enn dette kommer du enten til å ha dårligere framgang i treningen din, eller gå mindre ned i vekt enn du har potensiale for, eller i værste fall begge deler.

 

Proteinpulver er en grei måte å få i seg nok protein på.

Lenke til kommentar

Mulig det virker litt voldsomt med 161 gram protein hver dag, men det er egentlig ikke så vanskelig. Jo fler måltid du spiser jo lettere blir det.

 

Om du spiser 4 måltid per dag, f.eks frokost, lunch, ettermiddagsmat og kvelds, så kan du ta 161/4 som blir 40g protein.

 

 

Spis 1 boks mager kesam med frokosten - 36g protein

Spis 200 gram kyllingfilet til lunchen - 47g protein

Spis 1 boks cottage cheese til middagen - 38g protein

Spis 150 gram tunfisk til kveldsmaten - 38g protein

 

sum: 159g protein. Med tilbehør kommer du da godt over 161g.

 

Prioriter å få i deg proteinkildene til hvert måltid, så spiser du så mye du orker av tilbehøret.

 

Om du skal være skikkelig nøyen på det, legg mesteparten av karbohydratene (da spesielt ris, poteter, pasta og brød) du har tenkt å spise på måltidene før og etter trening.

 

Prøv å ha et opphold på ca 3 timer fra du spiser til du drar å trener, de fleste er enig i at det er vanskeligere å yte sitt beste når det ligger mat å skvulper i magesekken.

 

Hvis du klarer dette er proteinpulver unødvendig. Det kan likevel være greit å ha, til de dagene du ser at du ikke klarer å fylle opp med 160g protein. Men husk at pulver er et tilskudd, det beste er å få det i seg via fast føde som nevnt over, og det dummeste du gjør er å ta 4 shaker på 40g og tro at du er flink.

 

Jeg vet ikke om du har lest på linken jeg ga deg over fra Tech Nutrition med programmet "Release your potential" (RYP) siden du ikke har skrevet noe om det, men jeg anbefaler deg på det sterkeste å finne deg en av de programmene som er der, og følg dette i 6 uker.

Ta gjerne et bilde av deg selv i undiken før og etter disse 6 ukene, og trykk i deg nok protein hver dag. Prøv det. Hva har du å tape?

 

Jeg har selv vert der du er nå, og skulle gjerne hatt noen som hadde bedre peiling enn de tjukksterke gutta i klassen min til å veilede meg. Da hadde jeg sluppet å kaste bort treningsårene fra jeg var 16 til jeg ble noe å 20.. Framgangen jeg hadde på de 4 årene kunne jeg klart på under ett år med ett skikkelig oppsett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...