Gå til innhold

[Løst] Estimere en pris på PC-en min?

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg å estimere en pris på PC-en min?

På forhånd, takk.

PC-rigg:

- Chase: Corsair Graphite 600T, Midi Tower, Black

+ Corsair 600T Vindu/Netting Sidepanel med 4 x Fractal Design 120mm Silent Vifter.

- Hovedkort: ASUS P8P67 PRO, Socket-1155

- 1. GPU: ASUS GeForce GTX 580, 1536MB PhysX (v1)

- 2. GPU: ASUS GeForce GTX 580, 1536MB PhysX, "DirectCU II"

- CPU: Intel® Core i7-2600K Processor Socket-LGA1155, Quad Core, 3.4Ghz

- CPU Cooler: Corsair H70 Hydro Series

- PSU: Corsair AX, 1200W

- RAM: Corsair XMS3 DDR3 1333MHz, 8GB CL9

- Lydkort: ASUS Xonar D2X/XDT, 7.1 channel

- Skjerm: BenQ 24" LED XL2420T, 120MHz, 2MS

- SSD: Kingston HyperX SSD 120GB, 555MB/510MB/s

- HDD: 4 år gammel harddisk på 250GB (usikker på merke)

Endret av kmatis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

7500-8000 kr for maskinen + 2000 kr for skjerm er verdien. Sleng på 20-25% på finn.no og godta pruting nedover.

obvious troll is obvious...8000 er jo det jeg betalte for skjermkortene.

Og skjermkortene i dag er utdatert siden 7950 er bedre på alle måter. Legg til at de er brukt, så er en fornuftig pris 2000 kr per kort.

Lenke til kommentar

7500-8000 kr for maskinen + 2000 kr for skjerm er verdien. Sleng på 20-25% på finn.no og godta pruting nedover.

obvious troll is obvious...8000 er jo det jeg betalte for skjermkortene.

Med disse er brukt. Nypris i dag er 4k pr skjermkort. Ingen vil med vitende vilje betale nær fullpris for et brukt skjermkort.

Lenke til kommentar

Med tanke på finn/qxl neppe er like seriøse og man stiller med samme rettigheter som i butikk med tanke på forbrukerombudet vil jeg påstå jeg støtter arni90 med dette.

Hvis du vil tjene penger start opp et firma og selg en del varer før du selger maskinen din, da kan du muligens selge den dyrere, men hvis du ikke en gang gir noen form for garanti eller support vil du nok slite.

Normale folk tar ikke risikoen å forhåndsbetale 8000 kr med mindre de vet de gjør et god kjøp.

Lenke til kommentar

La alt dette til på komplett (der jeg kjøpte delene fra) og kom frem til at hvis man skulle kjøpt PC-en i dag må man ut med ca. 25k. Så på grunn av at den er brukt 6 måneder, må jeg kutte prisen ned med 17 tusen...

Fuck it, da selger jeg den ikke.

Endret av kmatis
Lenke til kommentar

La alt dette til på komplett (der jeg kjøpte delene fra) og kom frem til at hvis man skulle kjøpt PC-en i dag må man ut med ca. 25k. Så på grunn av at den er brukt 6 måneder, må jeg kutte prisen ned med 17 tusen...

Fuck it, da selger jeg den ikke.

Vedder store penger på at du kan få mye mer enn 8 k for den maskinen.

Lenke til kommentar

Du kan nok få mye for den, men du vil ikke være i nærheten av 25k. Målgruppen som har såpass stort budsjett til å bruke på pc deler vil ofte ha nytt i stede for brukt, og gjerne bygge selv.

Har aldri drømt om å få noe over 20 tusen for den.

Men det at noen påstår at 8000 er en god pris for den har jeg ingen tiltro til

Lenke til kommentar

Legger du den ut på finn, klarer du nok å få en 13-15.000 for den, kanskje mer.

EDIT: Blir bare lei meg når jeg leser på finn, det er virkelig tragiske greier. Ifølge finn sine priser kan du få 15-20.000 iforhold til tilsvarende PCer som ligger ute. Dog bør du ikke prise deg for høyt da PCene der mest sannsynlig ikke blir solgt, med mindre alle finner en eller annen dum jævel å selge til..

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

...Dog bør du ikke prise deg for høyt da PCene der mest sannsynlig ikke blir solgt, med mindre alle finner en eller annen dum jævel å selge til..

Satser på det^^

Men tror jeg skal legge med relativt høyt og satse på å bli prutet ett stykke nedover...hvis jeg selger den.

Lenke til kommentar

...Dog bør du ikke prise deg for høyt da PCene der mest sannsynlig ikke blir solgt, med mindre alle finner en eller annen dum jævel å selge til..

Satser på det^^

Men tror jeg skal legge med relativt høyt og satse på å bli prutet ett stykke nedover...hvis jeg selger den.

Er som nomore seier dei fleste som handler pc i dette segmentet betaler gjerne for ny hardware kontra brukt. Du må nok belage deg på å selge med ein ganske høy taps prosent.

Lenke til kommentar

La alt sammen på dustin.no

19 539 kr for alt nytt,

33% av fordi det er brukt = 13 091

16% av fordi det har gått et halvt år siden kjøp = 10 865

Og da er det et par problemer:

Den 1200W PSUen er det ingen som gidder å kjøpe brukt for ca 1000 kr

2x GTX 580 er ikke verdt 4500 kr brukt når 7950 er ute

Så å forvente noe særlig mer enn 11 000 kr for maskinen blir for dumt. Da har du større sjans for å selge hver del for seg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Setter saken til løst. Takk for mange tips og meninger om salget.

La alt sammen på dustin.no

19 539 kr for alt nytt,

33% av fordi det er brukt = 13 091

16% av fordi det har gått et halvt år siden kjøp = 10 865

Og da er det et par problemer:

Den 1200W PSUen er det ingen som gidder å kjøpe brukt for ca 1000 kr

2x GTX 580 er ikke verdt 4500 kr brukt når 7950 er ute

Så å forvente noe særlig mer enn 11 000 kr for maskinen blir for dumt. Da har du større sjans for å selge hver del for seg.

Hvis jeg selger den, blir jeg å legge den ut for 17k så får vi se ;)

Kan heller gå nedover i pris hvis ikke det kommer noen heldige uvitende og kjøper den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...