Mortyy Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Hei! eg har en gammel maskin stående som eg tenkte eg skulle hive i noen tera med harddisker på. skal bruke den som nettverksserver for filmer og serier som eg laster ned. men har aldri satt opp en server for slikt før. noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Den behøver strengt tatt ikke settes opp på noen spesiell måte, det som må gjøres er å dele ut ressursene/mappene som skal deles ut. Man kan selvfølgelig spesialsy en slik løsning med utstyr som støtter wake on lan og andre strømsparende funksjoner, men det er litt opp til deg hvor avansert det skal gjøres. Lenke til kommentar
Mortyy Skrevet 15. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2012 eg har prøvd å bare koble til med homegroup i windows 7, men har aldri funnet den "bli med" knappen. leitet å leitet å leitet Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Har du kjennskap til Linux? Isåfall er det veien å gå. Ellers kan du vel prøve deg på Windows Home Server som enkelt. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Om ikke serveren er Windows 7, er vel god gammel oppmapping av nettverksstasjoner bedre. Bare pass på at alle maskinene er medlem av samme gruppe (WORKGROUP bør byttes til et eget navn om du har trådløs router) Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Kor gamal maskin? Har den 2-4GB ram så ville eg sterkt vurdert FreeBSD og ZFS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå