Gå til innhold

Ønsker ikke Breivik-forklaring på TV

Anbefalte innlegg

Påtalemyndigheten går imot at pressen skal få filme Anders Behring Breivik når han avgir sin forklaring i rettssalen, men selv ønsker den terrorsiktede så mye åpenhet som mulig slik at han kan bli filmet av presse fra hele verden.

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7996264

Statsadvokatene som vil være aktorer under rettssaken går i sin uttalelse inn for at mediene skal få filme under rettssaken, men ikke selve forklaringen til terrorsiktede Anders Behring Breivik.

...

– Hovedårsaken er at vi mener det vil være etisk galt å kringkaste en psykisk syk manns forklaring på TV, sier Inga Bejer Engh til NRK.

Har ikke det norske folk rett til å høre hvorfor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For dette forumets skyld er det vel best at vi sender det. Hvis ikke så komme det vel en konspirasjonsteori om at NWO forsøker å skjule hans meninger for å minimere motstand fra folket.. eller noe.

Samtidig så er det interesant å se hvordan en person kan bli så riv ruskende gal. Og motbydelig feig - han angrep forsvarsløse barn og ungdommr.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg liker hvordan myndighetene bruker reversert psykologi hele tiden i denne Breivik saken.

Breivik ønsker at høyblokka skal vernes - hylekoret sier da konsekvent det motsatte.

Breivik ønsker publisitet - hylekoret samtykker i det motsatte.

Den norske befolkningen er som mentalt tilbakestående 6 åringer, det kan virke som om de er avlet frem for å være så servil og bedøvet som overhodet mulig.

Det er kun en grunn til at dette gjøres og det er fordi at Breivik kan komme med opplysninger som ikke stemmer overens med det bildet pressen har forsøkt å servere oss det siste halvåret.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Jeg er så møkk lei dette bestyret med den gjøken. Han får jo faen alt han vil? Han sprenger bygninger, skyter tenåringer, og ønsker mest mulig publisitet. Akkurat det får han nok av. En kompis av meg døde der, og det eneste jeg tenker på når jeg ser de jævla oppslagene på vg.no er hvor mye familien hans må lide, HVER jævla gang de ser på NOEN som helst nyhet, så dukker den gjøken opp. Og det er faktisk bare idotiske ting som kommer, "Breivik vil ha roastbeef på skiven sin", det er faen ikke lenge før det er overskriften til vg. Lås han inn på et rom og la han bli der.

Edit: Ble litt revet med her nå.. måtte bare ha det ut ett sted.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Selvfølgelig burde vi få vite mest mulig, og filming og opptak av forklaringene er bare av det positive, men skjønner selvfølgelig at det kan kjennes støtende for de mest direkte berørte.

Det mange ikke skjønner er at dette ikke bare var et angrep på AUF og AP, og at ikke bare de som var på Utøya eller i regjeringskvartalet, skal ha enerett på informasjon med relevans for saken.

et var et terrorrangrep, rettet mot hele norge, i den fortand at hvem som helst kunne vært tilfeldig forbipasserende forbi regjeringskvartalet den dagen. Jeg bor rett i nærheten, og går stadig forbi. Jeg kunne fort vært der den dagen og blitt hakkebiff. Jeg er da også angrepet, og har krav på informasjonen i saken. De som var på utøya og i regjeringskvartalet 22/7 har selvfølgelig ikke copyright på saksinformasjonen. Vi andre som også var rammet indirekte, har også krav på å følge med på rettsaken, få saken belyst fra alle sider, få så mye info som mulig osv. Vi er også parter i saken.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Synes dette er totalitært. Som INDIVID vil jeg høre hvorfor. Og som opplyst selvstendig individ kan jeg selv ta vurderingene!

Tanken er at folk som ikke er ansvarlige for sine handlinger ikke skal henges ut i all offentlighet.

...nå mistenker jeg imidlertid at den båten har seilt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...