Gå til innhold

"Sett inn disk i Flyttbar stasjon", minnepenn er 0 byte

Anbefalte innlegg

Har en minnepenn som sannsynligvis ikke ble koblet fra på riktig vis, og filsystemet har tydeligvis tatt skade av det. Skulle fått ut det som er på den.

Merke på penna aner jeg ikke - er en billig-sak uten logo eller navn eller noen ting. Størrelse? Aner ikke. Men maskina finner penna, lyden for tilkobling kommer når jeg setter den i, den lyser osv, så det ser ikke ut til at det er noe galt med hardwaren, for maskina finner jo penna. Jeg kommer meg bare ikke innpå.

Så at det gikk an å kjøre noe som kaltes Low Level Format Tool, som da formaterer penna. Dette skal visst fikse filsystemet, men jeg mister det som er innpå. Finnes vel verktøy som lar meg gjenopprette formaterte filer, men jeg tar ikke sjansen på at det funker.

Forslag til fiks?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekket Diskbehandling? Det fungerer uavhengig av filsystem.

Men det kan være andre problemer enn filsystemet. Du regner litt feil når du mener det ikke er noe galt med hardware. En minnepinne består av USB kontroller og lagringsenhet. Hvis lagringsenheten er defekt kan maskina fremdeles finne USB kontrolleren.

Meldingen du får kan kanskje tolkes til at noe slikt har skjedd.

Lenke til kommentar

Tja. det samme skjedde for meg med en OCZ 32GB minnepinne. da var det firmwaren som tok kvelden.. og det var vist ikke første ganga heller fant jeg ut ifra forum osv.

Den kom opp som en flyttbar stasjon ala diskettstasjon, og når jeg trykte på den stod det bare "sett in diskett i stasjon G:" osv. 17gb med drivere og diverse i dass :)

Så er vel det samme som har skjedd. sjekk om den kommer opp i enhetsbenhandling som noe annet typisk "generic usb storage device" . er desverre ikke så mye å gjøre med det, om det er firmwaren som har røket. spesielt når det er en mindre ukjent no-name.

Endret av Skognisse
Lenke til kommentar

Er akkurat som du sier, skognisse. Trasig opplegg. Men leste på nettet om en penn som plutselig funka når den ble satt i en Linux-maskin. Tenkte jeg skulle installere Linux på en av de stasjonære maskinene mine, og se. Men jeg satte penna i en Mac, og det funka heller ikke. Om det funker i Linux, skulle det ikke da i teorien funke med Mac og, ettersom begge deler er basert på Unix(?)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...