Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan kan vi vite at en ulykke ikke var selvmord?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Helt umulig. Personlig ønsker jeg å dø i en ulykke slik at ingen får vite det. Jeg vet ikke hvorfor men jeg føler en trang til å fortelle om dette et sted. Det kan ikke være under mitt eget navn og derfor er jeg her. Jeg er en person som hele tiden tenker på at jeg ikke ønsker å leve lengre. Det begynte i slutten av tenårene. Veldig vanlig historie. Men jeg har skammet meg over det siden begynnelsen av. På utsiden er jeg en glad kar som får alle til å le. På innsiden er jeg ikke bedre enn de emo folka. Jeg er klar over at jeg ikke har lov til å være deprimert, så jeg straffer meg selv. Alt fra kutt steder ingen kan se til å gå ute i kulda uten særlig med klær på. Jeg kveler meg selv med ledninger. Slår meg selv med objekter. Men det slutter ikke. Fremdeles synes jeg synd på stakkars lille meg. Noe så patetisk. Nå er det ikke værre en å kjøre bilen utfor en grøft. "Han var så full av liv" vil de si. Men det er langt fra sannheten. Nådestøt.

Postet av anonym: 530918541a44169bc7fc49b1efa0a913

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner meg igjen i noe av det fra tidligere. Nå har jeg fått ordnet opp i litt av hvert og føler jeg har bedre livskvalitet. Søk hjelp, finn ut av hva det er, snakk ut om det med venner, bagasjen din er tung å bære helt på egenhånd. Det vil bli bedre, du kan bli kvitt de triste følelsene eller i det minste faktisk være sprudlende glad når vennene dine tror du er det. Vet ikke hva depresjonen din kan skyldes, men det kan være alt fra traumer, at man er omgitt av drittfolk til signalstoffer som kødder med hjernen din.

Hold ut, fiks livet ditt, du fortjener å leve et godt liv.

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar

Det finnes mange tekniske spor som etterforskere kan finne. I mulige "møteulykker" kan man for eksempel se at den drepte ikke har prøvd å bremse, det er kun bremsespor fra det ene kjøretøyet. Noe som vil være påfallende, særlig hvis vitner sier at kjøretøyet økte farten på forhånd.

Hvis man ser kutt på kroppen og kvelningsmerker på halsen, er det også synlige ting som vil lede tankene til at det ikke er en tilfeldig ulykke.

Har en bok der det står om en mann som var knekket av bekymringer. Dødssyk brukte han sine siste penger på et båtcruise og sin egen kiste. Men da han vel var kommet ombord på båten og stod ved siden av kista, fant han at alle bekymringene hans var borte. Og han frisknet dramatisk til.

Dette synes jeg er en flott historie.

Lenke til kommentar

Helt greit å være deprimert og sint på seg selv og ønske å dø, men jeg synes det er viktig å prøve å forstå hvorfor det er sånn og ikke minst gjøre noe med det. Det er alltid løsninger, selv om de kan virke langt borte akkurat nå, så er de der. Alltid.

Har skrevet et ganske langt innlegg her som kan være verdt å lese;

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1405093

Alt for mange velger å spinne masse negativitet i hodet hele tiden og graver seg dypere og dypere ned i møkk og elendighet som om det går automatikk i det, men dette er et valg man selv er delaktig i og kan stoppe, uansett hvor urettferdig man føler seg behandlet.

Spør deg seg, er du villig til å gi vekk din egen makt for den skiten der, og underkaste deg andre sin og din egen negativitet ?

Er det virkerlig det du vil ?

Sett et realistisk fokus på det du virkelig vil i overkommelige steg og jobb for å oppnå det inntil det fungerer. Det er det eneste som noen gang har virket, og sånn er det for alle i problemer. Du må selv finne de som kan hjelpe deg med dette, for det er bare du som vet hva du trenger.

Lenke til kommentar

etter min mening er selvmord feigt og egoistisk.

Bare en person som ikke har hatt det virkelig vondt kan si det. Enkelte der ute ser ingen annen utvei, med all den pharmakopiaen, og helsehjelpe norsk olje kan betale for er det framdeles tusenvis av mennesker her til lands som føler at de har det så jævlig at selvmord er eneste løsning på problemet. Jeg har selv hatt perioder av livet ting har sett så håpløst ut, jeg er dog ikke en person som kunne begått selvmord, men jeg har full forståelse for de som ønsker å gjøre det.

Så si noe konstruktivt, eller begrunn utsagnet ditt, for 8 ord en skammelig kort respons på en såpass seriøs post som TS har.

-frank

• Liker 4
Lenke til kommentar

Da tenker jeg på de rundt som kanskje elsker denne personen? som må stå igjen med følelsene av en tapt venn, Kjæreste, datter, sønn osv.

var ikke meningen å være frekk. hvis du tolket det på den måten har du min unnskyldning.

Igjen, deres følelser er da viktigere enn personens egne? Vedkommende skal holde seg i live kun så de rundt ikke skal oppleve et tap?

Kanskje de rundt kunne vært mer til stede for personen, og ikke bare trekke seg unna slik som det virker som folk stort sett gjør.

Lenke til kommentar
Jeg er klar over at jeg ikke har lov til å være deprimert, så jeg straffer meg selv.

Postet av anonym: 530918541a44169bc7fc49b1efa0a913

Alle har lov til å være deprimert. Det kan forsåvidt hjelpe å gå til psykolog, og å få snakket ut om depresjonene.

Forøvrig, så er det ikke lov å oppfordre til selvmord; jeg er ingen moralist, men jeg setter streken her. Oppsøk en psykolog, da vil du få luftet tankene, og sannsynligvis få et nytt syn på livet. - Alle møter veggen en gang.

Lenke til kommentar

etter min mening er selvmord feigt og egoistisk.

Hvorfor er det feigt? det skal faktisk mye til å tørre å ta sitt eget liv. Så jeg vil heller si de er langt fra feige. Hvorfor er det egoistisk? når man er så langt nede at man tar sitt eget liv er ikke det første man tenker på de rundt deg

Lenke til kommentar

Hvorfor er det feigt? det skal faktisk mye til å tørre å ta sitt eget liv. Så jeg vil heller si de er langt fra feige. Hvorfor er det egoistisk? når man er så langt nede at man tar sitt eget liv er ikke det første man tenker på de rundt deg

Det er nok ikke snakk om mot eller feighet, men om hvor langt inn i sykdomstilstanden man har kommet. Det viser ditt resonnement nr 2, at man er så langt nede at man ikke reflekterer særlig over familie og venner.

Men hva med suksessrike mennesker som plutselig mister sin ære? En del velger å begå selvmord på grunn av tapt ære, spesielt menn. I Japan er det ikke helt uvanlig, der folk tar sin personlige ære veldig høytidelig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...