Gå til innhold

Apple vil kontrollere fabrikkene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om så er tilfelle så hilser jeg det velkomment. Ikke et øyeblikk for tidlig og det viser vel at press fra folk/media nytter , jeg tror også at dette er noe som kan få en smitteefekt over på andre bedrifter, for jeg tviler ikke et sekund på at Apple vil bruke det i markedsføringen ...

Lenke til kommentar

Dette er positivt. Apple har penger nok til å endre skandale fabrikken foxconn, og at de gjør noe med det styrker mitt (dårlige) syn på de. så dette er bare bra! håper faktsik foxconn arbeiderne får det bedre i fremtiden.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er svært positivt, men er det ikke andre, relativt store firmaer som produserer produktene sine der? Hvor er de?

Er det Apple som må gå i bresjen før de gidder å lette på ræva?

Joda det er andre firma både der og andre steder, men de fleste er vel asiatiske og dermed ikke like enkle å påvirke . Apple har jo i tillegg en enorm status, noe en ser når folk kjøper deres produkter uansett om det finnes langt bedre/billigere .

Når presset så har fått apple til endelig å se på arbeidernes forhold , så vil nok det påvirke konkurentene også vil jeg tro , en plass må en begynne ....

Lenke til kommentar

Microsoft, Sony, Nintendo, Samsung og flere andre firmaer bruker Foxconn, hvorfor har de ikke gjort noe?

Først nå, som media blåser opp saken som en "Apple-sak" skjer det noe.

Nå kommer vel de andre inn og "gjør sitt" for ikke å bli stilt i et dårligere lys enn Apple.

Lurer på når disse "arbeidsrettighetsfolkene" skal ta en titt på f.eks Samsung :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Mike Daisey som media baserte mesteparten av kritikken sin på, er avslørt som en svindler og en løgnhals.

NEW YORK (AP) -- Mike Daisey, the off-Broadway performer who admitted that he made up parts of his one-man show about Apple products being made in Chinese sweatshops, has cut questionable sections from the monologue and added a prologue explaining the controversy.

http://finance.yahoo...-213015258.html

Because of the controversy surrounding Mike Daisey's "The Agony and the Ecstasy of Steve Jobs," which was aired and then investigated by "This American Life," the playwright will not speak at Cornish College of the Arts' commencement, nor will he receive an honorary degree, the college said on Friday.

http://seattletimes....8_daisey07.html

Samtidig er det merkelig hvor stille konkurrentene er om arbeidsforholdene hos sine produsenter:

Apple’s rivals are quick to say how much better, faster, cheaper or more popular their smartphones, computers and tablets are.

Yet when it comes to working conditions in the Chinese factories that build these competing products, Apple’s electronics rivals have been silent lately.

http://bits.blogs.nytimes.com/2012/04/08/disruptions-on-worker-conditions-apples-rivals-are-silent/

Man bør kanskje ikke tro blåøyd på all kritikken media kommer med mot Apple ;)

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...