Xjes Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Jeg har ett problem... Før hadde jeg en Athlon XP 2100+ 333FSB på ett MSI AK77-333 Hovedkort. Den klarte jeg å svi... (tror ikke jeg ødela noe annet...) Nå kjører jeg en Athlon XP 2500+ 333FSB på samme hovedkort, men i biosen står det "Unknow CPU type" og den er bare 1.4Ghz !!! Kan noen som har peil vennligst hjelpe meg... Det er et klistermerke på eska til hovedkortet, der står det "Thoroughbred Ready" og jeg har 2500+ barton... HJELP! Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Gjør en bios oppgradering. Vær forsiktig og les informasjonen nøye. Lenke til kommentar
Nzo* Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 anntar at hk ditt ikke støtter barton offisielt... en xp2500 er ikke en t-bred, men en barton og det forklarer "unknown cpu" står det samme til meg, og hk mitt støtter heller ikke offisielt barton. du må stille i biosen for å få cpu`n på den hastigheten den egentlig skal på... en xp2500 skal ha multiplier på 11x og fsb på 166 det er ikke sikkert rammen din tåler slike hastigheter, så da får du i så fall heller øke multiplier i steden for FSB... Lenke til kommentar
Xjes Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 anntar at hk ditt ikke støtter barton offisielt... en xp2500 er ikke en t-bred, men en barton og det forklarer "unknown cpu" står det samme til meg, og hk mitt støtter heller ikke offisielt barton. du må stille i biosen for å få cpu`n på den hastigheten den egentlig skal på... en xp2500 skal ha multiplier på 11x og fsb på 166 det er ikke sikkert rammen din tåler slike hastigheter, så da får du i så fall heller øke multiplier i steden for FSB... Jeg klarer ikke stille på multiplier i bios, hvorfor??? Rammen min funker ikke på 166FSB, men d går ikke ann å stille på mutliplier... Kan du forklare hvordan? takk Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 anntar at hk ditt ikke støtter barton offisielt... en xp2500 er ikke en t-bred, men en barton og det forklarer "unknown cpu" står det samme til meg, og hk mitt støtter heller ikke offisielt barton. du må stille i biosen for å få cpu`n på den hastigheten den egentlig skal på... en xp2500 skal ha multiplier på 11x og fsb på 166 det er ikke sikkert rammen din tåler slike hastigheter, så da får du i så fall heller øke multiplier i steden for FSB... Jeg klarer ikke stille på multiplier i bios, hvorfor??? Rammen min funker ikke på 166FSB, men d går ikke ann å stille på mutliplier... Kan du forklare hvordan? takk Kjørte du ikke den gamle cpuén på 166 da? Det var jo en cpu på 333 Mhz det også. Lenke til kommentar
Xjes Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 Nei, den forige kjørte jeg på 133... jeg har 768MB DDR 333, men jeg fatter ikke hvorfor d ikke går (har ikke så veldig peil...) Lenke til kommentar
Xjes Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 Den forrige cpu'en var en 2100+ T-Bred 266FSB, altså ikke en 333FSB. Kan den forklare noen ??? Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Den forrige cpu'en var en 2100+ T-Bred 266FSB, altså ikke en 333FSB.Kan den forklare noen ??? Akkurat. Du skrev tidligere at det var en 333 Mhz. Kjenner ikke til HKét ditt, men det støtter vel ikke cpu med 333Mhz da (ser jo sånn ut). Da må du underklokke (sette fsb på 133 som før). Da blir det 133 x 11 = 1463 Mhz (hvis du kan sette mp til 11). Du har ram og cpu som støtte 333 Mhz fsb. Hvis ikke en bios flash kan gjøre noe med det. Så må du handle nytt Hk for å kunne benytte cpu og ram på orginale hastigheter. Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Du må nok kjøre en bios oppdatering. Men MSI korta heter vel KT og Aopen heter AK?? Sikker på at det ikke er et Aopen kort? Edit: Bios til Aopen AK77-333 finner du her Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Hei! Først av alt vil jeg bare informere om at hovedkortet ditt IKKE er ett MSI kort, men ett AOpen, info om hovedkortet finnes på denne siden. For det andre, AMD Athlon XP2100+ kjører ikke med 333MHz FSB som standard, men 266MHz. Som det også står på AOpen sine hjemmesider takler ikke hovedkortet prosessorer med FSB på høyere enn 266MHz. Dersom du har klart å kjøre prosessoren på 333MHz, vil det si at hovedkortet ikke støtter "Barton" kjernen. Dette burde du vel egentlig funnet informasjon om før du kjøpte prosessoren? Lenke til kommentar
Fortius Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 AK77-333 er et AOpen kort, ikke MSI. Bortsett fra det, så finnes det en heftig diskusjon om den manglende 333 FSB'en på dette kortet. http://club.aopen.com.tw/forum/viewmessage...MessageID=39731 Lenke til kommentar
Xjes Skrevet 22. august 2003 Forfatter Del Skrevet 22. august 2003 Jeg har prøvd å flashe bios, men ser ikke ut til å funke... Jeg installerte R1.04 BIOS, men jeg fikk ikke helt med meg om d gjør slik at kortet takler 333FSB, hvis noen vet om et eller annet som kan få det til å funke på 333FSB så hadde jeg vært takknemlig. btw... kortet er Aopen, ikke MSI... tok feil... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå