Wappao Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 (endret) Heisann! Etter litt opprydding fant jeg en gammel PC som min bror bygde tidlig 2000-tall. Husker at den gang var dette en god pc, og har hatt mange gode timer med Microsoft Flight Simulator 2000 på den Har aldri vært av det tekniske geniet i familien, men tenkte jeg likevel skulle se om jeg klarte å bygge om denne slik at den kunne brukes til surfing, lagring, litt webside-bygging etc. Gjør det mest for byggingen sin del, ikke at pc'n egentlig er nødvendig... Lurer egentlig på om det er noe man kan spare fra denne gamle kassa? Er et digert kabinett Strømforsyninga er en Cheiftec på 340W, er det noen forskjell på dette i dag? Vifter er det i søkk og kav. 2 drev, både et gammelt CD rom og en DVDRW. Diskettstasjonen er på plass! Samt harddisker til en samlet "verdi" av 240GB Tenker at dette er det eneste som kanskje kan spares på til videre bruk. Det jeg regner med går til El-gjenvinning er: HK: Abit KR7A raid CPU: AMD Athlon, tja. 1,8GhZ om jeg ikke husker feil. Får ikke bort det monsteret av et kjøleelement oppå den. RAM: 768MB DDR Skjermkort: ATI radeon 9500pro 128mb Pluss en GameTheater boks - som gjorde at vi fikk en del USB og lyd-utganger på skrivebordet. Er det mulig å gjøre noe ut av dette tror dere guruer på formuet? Gjør dette mest for byggingen sin del, men vil jo gjerne ha noe å surfe/jobbe på i ettertid. Prisklasse er ikke så nøye. Dere ser at jeg ikke stiller store krav til ytelse, så det blir vel gjerne av den billigere sorten. Kom gjerne med forslag til hva jeg kan gjøre med dette! :) Mvh, Lars. EDIT: Kan være nødvendig å si at PC'n ikke kjører i dag. Den starter opp, men ingenting vises på skjermen (Jada, skjermen fungerer) Endret 14. februar 2012 av Wappao Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Er harddiskene og drevene IDE? Isåfall er det bare å kaste disse også. PCer har gått fra å kreve mest 5V til å kreve mest 12V idag. Dessuten eldes kondensatorer. Så strømforsyning er sannsynligvis skrap. Diskettstasjonen tror jeg du kan skrape også Det du sitter igjen med er kabinett og vifter. Om du ønsker noe helt basic kan du klare deg med integrert skjermkort. Lureste da blir AMDs FM1-sokkel. Lenke til kommentar
Wappao Skrevet 14. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2012 Ja se det. Da har jeg lært det også(Lurt med linken til IDE, da skjønte jeg raskt problemet). Diskettstasjonen må nesten få stå igjen av sentimentale grunner! Ellers tror jeg bare jeg skraper nesten alt og står igjen med kabinett, vifter og drev. Takk for godt svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå