olaflaaten Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Jeg oppdaget nettopp at jeg ved en feiltagelse har brukt HDD-skruer til å feste hovedkortet til M/B standene. Er redd for kortslutning om jeg prøver å starte den. Må jeg bytte alle eller går det bra? Kabinett: fractal design Define r3 Hovedkort: Asus P9X79 Lenke til kommentar
greenman Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Så lenge de passer går det helt fint Lenke til kommentar
Thyristor Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 om du ser etter så er det en metallkant på alle skrueheullene på hovedkortet, dette er fordi det skal være kontakt mellom hovedkortet og kabinettet der. Fungerer som ekstra jordingspunkt mot strømforsyningen. 1 Lenke til kommentar
olaflaaten Skrevet 14. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2012 om du ser etter så er det en metallkant på alle skrueheullene på hovedkortet, dette er fordi det skal være kontakt mellom hovedkortet og kabinettet der. Fungerer som ekstra jordingspunkt mot strømforsyningen. Og derfor går det bra? Litt stressende dette her. Lenke til kommentar
Thyristor Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Hadde nok gått bra uten også, men det er absolutt ikke farlig å bruke skruer som egentlig ikke hører til der så lenge hovedkortet faktisk sitter fast (altså, ikke detter ut av festene om du beveger litt på kabinettet) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå