LonelyMan Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Jeg tror det er mulig det kan være luftfilteret som forårsaker det, jeg skrudde av luftfilteret og det er endel dritt i det. Bilen starter som normalt, men av og til dropper turtallet fra 1000 o/m ned til 500 og holder på å kveles når den står på tomgang, så puffer den automatisk opp til 1000 igjen og kan stå der og putre rolig. Noen dager når jeg starter bilen så kan det hende den faller til 4-500 og så kveles den. Det er ikke alltid, men det skjer ganske ofte. Men hovedproblemet er når jeg kjører, når jeg slakker ned og skal stoppe i et kryss f.eks, så må jeg naturligvis inn med klutsjen og turtallet vil da falle etter som jeg slipper gassen, og da hender det jævlig ofte at bilen bare dauer i krysset, dette skjer veldig ofte når jeg må slakke ned og stoppe opp av en eller annen grunn. Det andre problemet (som muligens er relatert) er at bilen hoster på lavt turtall, det er sånn at hodet mitt går bak og fram bare jeg berører gasspedalen bittelitt. Kan dette være forårsaket av noe annet enn luftfilteret? Hva tror du det kan være? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Luftmengdemåleren, kanskje? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Avhengig av biltype og årsmodell kan det være et hav av årsaker. 1 Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Defekt tomgangsregulator, eller den er full av sot o.l. Spørs hvilken bil du har. Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 14. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2012 (endret) Hvor er tomgangsregulateren lokalisert som regel, hvordan ser den ut? Er det lett å rense den på egen hånd? Endret 14. februar 2012 av LonelyMan Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Dersom du forventer å få nyttige svar her, må du fortelle oss hvilken bil det er og hvilken motor den har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå