Slettet-YGj9hz Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Hei, Jeg har lån med pant på en bil. Det står igjen 115 000 på lånet, og bilen vil jeg trolig få 90 000 for. Hvordan fungerer dette? hva med de resterende 25 000? vil det følge meg eller bilen? Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Bilen, etter slik jeg forstår det. Mao. så må du fylle på med de resterende 25.000 på egen hånd for å innfri lånet, jeg ville hvertfall ikke kjøpt bil av deg hvor panten ikke er innfridd. Lenke til kommentar
knut71 Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Viss du klarer å skaffe å som er villig til å gi nitti, må du sansynligvis belage deg på å skrape i hop 25000, og reise til kreditor og la bilkjøper putte 90000 og du 25000 i hånden til pantsetter for a få "innløst" stempel på pantet samtidig som salgskontrakt blir i inngått. For øvrig styrer folk flest unna slike dealer med mindre det er penger i å ta seg bryet. Så bare det at det er "nag" med bilen din er nok en seriøs pris-senker. Eller du finner deg en som er dum nok til å ikke skaffe seg pantattest fra brønnøysund. Det er forøvrig ikke så mange som er så dum at dem ikke sjekker gjeld på bil lenger, noe som da i tilfelle gjør kundegruppen din enda smalere + at du selvsagt må vurdere om personen du lurer er en du tørr å lure. Lykke til. Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Alltid lurt å betale mer på lånet enn hva bilen taper seg i verdi. Lærer av slikt. Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) Aldri kjøp bil ved hjelp av lån. Betal kontant av egne penger, slik som jeg gjør. Jeg kjøpte en bil for 125000,- kontant for et par år tilbake, aldri vært mer fornøyd. Endret 16. februar 2012 av LonelyMan Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Det er heller ikke alle som driter penger. 5 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Man driter vel i teorien penger om man tar lån for å kjøpe seg bil, da den blir veesentlig dyrere da. 1 Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Det er snakk om prioteringer også. 2 Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Det er heller ikke alle som driter penger. Alle driter penger, men mange flere folk skyller de ned i dass også. Penger er ikke en forbruksvare, målet er ikke å bruke pengene opp, men målet er å samle de på konto. Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) Det er heller ikke alle som driter penger. Alle driter penger, men mange flere folk skyller de ned i dass også. Penger er ikke en forbruksvare, målet er ikke å bruke pengene opp, men målet er å samle de på konto. Dette er helt feil! Penger er til for å brukes så du kan ha det litt greit her i livet, men det må gjøres forsvarlig. TS har ikke vært forsvarlig, han lånte penger han ikke klarte å betale fort nok. Ingen problemer med å låne penger til bil om du har råd til å betale det og samtidig ha det greit ellers. Kanskje er den bilen alt man ønsker seg her i verden. Edit: Ingen vits med penger på bok om du dauer i morgen. Endret 18. februar 2012 av Hyd 2 Lenke til kommentar
knut71 Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Er litt vel offtopic nå. Er helt sikker på at TS vet at han sitter i en shit situasjon. Hen lurer vel primeært på hvordan å få til å selge en bil for 90 000kr når det er 115 000 i gjeld på an. En spesiell vri kan vel være selge bilen for -25000 kr. Altså betale en person 25000 kr for å overta bilen med gjelden. Har aldri hørt om noen som har, eller selv gjennomført ett bilkjøp på denne måten. Kort sagt TS. Du MÅ skaffe penger til å dekke tapet på en måte. Forbrukslån, kreittkort, låne av familie etc. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Er ikke enkleste løsning å betale ned ~30k på lånet før salg så salgssummen i sin helhet dekker det resterende? Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Jeg vil tro at banken ser seg villig til å endre restlånet til forbrukslån uten sikkerhet om beløpet er såpass lavt (forutsatt at du har ryddig økonomi ellers). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå