sedsberg Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 Det er ikke alt de har garanti på. Jeg tenkte jeg skulle få meg billig lunsj en mandag da jeg vet de ofte har liggende igjen ferdigsmurte baguetter, smørbrød etc. fra uka før som er ute på dato. Fikk bare beskjed om at nei det der var det ingen garanti på. Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Jeg finner sjeldent noe som er gått ut på dato eller ser ut til å være i dårlig form, men når jeg gjør det gir jeg bare beskjed til de ansatte så fjerner de produktet med en gang. De får fjernet en dårlig vare uten at de koster de eller meg en krone Men det er nok fordi det har fantes masse datojegere, som gjorde butikken konstant oppmerksom på datovarer. De får ut det meste, og de andre har tatt resten som de har oversett. Jeg merker meg at når det ble endring, var det flere ting som lå igjen enn før og andre ting som fortsatt ligger. Tror ikke det er helt tilfeldig. De tror nok at alle slutter med sysselen, og det blir ikke like nøye med å fjerne dårlige varer i hyllene. På sikt tror jeg helt ærlig at det ikke er positivt for kjeden. Folk mister interesse for å bruke garantien, fordi det er altfor tungvint. Og særdeles lite gøy å plukke med seg varer og gå rundt å regne på hva hver enkelt vare koster. Så konklusjonen min i allefall må være at det hadde vært (til tross for en fryktelig teit endring av garantien) en lettere løsning å gi deg gavekort på verdien istedet. Da man kunne man ha planlagt handlingen litt bedre og bruke det når man selv føler for det. Det er også forsåvidt mye mere tidkrevende for de ansatte å vente på deg. I tillegg å til slutt måtte slå inn masse forskjellige varer, fremfor bare å slå retur og gi deg pengene, eller bare gi deg erstatningsvare som fungerte ypperlig. Det er satt av en time i skjemaet hver kveld for å ta ut datovarer, så blir butikkene dårligere ville jeg klagd, for da gjør de faktisk ikke en av oppgavene sine på lik linje med å sette inn melk, eller fylle på kjøtt! Vi har faktisk fått en økning i datokunder siden garantien kom, da spesielt byens løse fugler og de som ikke har så god råd! Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Når det gjelder ideen med gavekort syns jeg det hadde vært en bedre løsning. Det burde dog vært personlig, slik at det ikke i praksis kan brukes som penger. Lenke til kommentar
ribusuniteru Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 Jeg finner sjeldent noe som er gått ut på dato eller ser ut til å være i dårlig form, men når jeg gjør det gir jeg bare beskjed til de ansatte så fjerner de produktet med en gang. De får fjernet en dårlig vare uten at de koster de eller meg en krone Men det er nok fordi det har fantes masse datojegere, som gjorde butikken konstant oppmerksom på datovarer. De får ut det meste, og de andre har tatt resten som de har oversett. Jeg merker meg at når det ble endring, var det flere ting som lå igjen enn før og andre ting som fortsatt ligger. Tror ikke det er helt tilfeldig. De tror nok at alle slutter med sysselen, og det blir ikke like nøye med å fjerne dårlige varer i hyllene. På sikt tror jeg helt ærlig at det ikke er positivt for kjeden. Folk mister interesse for å bruke garantien, fordi det er altfor tungvint. Og særdeles lite gøy å plukke med seg varer og gå rundt å regne på hva hver enkelt vare koster. Så konklusjonen min i allefall må være at det hadde vært (til tross for en fryktelig teit endring av garantien) en lettere løsning å gi deg gavekort på verdien istedet. Da man kunne man ha planlagt handlingen litt bedre og bruke det når man selv føler for det. Det er også forsåvidt mye mere tidkrevende for de ansatte å vente på deg. I tillegg å til slutt måtte slå inn masse forskjellige varer, fremfor bare å slå retur og gi deg pengene, eller bare gi deg erstatningsvare som fungerte ypperlig. Det er satt av en time i skjemaet hver kveld for å ta ut datovarer, så blir butikkene dårligere ville jeg klagd, for da gjør de faktisk ikke en av oppgavene sine på lik linje med å sette inn melk, eller fylle på kjøtt! Vi har faktisk fått en økning i datokunder siden garantien kom, da spesielt byens løse fugler og de som ikke har så god råd! Vel. Til og med butikkene som var kjempeflinke før, hadde flere utgåtte varer. Det var nesten umulig å finne noe. Lenke til kommentar
Trynnn Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 I dag har offisielt endret Holdbarhetsgarantien f.o.m 29/09, så nå er ikke garantien i nærheten av hvor lukrativ som den var tidligere - en gledens dag med andre ord! Vel, det blir jo spennende å se hvor mange datojegere som gidder å gå på raid i Kiwi-butikkene nå. Å sjekke dato for de ansatte blir nok ikke like viktig lenger siden de var kontinuerlig oppmerksom, resultat; Mere dårlige varer. Dette er noe kunder legger merke til, og vil heller handle andre steder. Du sier det selv; jeg tror aldri Burud hadde som intensjon om at "datojegere" skulle "raide" butikkene på jakt etter datovarer. Holdbarhetsgrantien var en garanti fra Kiwi om at kundene (merk: kundene) alltid skulle finne gode varer i hyllene. Intensjonen var god, men garantien blir misbrukt. Det er på sin plass at den blir gjort om så det er større sjanse for at den tjener sin hensikt. Jeg har samtidig vanskelig for å tro at dette medfører at datovarene vil flomme over i butikkene. Det vil fortsatt være en holdbarhetsgaranti hos Kiwi, som kan medføre potensielt tap hos hver enkelt butikk, så jeg har tro på at de rutinene som butikkene allerede har vil bli videreført til tross for endringene som skjer. Det nye regelverket kan man lese her, hvor de største endringene er at garantien ikke gjelder for aldersbestemte varer og at det vil bli betalt ut kontantbeløp overhodet for beløp større enn 20 kroner. Hvis Buruds intensjon, ikke var å oppfordre til datojakt, så hadde han vel ikke forært Bob en bli, til å raide rundt med? Da burde han vel heller anmeldt Bob for uthuling av garantisystemet og utvist både ham og hans likesinnede fra butikkene i lang fremtid? 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Sistnevnte hadde han vel ikke mulighet til, isåfall måtte det bli for å lage kvalm dersom det ble masse diskusjoner rundt reglene i butikken - til sjenanse for personale og kunder. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Har Bob innom en del ganger i året og han har aldri funnet noe... Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Innom oss også! Skriver opp ting i boka si, men de har gått ut på dato forlengst før vi ser han igjen. Lenke til kommentar
ribusuniteru Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 (endret) . Endret 5. november 2014 av ribusuniteru Lenke til kommentar
ribusuniteru Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Kiwi har driti seg loddrett ut. Har sett masse øl her og der som har gått ut på dato. Samt tørrvarer som har en tendens til å bare ligge en stund over. Det virker som det ikke er like nøye lenger. Greit nok at datojegere går mindre, men hva med forbruker som vil ha god dato? Strider ikke kjeden litt i mot sitt prinsipp, om at kunden ikke skal ende opp med gamle varer hjem? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Rutiner kan svikte og det er faktisk mulig å si i fra til noen som jobber der Lenke til kommentar
ribusuniteru Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Rutiner kan svikte og det er faktisk mulig å si i fra til noen som jobber der Nei, rutiner kan ikke svikte. De fikk konstant ut øl to dager før det gikk ut, fordi de visste at det ga penger. Og det som står ene plassen er et stort parti, og burde vært vanskelig å overse. Dessuten hørte jeg fra en butikksjef at de ikke sjekker ølet lenger. Det kunne bryggeriet ta seg av. De var sløve fra før, var ansatte som tok ut. Tørrvarer ligger langt utpå dagen, og noen ganger flere dager over. Fordi nesten ingen går stort lenger. Det er ikke like stort press på å få ut varer lenger. Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Da klager du høyere opp! Sånn skal det ikke være, og når du hører det fra to kiwi ansatte burde det være troverdig nok! Selv sier jeg ifra, og nevner det til sjefen om det gjentar seg for ofte! Syntes det er sykt irriterende. Men øl sjekker vi faktisk ikke hos oss, det gjør bryggerien. Alt annet som går ut på dato taper vi penger på! Lenke til kommentar
ribusuniteru Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 (endret) Jeg har ikke tenkt til å klage på noe som helst. Det får bare ligge, så får vi se hvordan det blir i butikkene etterhvert. Her hvor jeg bor, ble energidrikker og øl tatt vekk i stort sett alle tilfeller. Det var sjeldent noe sånt var å finne. Nå derimot ligger det. Tviler på at det er tilfeldig. De taper jo ikke noe på å la det ligge, bortsett fra kanskje sure kunder. I tillegg har jeg observert at flere måneder gamle varer stadig lå ute i butikk igjen. Noe som aldri har skjedd før, i allefall ytterst sjelden. Endret 5. november 2014 av ribusuniteru Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Hvis du ikke har planer om å klage hadde jeg blitt veldig glad om du kunne sendt en pm med hvilken butikk, for svikt i datoryddinga blir tatt veldig alvorlig! Lenke til kommentar
ribusuniteru Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Hvis du ikke har planer om å klage hadde jeg blitt veldig glad om du kunne sendt en pm med hvilken butikk, for svikt i datoryddinga blir tatt veldig alvorlig! Tror nok ikke butikkene her i distriktet tar det alvorlig, og det er ikke mitt ansvar å fortelle at de ikke har gjort jobben sin skikkelig. Blir jo interessant å se hvordan det går med det gode rykte til Kiwi om god holdbarhet, når det allerede bare 1 måned etter svikter. Det bevitner jo egentlig bare at det var veldig positivt med datojegere. De ærlige i allefall. Synes de burde ha vært flinkere til å luke ut idiotene. Så hadde dette systemet fortsatt like bra som før. Jeg tror kvaliteten vil forfalle... Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Hvis du ikke har planer om å klage hadde jeg blitt veldig glad om du kunne sendt en pm med hvilken butikk, for svikt i datoryddinga blir tatt veldig alvorlig!Tror nok ikke butikkene her i distriktet tar det alvorlig, og det er ikke mitt ansvar å fortelle at de ikke har gjort jobben sin skikkelig. Blir jo interessant å se hvordan det går med det gode rykte til Kiwi om god holdbarhet, når det allerede bare 1 måned etter svikter. Det bevitner jo egentlig bare at det var veldig positivt med datojegere. De ærlige i allefall. Synes de burde ha vært flinkere til å luke ut idiotene. Så hadde dette systemet fortsatt like bra som før. Jeg tror kvaliteten vil forfalle... Vel, rundt her fungerer det strålende enda, hvertfall de butikkene jeg hører til! Hvis butikken er sløv nå var de nok sløve for også for det er en rutine! Lenke til kommentar
twintipduden Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Hei jeg bare lurte på om det er andre enn meg som tjener rått på kiwigarantien? Garantien er slik at finner du en vare som har gått ut på dato skal du få ny, har dem ikke ny får du penger. Går varen ut i dag eller i morgen får du varen, men om det er øl eller tobakk får du penger uansett. Finner du dårlig frukt og grønt går du til kassen forteller dem at det er dårlig, betaler for det og får pengene tilbake, samt tilsvarende vare (ny frukt/grønt, eller noe annet frukt/grønt tilsvarende prisen) tilbake... Er student og tjener gjennomsnittlig 300-400 kroner hver gang jeg er innom den lokale kiwibutikken ved skolen får å handle mat. I tillegg øvelseskjører jeg med min far i helgene og tjener noen tusen i mnd på det (stopper innen noen kiwi butikker) Er faktisk så mye penger å tjene at jeg enda ikke har trengt å dra kortet mitt får å kjøpe mat, har alltid hatt penger jeg har tjent på kiwi Lurer spesielt om det er noen i Oslo området som pleier å gjøre dette? ER tross alt 59 butikker der og må være store penger å tjene. Jeg tenker at hvis du hadde brukt 7,5 timer hver dag på kiwiene i Oslo hadde du nok tjent rundt 90 000 kroner i mnd. Altså en årslønn på 1008000 korner! (Skattefritt) Det beste av alt er at det er helt skattefritt. Har man ikke jobb eller studier, vil man vel også faktisk få penger fra NAV… Og det er jo nesten galt? Edit: Ser at noen tolker det som jeg oppfordrer dere å få penger fra Nav og tjene penger via kiwi garantien. Dette er IKKE noe jeg oppfordrer til, men jeg sier det pgr, jeg vet at folk gjør dette og at jeg syntes nesten det blir for galt. Har sakket med flere kiwi ansatte om dette og vet det at saker som det har vært oppe i "systemet". Hei. lurer på om garantien gjelder idag. får du fortsatt penger tilbake. eller kan du bare få ny vare gratis? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Du kan få en tilgodelapp, slik jeg har forstått det. Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Hei jeg bare lurte på om det er andre enn meg som tjener rått på kiwigarantien? Garantien er slik at finner du en vare som har gått ut på dato skal du få ny, har dem ikke ny får du penger. Går varen ut i dag eller i morgen får du varen, men om det er øl eller tobakk får du penger uansett. Finner du dårlig frukt og grønt går du til kassen forteller dem at det er dårlig, betaler for det og får pengene tilbake, samt tilsvarende vare (ny frukt/grønt, eller noe annet frukt/grønt tilsvarende prisen) tilbake... Er student og tjener gjennomsnittlig 300-400 kroner hver gang jeg er innom den lokale kiwibutikken ved skolen får å handle mat. I tillegg øvelseskjører jeg med min far i helgene og tjener noen tusen i mnd på det (stopper innen noen kiwi butikker) Er faktisk så mye penger å tjene at jeg enda ikke har trengt å dra kortet mitt får å kjøpe mat, har alltid hatt penger jeg har tjent på kiwi Lurer spesielt om det er noen i Oslo området som pleier å gjøre dette? ER tross alt 59 butikker der og må være store penger å tjene. Jeg tenker at hvis du hadde brukt 7,5 timer hver dag på kiwiene i Oslo hadde du nok tjent rundt 90 000 kroner i mnd. Altså en årslønn på 1008000 korner! (Skattefritt) Det beste av alt er at det er helt skattefritt. Har man ikke jobb eller studier, vil man vel også faktisk få penger fra NAV… Og det er jo nesten galt? Edit: Ser at noen tolker det som jeg oppfordrer dere å få penger fra Nav og tjene penger via kiwi garantien. Dette er IKKE noe jeg oppfordrer til, men jeg sier det pgr, jeg vet at folk gjør dette og at jeg syntes nesten det blir for galt. Har sakket med flere kiwi ansatte om dette og vet det at saker som det har vært oppe i "systemet". Hei. lurer på om garantien gjelder idag. får du fortsatt penger tilbake. eller kan du bare få ny vare gratis? Man får ikke penger lengre, man får nye varer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå