sinnaelgen Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 jeg får till å bruke denne funksjonene hvis de står rene verdier i søkekriteriet ( første kolonne i område der tabellen er samt feltet der søke dataen er ) . når jeg kjeder sammen fler kolonner ( for lage en ny søke data) så blir det definert som tekst. hvis jeg da bruker det som søkekriterium så virker det ikke. hvordan kan man bruk det for å søke i tabeller Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 jeg får till å bruke denne funksjonene hvis de står rene verdier i søkekriteriet ( første kolonne i område der tabellen er samt feltet der søke dataen er ) . når jeg kjeder sammen fler kolonner ( for lage en ny søke data) så blir det definert som tekst. hvis jeg da bruker det som søkekriterium så virker det ikke. hvordan kan man bruk det for å søke i tabeller Hei, dersom jeg forstår deg riktig har du: Søkeverdi: =kjede.sammen(noe) Søketabell: noe Uansett om det skulle være omvendt eller både og: Prøv: finn.rad(Verdi(noe);tabell;false) Jeg prøvde dog dette: A1 B1 C1 1 a =kjede.sammen(a1;b1) d1 e1 f1 =finn.rad(c1;e1:f1;2;usann) 1a 98 Og det virker, det virker også dersom e1 er resultat av en kjede. Det er altså mulig at feilen din ligger et annet sted. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2012 jeg får till å bruke denne funksjonene hvis de står rene verdier i søkekriteriet ( første kolonne i område der tabellen er samt feltet der søke dataen er ) . når jeg kjeder sammen fler kolonner ( for lage en ny søke data) så blir det definert som tekst. hvis jeg da bruker det som søkekriterium så virker det ikke. hvordan kan man bruk det for å søke i tabeller Hei, dersom jeg forstår deg riktig har du: Søkeverdi: =kjede.sammen(noe) Søketabell: noe Uansett om det skulle være omvendt eller både og: Prøv: finn.rad(Verdi(noe);tabell;false) Jeg prøvde dog dette: A1 B1 C1 1 a =kjede.sammen(a1;b1) d1 e1 f1 =finn.rad(c1;e1:f1;2;usann) 1a 98 Og det virker, det virker også dersom e1 er resultat av en kjede. Det er altså mulig at feilen din ligger et annet sted. Mvh, Beej80 Det er nok lit mere kompliser en det , men takk for hjelpen likevel . jeg har gått bort fra den metoden og gjort det på en hel sannen måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå