ninaelise Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Vi har fått et program fra skolen som vi kan installere på våre egne maskiner. Det fungerer helt fint å installere på noen maskiner, mens vi er mange som ikke får frem noe. Det eneste vi får frem er om vi vil gi tillatelse til å installere programmet. Trykker ja, og ingenting hender. Jeg finner prosessen som er startet når jeg åpner task manager, men det er alt. Hva må jeg gjøre for å installert programmet? Det skal nevnes at maskinene er helt likt satt opp med os. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Det kan være relatert til rettigheter på brukeren som innstallerer, det kan også være relatert til UAC(BrukerKonto Kontroll), det kan være feil versjon av Windows installer, eller det kan være at det mangler avhengigheter som programmet trenger altså andre programmer som f.eks DotNet 3.5.1 eller C++ eller annet, det kan også skyldes at det mangler siste Servicepack til os eller en enkelt patch. Det greieste er nok å sjekke med utvikleren av softwaren om de har en kravspec på hva som må være innstallert på forhånd, evt. andre forhold man bør vite om. Lenke til kommentar
ninaelise Skrevet 14. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2012 Det er ingen av de tingene du nevner. Det er allerede sjekket. Jeg ser for meg at det kan være noe kompabilitetsproblemer pga at programmet egentlig er laget til windows 2000, og ikke windows 7 som vi kjører i dag. Lenke til kommentar
ninaelise Skrevet 14. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2012 Er det noen andre som kan ha løsning på dette problemet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå