Betroz Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Har tenkt å kjøpe meg ett Compucase CI6926BB kabinett og trenger da også 2 stk. STILLEGÅENDE 120mm vifter til det. Finnes det vifter som er mer stille enn Papst 4412FGL? Tenker da på mindre enn 26dB som Papst vifta er på. Lenke til kommentar
capy Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Enermax vifte, 137m³/time, 22-39 dB(A) den har regulerbar motstand som kan senke hastigheten og støyen til 22dB. http://www.microplex.no Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 Enermax vifte, 137m³/time, 22-39 dB(A)den har regulerbar motstand som kan senke hastigheten og støyen til 22dB. http://www.microplex.no Snusa litt på den selv, men er usikker på hvordan den regulerbare motstanden stilles. Noen som har den vifta og kan forklare det til meg? Lenke til kommentar
Trinity Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Denne vifta er billigere på Netconnection,bestillte netopp 3 stk til Ac 360 raddisen min Lenke til kommentar
48JOKS Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Jeg har satt inn 2 Papst vifte, 94m³/time, 26 dB(A) vifter i mitt kabinett. Disse har jeg koblet til en NoiseControl spenningsregulator. Dette gjør at jeg kan velge viftehastigheter som gir nesten ingen støy. Det som også er fint med denne vifteregulatoren er at den starter viftene på full spenning for deretter å kjøre spenningen til innstilt nivå. Dette sikrere at viftene faktisk starter. Alt dette ble kjøpt fra www.microplex.no Jeg er kjempefornøyd med min løsning Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 pwj bråker de Papst viftene mye på standard hastighet (12v)? Burde jeg kjøpe en slik spenningsregulator uansett? Lenke til kommentar
capy Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Enermax vifte, 137m³/time, 22-39 dB(A)den har regulerbar motstand som kan senke hastigheten og støyen til 22dB. http://www.microplex.no Snusa litt på den selv, men er usikker på hvordan den regulerbare motstanden stilles. Noen som har den vifta og kan forklare det til meg? det kommer en liten ledning ut av siden på viften. på enden er det en liten boks. det er den regulerbare motstanden. den kan stilles med et lite skrujern. om du har penger til det, så er nok NoiseControl spenningsregulator et bedre alternativ. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 Takker! Da går jeg for Papst vifta med en NoiseControl spenningsregulator! Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 Men trenger jeg 2 stk. spenningsregulatorer? Tenker på det at ledningene fra viftene er ikke så lange... Jeg skal jo ha en vifte bak og en foran i kabinettet, og begge ledningene kan da umulig rekke frem til spenningsregulatoren? Lenke til kommentar
48JOKS Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 NoiseControl spenningsregulatoren har uttak for 2 vifter, så du trenger kun en regulator for 2 vifter. Jeg har et A-Open HQ45 midi tower og ledningene var passelig lange for å ha en vifte bak og en i fronten. Da må jeg ha regulatoren ca sånn mitt mellom viftene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå