Gå til innhold

Sid meiers civilization 4 eller 5?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei igjen! :)

Jeg lurer bare på en ting ; Når man er på hovedmenyen på spillet, så kan man velge vanlig og man kan velge "advanced". Jeg har aldri prøvd advanced, og lurer på hva det er? er det bra?

Er jo bare å sjekke selv ;)

Advanced gir deg muligheten til å sette hvem du vil spille mot, hvor mange, vanskelighetsgrad, og så videre.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei igjen!

Jeg har sjekket litt rundt på internett etter noen nye spill, og gjett hva jeg fant! Jeg fant en tillegspakke som IKKE var på "complete edition" som bare hadde beyond the sword, og warloads. Den jeg fant heter "Colonization". Er det noen som har prøvd den? Jeg fant også et civilization spill til ps3, som heter sid meiers civilization revolution! Er det noe bra? :)

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Jeg har sjekket litt rundt på internett etter noen nye spill, og gjett hva jeg fant! Jeg fant en tillegspakke som IKKE var på "complete edition" som bare hadde beyond the sword, og warloads. Den jeg fant heter "Colonization". Er det noen som har prøvd den? Jeg fant også et civilization spill til ps3, som heter sid meiers civilization revolution! Er det noe bra? :)

Sjølv synest eg Civ4: Colonization var ein stor skuffelse. Det såg pent ut, men bar dessverre preg av hastverksarbeid. Øydelagd AI, lite gjennomtenkte spelmekanismar, og dårleg kvalitetskontroll gjorde dette til det første Civ-spelet eg sleit med å motivere meg til å fullføre ei einaste gjennomspeling av.

Civilization Revolution er ein forenkla, konsolltilpassa variant av Civ4. Du kan kjøpe det om du likar neddumming av PC-spel for konsoll. :p Alvorleg tala, det er kanskje ikkje so verst. Eg trur der er ein demo på PSN. Sjølv synest eg ikkje det var det heilt store, men det kan hende det passar deg betre. Eg trur dei har gjort ein skikkeleg jobb for å tilpasse Civ-konseptet for konsoll.

Kay

Lenke til kommentar

Diplomati bedre i civ 5? Ærlig talt, det er det dummeste jeg har hørt, andre argument kan jeg ikke blande seg så mye opp i, for det er mye personal preference som er ute å går mellom civ 4 og 5 Jeg er ikke like misfornøyd med civ5 som jeg var i starten, men det er forsatt veldig langt ifra civ 4. Men nå skal vi se om det ikke blir bedre med den nye ekstra pakken som kommer i sommer. En annen fordel civ4 har, er hauevis av mods, som total forandrer spillopplevelsen. Civ 5 har knapt mods, og de er ikke tilgjengelig i multiplayer? Det er faen meg så elendig multiplayer i civ 5.

Diplomatien i civ 5 er jo en av de tingene som har fått mest kritikk. Det er komplett random, og uten mening i mange tilfeller, i civ 4 har du til tider i en liten oversikt, og kan forstå enkelte valg ai'en gjør.. Men diplomati har som sagt aldri vært veldig bra i noen spill.

Civ4: colonization tok ikke helt av for min del heller. Men det finnes to gode modder på civfanatics som øker spillbarheten og gleden betraktelig. Kommer ikke på navnet i farten, men verdt å ta en titt.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Civ4: colonization tok ikke helt av for min del heller. Men det finnes to gode modder på civfanatics som øker spillbarheten og gleden betraktelig. Kommer ikke på navnet i farten, men verdt å ta en titt.

Ok, men hva går colonization ut på?

Lenke til kommentar

Huff, Civ 4 vs 5 diskusjon igjen. Det er... Smak og behag! :p Men får være like ille og hoppe på xD

Selv synes jeg Civ 4 er bedre på mest mulig måter foruten combat. Combat i Civ 5 er myyyeee bedre for der har du ikke stack of doom med 3-4 ballistas som knuser alt og en del units som tar resten :p

Men diplomati som vi ble lovet forbedring av er mye dårligere. Vi har så utrolig lite muligheter. City states er en dum ide og har lite praktisk funskjon i spillet, er så lite man kan gjøre med dem, heldigvis kommer religion igjen så får sikkert mer å gjøre med det.

Selv spiller jeg Civ 5 for jeg liker combat så mye mer i det, men ellers er Civ 4 bedre på mest måter ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...