Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Behandling av klamydia/kjønnssykdom

Anbefalte innlegg

Hei, er på andre siden av jorden og har klart og pådratt meg det jeg er ganske sikker på er klamydia. Dro på et apotek, så ikke ut som verdens beste apotek, men hun ene som jobba der svarte bra for seg og ga meg en kur (3piller dagen, 1 uke). Søkte opp pillene og virket som kjente piller hehe. Er på 3. dagen av pille/antibiotikakuren, merker litt effekt, en fortsatt endel symptomer enda. Er det viktig for meg og komme meg til lege for og få testet meg nærmere? Symptomene er svie ved tissing/utsiv av lysgul-hvit væske/kløe i rumpa...

Postet av anonym: 5d2e079e6191958d232ed47deb869413

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, er på andre siden av jorden og har klart og pådratt meg det jeg er ganske sikker på er klamydia. Dro på et apotek, så ikke ut som verdens beste apotek, men hun ene som jobba der svarte bra for seg og ga meg en kur (3piller dagen, 1 uke). Søkte opp pillene og virket som kjente piller hehe. Er på 3. dagen av pille/antibiotikakuren, merker litt effekt, en fortsatt endel symptomer enda. Er det viktig for meg og komme meg til lege for og få testet meg nærmere? Symptomene er svie ved tissing/utsiv av lysgul-hvit væske/kløe i rumpa...

DRA TIL LEGEN, hvis du fikk rigtige piller, (antibiotika), så virker det suspekt at du fikk en slik liten kur, og har du ikke tatt alle bakteriene vil høyst sannsynlig de gjenværende utvikle resistens.

Resistente klamydia/gonoré/syfilis er ikke noe å spøke med. Å ha ubeskyttet sex i Norge er dumt, å ha ubeskyttet sex i andre verdensdeler enn Norden er IDIOTISK! her i Norge er kjønnsykdommer sjeldne sammenlignet med USA. i Asia og afrika er ubeskyttet sex som å spille russisk rulett. Syfilis har du sikkert ikke hørt om for det er så godt som utryddet i europa men i tailand er det VELDIG vanlig.

Så ta ALDRI noen sjangser med utstyret ditt! ønsker du at noen andre enn fastlegen din skal utføre undersøkelsen kan fastlegen din fikse det. Det er flaut og litt av hvert å ta testene men sterilitet, eller effektene av klamydia/gonoré/syfilis er ikke morsomme!

-frank

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takker for svar, for komme meg til sjekk så fort som mulig.

" ønsker du at noen andre enn fastlegen din skal utføre undersøkelsen kan fastlegen din fikse det."

Så jeg bør ringe fastlegen min først uansett, eller kan jeg bare dra til en lege/et sykehus? (er i manila)

Lenke til kommentar

Takker for svar, for komme meg til sjekk så fort som mulig.

" ønsker du at noen andre enn fastlegen din skal utføre undersøkelsen kan fastlegen din fikse det."

Så jeg bør ringe fastlegen min først uansett, eller kan jeg bare dra til en lege/et sykehus? (er i manila)

Aner ikke hvordan praksis er på antibiotika er på Fillipinene men disse midlene foreskrives mot klamydia her i landet;

Azitromax,Doxylin,Tetralysal og Ery-Max

Men et viktig moment; gulhvit væske kan være indikasjon på mer enn klamydia. Trichomonas eller gonoré er også noen kjente rakkere det kan være.

Dessuten hvis du har symptomer både i genetalia og anal vil det sannsynligvis være to smittesteder. Om en trenger en annen behandlingsform i så måte er jeg usikker på. Så en tur til legen for test at snopp og baken er nok påkrevet. Og når du først er i gang ta også test av hals. Det finnes garantert klinikker for seksuelle infeksjoner i Manilla. Prøv å oppsøk disse, da disse ofte har god kunnskap og større ressurser for testing. Intet behov for fastlegen her i landet skal kontaktes.

NB! Husk å fortell at du har tatt en antibiotikakur til de som utfører testene hvis de ikke spør. Dette er viktig mhp testutførelsen og testresultater.

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...