glennm95 Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Jeg har en oppgave der jeg skal vise en formel med rett svar. Tanken har 400L Vann (400 Kg) som er 4C. dette skal bli 60c Oppgave: 1. Vise utrekning på hvor lang tid du bruker på å varme opp vannet. 2. Hvor mange kW må til for å varme vannet ? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 (endret) ... først og fremst vil jeg bare si at hvis du søker på google. "oppvarming av vann formel" (uten"") så får du relevant treff med engang. dernest så har du ikke gitt informasjon nok til å gi et matematisk svar så vidt jeg kan se. 1. hvor lang tid du bruker på å varme opp vannet er avhengig av effekten til varmeelementet og et eventuelt varmetap hvis du ikke regner på ideel oppvarming 2. hvor mange watt du trenger er avhengig av hvor lang tid du har. mener du kanskje kW/h, dvs joule? *tillegg* hva brukes som spesifikk varmekapasitet i oppgaven? Endret 14. februar 2012 av stich_it Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå