Nuson Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 (endret) Har satt opp 89300en som Universal Repeater, slått av DHCP, endret ESSID og AP Root SSID til samme SSID som ruteren har, samme passord på begge, samme sikkerhetsprotokoll og kryptering, får koblet det opp som et nettverk og det vises som et nettverk. Men jeg får ikke internet connection på repeateren, dette merker jeg ved at repeateren som står ved siden av dataen, ikke har internet connection, mne hvis jeg slår den av, så får jeg connection fra ruteren. Help please! Update: Er forresten Altibox med tilhørende ruter. Endret 14. februar 2012 av Nuson Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 får du ipadresse fra altibox sentralen? (192.168.10.10xx) Lenke til kommentar
Nuson Skrevet 15. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2012 169.254.110.1XX fikk jeg som automatic IPv4 Adress, var det dette du tenkte på? Er ikke så innsatt i nettverk :/ Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 169.x.x.x er en adresse som Windows deler ut når den ikke får kontakt med DHCP-serveren. Du får sjekke bruksanvisningen og se om parametrene stemmer. Lenke til kommentar
JensenScandinavia AS Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Hei Når du setter opp AL89300 som Universal repeater er det viktig å sjekke følgende: * Mode settes til Universalrepeater * Begge enhetene må ha samme krypteringstype. (F. eks. WPA2-AES) * Begge enhetene må ha samme krypteringskode * Repeateren kan IKKE ha samme ipadresse som hovedruteren (endre IP til 192.168.0.2 om du har flere av samme ruter) * DHCP server på AL89300 må være av (disabled). * Sjekk om det eventuelt er satt opp andre sikkerhetstiltak på hovedruteren, som f. eks. mac-adresse kontroll. Anbefaler også at du sjekker opp om din AL89300 har siste firmware versjon. Firmware versjon finner du i menyen status. RuneTime Code Version = Firmware versjon. Eventuelt kan du sende meg en epost på [email protected] Vennlig hilsen Tor JensenScandinavia AS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå