FlyingThenDying Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Skal ta engelsk vg1 skriftlig som privatist. Har ligget mellom 4 og 5 i skriftlig. 6 i muntlig. Hvordan kan jeg bli bedre til å skrive slik at jeg huker inn en sekser? øve på å skrive stiler og andre tekster? finnes det noe bra sted å laste dem opp og få tilbakemelding? Andre tips? Lenke til kommentar
FlyingThenDying Skrevet 14. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2012 Hei. Har 5 i naturfag på videregående. Vil ha seks. Noen tips til hvordan det kan gjøres? gjøre oppgaver? Lese mange ganger på pensum? Notere underveis? Tips tas gjerne i mot. Lenke til kommentar
FlyingThenDying Skrevet 14. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2012 Hei. Har 4 i kroppsøving. (Veldig urettferdig karakter) Skal få seks. Hva bør jeg gjøre for å få 6 på privatisteksamen? Finnes det eksempler av treningsopplegg som har fått seksere? Lenke til kommentar
FlyingThenDying Skrevet 14. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2012 Hei. Skal ha privatisteksamen i samfunnsfag fra vgs. Har 5 i faget. Sikter på 6. Hva slags erfaringer har dere som har tatt det? Hva må til for å få sekser? Hvordan bør jeg lese? Gjøre mye oppgaver på forhånd? Alle tips tas i mot med stor takk. Lenke til kommentar
FlyingThenDying Skrevet 14. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2012 Tar samfunnsgeografi som privatist. Hvilken lærebok er best å bruke? kan man bruke den vanlige geografilæreboken? Til dere som har hatt denne eksamenen, hva må til for å få seks? Hva slags oppgaver fikk dere på eksamen? Har hørt at samfunnsgeografi er veldig likt geografi... Lenke til kommentar
FlyingThenDying Skrevet 14. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2012 Hei. Tar Geografi fra VGS opp som privatist. Jeg har 5 i faget. Vil få 6. Noen tips til studeringen? Hva slags oppgaver fikk du til eksamen? Er det nok å lære seg geografipensumet for å få seks i samfunnsgeografi? Lenke til kommentar
onion1 Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Skrive mye på besvarelsen. Det pleier være alle hjelpemidler tillatt selv om det ikke alltid står i det du får utdelt på forhånd. Les tilleggsstoff og ta med på eksamen, f.eks. treningslære for de som tar idrettsfag kan være lurt å lese. Les i flere læreverk (personlig synes jeg GYMNOS var den beste). Be privatistkontoret gi deg noen gamle eksamensoppgaver fra de siste årene, siden de ikke ligger ute på udir fordi de er lokalgitt. Eksamenskontoret har dem og kan gi deg hvis du spør. Er forskjeller fra de eksamenene som var i R94 som ligger ute. Har tidligere vært oppgaver om maraton og 2 halvår om styrketrening, resten vet jeg ikke. Lenke til kommentar
onion1 Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Hadde privatisteksamen i geografi for et par år siden: Fikk bl.a. om naturressurser, ressursfordeling, det var det jeg trakk. Og så noen spørsmål om morener & isbreer, hvorfor ikke man kan dyrke korn på Jæren osv. Lenke til kommentar
onion1 Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 (endret) I Hordaland er samfunnsfag det faget jeg har hørt om flest som har fått 6. Det var også det jeg selv fikk for 1 år siden. Det holder stort sett å ha stålkontroll på alt som står i boka, så sant du ikke får en helt sær type som spør om noe relativt irrelevant e.l. Oppgaver er ikke så utrolig viktig her, siden eksamen i samfunnsfag stort sett bare går ut på at du skal prate ørene fulle på de som skal vurdere deg, og trekke inn nærmest alt du vet om samfunnet som har sammenheng med tema i løpet av den tiden du har til rådighet. Totalt sett av de beste privatisteksamener jeg har hatt (og det er nå 20 stykker) Fikk også svært hyggelige folk her og det er ikke en selvfølge... Endret 15. februar 2012 av mstud Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå