Gå til innhold

Gamer PC handlelist sjekk. Kommer det til å funke bra?

Anbefalte innlegg

Har surfet litt rundt og spurt litt. Men vil dobbelsjekke med dere eksperter. Kommer disse delene til å passe sammen? Nok plass i kabinettet? Vil jeg få air flow problemer med det grafikk kortet og den CPU kjøleren? Eventuelt noen deler som burde vært byttet?

Motivasjon er en spill pc som vil vare 2-4 år. Jeg ønsker selvfølgelig mest mulig ytelse, men sterkt fokus på minst mulig lydnivå. Nå bruker jeg Bosé noise reduction når jeg har på maskinen min, aleine pga vifte støy fra den maskinen jeg har. Så det sier kanskje litt om min toleranse.

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1048822&su=09265D85-733E-457D-B645-9AF1688BBD8C

•  
  • Fractal Design R3
  • ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA
  • Corsair AX 850W PSU
  • Oppgraderingspakke Intel - Core i7 2600K
  • Corsair SSD Force Series GT 240GB 2.5"
  • WD Caviar Green 2TB
  • Noctua NH-D14 CPU Kjøler

Tips og tilbakemeldinger er hjertelig velkommen. Spesielt kanskje om det er noen tilbehør eller ekstra deler jeg trenger å kjøpe (så jeg ikke står uten de på bygge dagen!).

mvh

Alexander

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Null poeng med i7 2600k i en spill-PC. I5 2500k yter like godt i spill og koster ca. 6-700kr mindre. Dette hovedkortet og disse minnebrikkene er glimrende tilbehør. Minnebrikkene som medfølger oppgraderingspakken du ser på har kjøleribber som vil kollidere med Noctua-kjøleren så uansett hva du ender med må du ihvertfall finne andre brikker til.

850W er mye mye mer enn dette oppsettet kommer til å behøve, men du har kanskje planer om SLI? Isåfall er det greit å ha 850W, men hvis ikke klarer du deg lenge med f.eks Corsair AX650W.

Angående SSD'en du har valgt har det være mye tull med Sandforce-kontrolleren som har medført blåskjermer og annet snacks. Dette har mer eller mindre blitt fikset, men personlig ville jeg valgt en SSD med en annen kontroller for å være på den sikre siden. Crucial M4, Samsung 830 og Corsair Performance Pro er sikre valg.

Airflow behøver du ikke å ofre mange tankene på. Både skjermkortet og CPU-kjøleren du har valgt yter så godt at du nærmest kunne kjørt de uten luftflyt i kabinettet overhodet.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...