Gå til innhold

Messenger 6.0 - logger ikke inn automatisk

mbst

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med at MSN Messenger 6.0 ikke logger inn automatisk når jeg starter Windows.

Dette til tross for at jeg har haket av for at den skal logge på automatisk.

Noen tips?

Har avinstallert den tidligere installasjonen (v4.7). Før jeg gjorde det, startet begge opp med Windows. Da logget MSN 6.0 på, mens 4.7 ikke gjorde det.

Fant ikke ut hva som gjorde at versjon 4.7 startet automatisk, den lå verken i Oppstart-mappa på Start-menyen, eller i Run-katalogene i registeret.

Dessuten logger 6.0 av fra tid til annen, tilsynelatende helt av seg selv.

Har forsøkt å avinstallere/installere både tidligere versjoner og 6.0, men det hjalp lite.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmm, rart. hvilket OS kjører du? jeg kjørte XP home en gang, å MSN messenger 6.0 husker ikke om det var beta eller ikke men iallefall, kjørte norsk versjon å den logga av seg selv ganske ofte, det var litt irriterende. bytta seff, nå funker alt som det skal. nesten iallefall.

det med at MSN ikke logger på automatisk er jeg ikke helt sikker på hva som gjør, men du kan sjekke om MSN er valgt til å starte opp under msconfig. for å gjøre dette går du til: start, kjør. skriver msconfig å går til oppstart, der for du en liste over programmene som starter.

Lykke til.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Brukte søkefunksjonen, (jepp den virket helt fint!) og fant denne:

Denne posten passer mitt problem på en prikk, er så lei av at 4.7 logger på før MSN Messenger 6.1. Har faktisk opplevd å tro at jeg er logget av (MSN Messenger 6.1) og opplevd å få melding av en kompis på Messenger 4.7 som ikke var i tray en gang.

Jeg har lest et annet sted at hvis man kjører denne kommandoen fjerner man også mulighet for fjernhjelp/tavle osv som visstnok ligger i 4.7

Er det noen som har gjort dette og testet at fjernhjelp funker allikevel? Bruker ofte Fjernhjelp, har en del kompiser som trenger litt hjelp av nerden :D i gjengen av og til.

Endret av KriB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...