G27 Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Jeg har et anlegg i bilen bestående av: To Pioneer 12" Subwoofers 6x9 i hattehyllen (Proson, billigmerke, elendig) 6x4(?) i dørene av merke Sony Pioneer spiller Billigforsterker Kondensator Har informasjon om alt, men orker ikke lete det frem. Det jeg lurer på et hvordan jeg bør stille inn cd-spilleren. Jeg vil ha all bassen på subene, og ha diskanten osv på høytalerne i dørene og i hattehyllen. Lyden er egentlig ganske bra, men jeg har en kompis med bare billig dritt som har vell så bra og kanskje bedre lyd, i tillegg til at han bare har en 12" sub. Jeg har egentlig flaut lite peiling på dette her, så setter pris på om noen kan veilede meg. Informasjon om de forskjellige delene av anlegget kan jeg poste om det er nødvendig. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 (endret) Fjern kondensatoren, fjern 6x9'ene fra hattehyllen og fortell oss mer om forsterkeren din. Endret 14. februar 2012 av Må jeg? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Helt enig med han over har. Kondensator har du ikke bruk for, og 6x9" i hatthylla er ikke bra når du har sub baki, for da påvirkes 6x9" av trykket fra suben, og låter ræva. Du sier også at du har "billigforsterker" så da svarer du igrunn på det du lurer på selv. Skal du ha noe som spiller bedre enn kompisen din, så få tak i et skikkelig frontsett med egen forsterker, og en monoforsterker til suben. Det at han har en sub som spiller bedre enn dine to, kan godt være fordi han har et betydelig bedre element, som feks det billigste til Digital Designs, og at han har en forsterker som leverer mere enn din, og/eller er mere egnet til å drive sub Så vi trenger mere innfo for å kunne hjelpe deg, som hvilken forsterker, og hva du har koblet på den, samt hvordan du har koblet... Du sier heller ikke noe om hvilken spiller du har, så der er det umulig å hjelpe deg med innstillinger, foruten at bass, diskant osv bør stå på null, og loudness AV! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå