Gjest Slettet+3124 Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 The look Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Greit nok high-key forsøk.!Øynene er vel det som berger det hele her ja... ! Alt annet enn hvit bakgrunn hever vel inntrykket også! 3'er! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Takk for svaret!! Siden at det er bare er øyene som «berger» dette bildet. Hva annet er det som trekker ned da? Du skriver også: Alt annet enn hvit bakgrunn hever vel inntrykket også! Etter hva jeg har forstått så skal high-key egentlig ha en helt hvit bakgrunn? Og det motsatte low-key en helt sort bakgrunn.. Så teknisk sett så «feiler» bildet, ved at jeg ikke har en helt hvit bakgrunn.. Så hvordan kan da et bilde bli «reddet» når utførelsen er «teknisk feil»? Det er ikke meningen å være kvass i dette innlegget, men jeg liker high-key / low-key bilder, og kunne godt ha tenkt meg å bli bedre på dette området! Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 (endret) Takk for svaret!! Siden at det er bare er øyene som «berger» dette bildet. Hva annet er det som trekker ned da? Du skriver også: Alt annet enn hvit bakgrunn hever vel inntrykket også! Etter hva jeg har forstått så skal high-key egentlig ha en helt hvit bakgrunn? Og det motsatte low-key en helt sort bakgrunn.. Så teknisk sett så «feiler» bildet, ved at jeg ikke har en helt hvit bakgrunn.. Så hvordan kan da et bilde bli «reddet» når utførelsen er «teknisk feil»? Det er ikke meningen å være kvass i dette innlegget, men jeg liker high-key / low-key bilder, og kunne godt ha tenkt meg å bli bedre på dette området! Totalinntrykket mitt av selve bildet er at det blir altfor mye mørk dominans og at jeg dermed oppfatter det som nokså "kontrastfullt", men det er nå en gang bare min mening. M.h.t. high-key så hører jeg nok til i de som liker lite kontrast og lite eller nesten ikke skygger i denne typen bilder.... Men for all del, oppfatter ikke det som den absolutte sannhet ..... Når jeg skriver at "alt annet enn hvit bakgrunn hever vel inntrykket" så mente jeg da bakgrunnen på visningen her på BK og ikke bakgrunnen i selve bildet som jeg absolutt mener bør være lysest mulig..... (beklager hvis jeg var noget upresis her, men ser ofte at det er mange som ikke endrer bakgrunnsfargen på visningen her inne - jeg synes mange bilder ofte får en "bedre" presentasjon hvis en endrer fra den hvite standardfargen)... Endrer selv bakgrunnsfargen på de fleste visninger her inne får å se om det gir meg et bedre inntrykk av bildet...... ER ingen ekspert på hverken high-key eller så mye annet innen foto, prøver bare etter beste evne å være ærlig på de inntrykk JEG får av alskens bilder her inne. Lærer mye av å kommentere og få tilbakemeldinger på kommentarene. Oppfatter ikke deg som "kvass" i det hele tatt. Bare toppers med interessante og konstruktive utvekslinger av meninger, synspunkter, oppfatninger o.s.v., lærer utrolig mye nesten hver dag, og går ikke av veien for å endre oppfatning heller ! Når alt dette er sagt så finner jeg det av og til litt vanskelig å komme med kommentarer/kritikk når det er lite følgeinfo, manglende exif, osv.... Regner da med at jeg som betrakter har helt fritt spillerom for mine betraktninger når ingen "føringer" er lagt.... Keep up the good work! Endret 15. februar 2012 av smort1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg