Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hosting og kvelning

LonelyMan

Anbefalte innlegg

Jeg tror det er mulig det kan være luftfilteret som forårsaker det, jeg skrudde av luftfilteret og det er endel dritt i det.

Bilen starter som normalt, men av og til dropper turtallet fra 1000 o/m ned til 500 og holder på å kveles når den står på tomgang, så puffer den automatisk opp til 1000 igjen og kan stå der og putre rolig. Noen dager når jeg starter bilen så kan det hende den faller til 4-500 og så kveles den. Det er ikke alltid, men det skjer ganske ofte.

Men hovedproblemet er når jeg kjører, når jeg slakker ned og skal stoppe i et kryss f.eks, så må jeg naturligvis inn med klutsjen og turtallet vil da falle etter som jeg slipper gassen, og da hender det jævlig ofte at bilen bare dauer i krysset, dette skjer veldig ofte når jeg må slakke ned og stoppe opp av en eller annen grunn.

Det andre problemet (som muligens er relatert) er at bilen hoster på lavt turtall, det er sånn at hodet mitt går bak og fram bare jeg berører gasspedalen bittelitt.

Kan dette være forårsaket av noe annet enn luftfilteret? Hva tror du det kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...