piratentim Skrevet 18. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) Smaker du på tomatene i butikken? Trenger ikke det fordi jeg har fornøydgaranti! Du holder på ditt uansett om det er feil ifølge kiwi.no. Nå er jeg ikke helt med. Du mener at man kan kjøpe varen, dra hjem for så å bli misfornøyd med tomatene (som eksempel)? Jeg vil dessuten vite hva jeg sier som er feil. Tror det han vil frem til er at varen ikke trenger å være av dårlig kvalitet ettersom det beskrives på nettet som en fornøydhetsgaranti. Det om man er fornøyd med en vare ikke avhenger av kvaliteten, men egen oppfatning. Altså kan han kjøpe en eske tomater, så ser han på prisen, tenker denne var dyr, jeg er ikke fornøyd, tomatene er dårlige, eller kanskje tomatene smaker vondt eller annerledes enn forventet, altså ikke fornøyd. Edit: Sitat fra kiwi.no sine nettsider: Frukt og grøntgarantien Dobbel pris tilbake om du ikke er fornøyd Frukt og grøntgaranti i KIWI Frukt og grønnsaker er vår aller viktigste varegruppe og målet er å være best av lavpriskjedene på dette området. Derfor har vi utviklet vår egen kvalitetsgaranti som sørger for at du får dobbelt pris tilbake om du kjøper ferske frukt og grønnsaker du ikke er fornøyd med. Endret 18. februar 2012 av piratentim Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) Nettopp, det kan man. Det du sier er feil er at varen må være dårlig for at man skal få byttet det. Er du ikke fornøyd med varen er du velkommen tilbake for å bytte varen, det har jeg ikke sagt noe i mot. Men om du mener at man kan ta med varen hjem, for å så kreve 2x pengene - så blir dette feil. Har aldri vært i kontakt med noen som har praktisert dette som kunde eller ansatt. Det du antyder oppfordrer nærmest til svindelforsøk. Det andre du sier. Frukt & Grønt Garantien er en kvalitetsgaranti. Jeg har tidligere forklart hvorfor. @piraten: Kan si meg enig i at om man er fornøyd eller ikke avhenger av egen oppfatning. Men man må klare å skille mellom ting her. Om en vare ikke skulle tilsvare forventningene (dårlig smak, blir fort dårlig etc.) så kan man få bytte varen. Men at man skal kunne være misfornøyd med prisen, og da kunne kreve 2x pengene fordi det er en "fornøydgaranti" blir litt søkt. Kiwi kan heller ikke ta på seg bomkjøp som kunden gjør - om det skulle vise seg at den typen tomtat kunden kjøpte var litt søtere enn den typen kunden kjøpte forrige gang. Endret 18. februar 2012 av Sawbone Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Har ikke brukt disse frukttriksene, men levde en periode omtrent utelukkende på mat jeg fant som "går ut i dag eller i morgen", og dermed er gratis. Fant også omega3 verdt 2000 kr en gang. da var jeg happy 2 Lenke til kommentar
hean Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Tror det han vil frem til er at varen ikke trenger å være av dårlig kvalitet ettersom det beskrives på nettet som en fornøydhetsgaranti. Det om man er fornøyd med en vare ikke avhenger av kvaliteten, men egen oppfatning. Altså kan han kjøpe en eske tomater, så ser han på prisen, tenker denne var dyr, jeg er ikke fornøyd, tomatene er dårlige, eller kanskje tomatene smaker vondt eller annerledes enn forventet, altså ikke fornøyd. NETTOPP Lenke til kommentar
piratentim Skrevet 18. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2012 Har ikke brukt disse frukttriksene, men levde en periode omtrent utelukkende på mat jeg fant som "går ut i dag eller i morgen", og dermed er gratis. Fant også omega3 verdt 2000 kr en gang. da var jeg happy Heldig, du var der Lenke til kommentar
hean Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) Nettopp, det kan man. Det du sier er feil er at varen må være dårlig for at man skal få byttet det. Er du ikke fornøyd med varen er du velkommen tilbake for å bytte varen, det har jeg ikke sagt noe i mot. Men om du mener at man kan ta med varen hjem, for å så kreve 2x pengene - så blir dette feil. Har aldri vært i kontakt med noen som har praktisert dette som kunde eller ansatt. Det du antyder oppfordrer nærmest til svindelforsøk. Det andre du sier. Frukt & Grønt Garantien er en kvalitetsgaranti. Jeg har tidligere forklart hvorfor. Så du hiver i deg og spiser all frukt og alle grønnsaker før du går ut av butikken du da? Edit: Du kan forklare til du blir blå i ansiktet, feil blir det uansett. Endret 18. februar 2012 av Nasciboy Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Nettopp, det kan man. Det du sier er feil er at varen må være dårlig for at man skal få byttet det. Er du ikke fornøyd med varen er du velkommen tilbake for å bytte varen, det har jeg ikke sagt noe i mot. Men om du mener at man kan ta med varen hjem, for å så kreve 2x pengene - så blir dette feil. Har aldri vært i kontakt med noen som har praktisert dette som kunde eller ansatt. Det du antyder oppfordrer nærmest til svindelforsøk. Det andre du sier. Frukt & Grønt Garantien er en kvalitetsgaranti. Jeg har tidligere forklart hvorfor. Så du hiver i deg og spiser all frukt og alle grønnsaker før du går ut av butikken du da? Edit: Du kan forklare til du blir blå i ansiktet, feil blir det uansett. En muggen tomat er en muggen tomat. Utseende er endel av maten, og mugg på frukt og grønnsaker er ikke akseptert. Trenger ingen smaksprøve da. Lenke til kommentar
hean Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) En muggen tomat er en muggen tomat. Utseende er endel av maten, og mugg på frukt og grønnsaker er ikke akseptert. Trenger ingen smaksprøve da. Det er vi smertelig klar over du men det vi diskuterer her er om man kan benytte seg av garantien hvis man er misfornøyd selv om tomaten ikke er dårlig. Endret 18. februar 2012 av Nasciboy Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 En muggen tomat er en muggen tomat. Utseende er endel av maten, og mugg på frukt og grønnsaker er ikke akseptert. Trenger ingen smaksprøve da. Det er vi smertelig klar over du men det vi diskuterer her er om man kan benytte seg av garantien hvis man er misfornøyd selv om tomaten ikke er dårlig. Ops. Ble litt feil med siteringen der. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Åssen er det med medsin på butikken? fks omega 3 som går ut på dato eller ibux, får jeg penger for det da? Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Så du hiver i deg og spiser all frukt og alle grønnsaker før du går ut av butikken du da? Edit: Du kan forklare til du blir blå i ansiktet, feil blir det uansett. Se bold. Hvor får du dette fra? Kan du vennligst lese det som står i eplet til høyre i bildet under. Kvalitetsgaranti på frukt og grønnsaker og Holdbarhetsgarantien, er begge uttrykk for slike fordeler. Kilde: Kiwi - Mål og utvikling Legg merke til at de bruker "kvalitetsgaranti". En muggen tomat er en muggen tomat. Utseende er endel av maten, og mugg på frukt og grønnsaker er ikke akseptert. Trenger ingen smaksprøve da. Det er vi smertelig klar over du men det vi diskuterer her er om man kan benytte seg av garantien hvis man er misfornøyd selv om tomaten ikke er dårlig. Det han over sa. Da er vi jo enige om noe, Nasciboy Lenke til kommentar
hean Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) Kan du vennligst lese det som står i eplet til høyre i bildet under. Hmmm, har ikke sett den men mener like vel at det er en fornøydgaranti men selvsagt mer usikkert nå. Vi får legge diskusjonen død til Kiwi får svart på problemstillingen. Skal sende det inn i morgen, regner med jeg får svar på mandag/tirsdag. Det han over sa. Da er vi jo enige om noe, Nasciboy Javisst Endret 18. februar 2012 av Nasciboy Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Åssen er det med medsin på butikken? fks omega 3 som går ut på dato eller ibux, får jeg penger for det da? Medisiner skal ikke gis ut, det blir da kontanter. Omega 3 regnes ikke som medisin for alt jeg vet. 1 Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Åssen er det med medsin på butikken? fks omega 3 som går ut på dato eller ibux, får jeg penger for det da? Medisiner skal ikke gis ut, det blir da kontanter. Omega 3 regnes ikke som medisin for alt jeg vet. Greit da veit jeg det : Lenke til kommentar
Poppmunn Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Om du bruker 7.5 time per dag på å utnytte garantien til Kiwi, da er du greit taper. Den eneste måten det kan gjøre deg til en taper på er at du ikke tjener noe på det. En taper er en som har mislyktes. Bruker du 7,5 timer per dag på å utnytte et smutthull i samfunnet og i tillegg drar inn penger nok til å kunne leve av det, er du alt annet enn en taper. Det er mange som har blitt rike på å utnytte sånne smutthull. 2 Lenke til kommentar
piratentim Skrevet 18. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2012 Åssen er det med medsin på butikken? fks omega 3 som går ut på dato eller ibux, får jeg penger for det da? Husker jeg fant noen omega 3 på noen forskjellige kiwi butikker, fikk ny vare da, hadde de ikke ny fikk jeg penger, men slike produkter pleier uansett å ha lang holdbarhet... Lenke til kommentar
piratentim Skrevet 18. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2012 Åssen er det med medsin på butikken? fks omega 3 som går ut på dato eller ibux, får jeg penger for det da? Medisiner skal ikke gis ut, det blir da kontanter. Omega 3 regnes ikke som medisin for alt jeg vet. Men er det noen butikker som har medisiner liggende fremme? Om du bruker 7.5 time per dag på å utnytte garantien til Kiwi, da er du greit taper. Den eneste måten det kan gjøre deg til en taper på er at du ikke tjener noe på det. En taper er en som har mislyktes. Bruker du 7,5 timer per dag på å utnytte et smutthull i samfunnet og i tillegg drar inn penger nok til å kunne leve av det, er du alt annet enn en taper. Det er mange som har blitt rike på å utnytte sånne smutthull. Stemmer bra, kloke ord Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) Hmmm, har ikke sett den men mener like vel at det er en fornøydgaranti men selvsagt mer usikkert nå. Vi får legge diskusjonen død til Kiwi får svart på problemstillingen. Skal sende det inn i morgen, regner med jeg får svar på mandag/tirsdag. Ser at ordene fornøydgaranti og kvalitetsgaranti kan tolkes i forskjellige retninger. Dette er noe man kunne ha unngått ved å en mer konsekvent bruk av kvalitetsgaranti. Men vi får se hva de svarer fra Kiwi sentralt, så blir nok en løsning Det er per nå kun Coop (så vidt jeg vet) som har en fornøydgaranti. Lite kjent med hvordan den er i praksis, men i følge siden så trenger man kun kvitteringen, ikke varen. Du skulle nok ha blitt fornøyd hos Kiwi uansett Du er forresten den første som har denne vinklingen på saken - glad du ikke tok denne diskusjonen i kassa Åssen er det med medsin på butikken? fks omega 3 som går ut på dato eller ibux, får jeg penger for det da? Medisiner skal ikke gis ut, det blir da kontanter. Omega 3 regnes ikke som medisin for alt jeg vet. Men er det noen butikker som har medisiner liggende fremme? Medisiner skal være bak kassa eller i VenSafe Endret 18. februar 2012 av Sawbone Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) Tutorial på hvordan få varer og penger _____________________________________________________________________________ Guide på hvordan få penger av alkahol og tobakk/snus (Gjelder mindreåringer, voksne også) Gå bort til øl skapet og se på datoen og vis den har gått ut på dato, legg den i kurven/handle vogn! og leit etter mere! Vis kundene ser rart på deg sier du bare "Slapp av jeg skal ikke kjøpe ølet, jeg skal finne om det er noen varer som har gått ut på dato". Gå til kassa med det du har av øl, tobakk, snus, gå direkte til kassa og si "Hei, disse har gått ut på dato" (Husk at du går direkte til kassa og sier det med engang du er der, så de i kassa spør om noe!) _____________________________________________________________________________ Guide på hvordan få varer gratis Finn deg en handlevogn/handle kurv finn varer som har gått ut på dato så går du til kassa og sier "Hei, disse har gått ut på dato" da sier dem om du vil ha dem da sier du "Ja takk" _____________________________________________________________________________ Endret 18. februar 2012 av fsx v1.1 Lenke til kommentar
piratentim Skrevet 18. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) Tutorial på hvordan få varer og penger _____________________________________________________________________________ Guide på hvordan få penger av alkahol og tobakk/snus (Gjelder mindreåringer, voksne også) Gå bort til øl skapet og se på datoen og vis den har gått ut på dato, legg den i kurven/handle vogn! og leit etter mere! Vis kundene ser rart på deg sier du bare "Slapp av jeg skal ikke kjøpe ølet, jeg skal finne om det er noen varer som har gått ut på dato". Gå til kassa med det du har av øl, tobakk, snus, gå direkte til kassa og si "Hei, disse har gått ut på dato" (Husk at du går direkte til kassa og sier det med engang du er der så de i kassa spør om noe!) _____________________________________________________________________________ Guide på hvordan få varer gratis Finn deg en handlevogn/handle kurv finn varer som har gått ut på dato så går du til kassa og sier "Hei, disse har gått ut på dato" da sier dem om du vil ha dem da sier du "Ja takk" _____________________________________________________________________________ Høres fint ut ^^ Må ta med frukt og grønt garantien å tjene penger på Endret 19. februar 2012 av piratentim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå