Gå til innhold

En forhåpentligvis potensiell levende tråd om The Beatles.


nybb

Anbefalte innlegg

Ja, jeg er fullstendig klar over eksistensen av den steindøde albumguiden av dette nokså fantastiske bandet som faktisk i løpet av dette siste året har vokst seg til å bli mitt favorittband.

 

Det må da være mulighet for å holde en aktiv tråd om dette bandet?

 

Det som imponerer meg mest med The Beatles er uten tvil vokalharmoniene fra John og Paul, og tidvis George. Helt klart disse (både komplekse og simple) harmoniene som setter preget for en bråte av Beatles-låter, og de siste dagene er det "We Can Work It Out" som har gjort seg best i mine øre. John kommer inn og legger på en lavere harmoni til Pauls fantastiske høye stemme , og sammen danner de et vakkert, minneverdig refreng.

 

Hvilket forhold har du til disse gutta?

 

http://www.youtube.com/watch?v=a_UMZ_9RBmk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Favorittalbumene er for tiden Rubber Soul og A Hard Day's Night. I løpet av de siste fire årene har jeg nærmest hørt ihjel Revolver, Sgt. Peppers og Magical Mystery Tour, så det var på tide med litt forandring.

 

 

EDIT: John vet å lage moro blant de kongelige (fun fact: planen var å si "rattle your fucking jewelry, men Paul syns det ble for teit):

Endret av elevathor
Lenke til kommentar

Den psykedeliske perioden er nok den jeg har mest elsk på jeg óg. Tomorrows Never Knows er en fantastisk låt, som tok tid før den sank inn. Blue Jay Way er også fantastisk herlig!

 

Men selv om den psykedeliske perioden med Sgt. Pepper, Magical Mystery Tour, og delvis Revolver og White Album er den beste perioden, er Rubber Soul det klart sterkeste albumet i mine øyne. Ei skive uten et eneste døllpunkt, uten en éneste filler. Hvis en låt skal trekke ned der, er det muligens The Word, men jeg synes uansett det er en meget sterk låt, med glimrende harmonier.

 

I den siste tiden har jeg hørt mye mere på tidlig Beatles, og der stikker nok Beatles For Sale seg fram som det mest solide albumet. like foran A Hard Day's night. Med låter som I'm a Loser, Baby's In Black, I Don't Want to Spoil the Party, Eight Days a Week, What You're Doing og Words of Love viser gutta en enorm energi og skriveglede, samt at deres musikalske ferdigheter var tydelig forbedret på dette albumet enn tidligere. Mr. Moonlight, dog, er en meget svak låt.

Lenke til kommentar

A Day in the Life er en 10/10, og muligens Sgt. Peppers beste låt!

 

Overgangen fra Golden Slumbers til Carry that Weight er en liten genistrek faktisk, fantastisk godt gjort å få neste låt til å høres ut som den forrige låtens refreng på en så bra måte! "And I will sing a lullaby."

Ikke glem at the End også er fantastisk ;)

Endret av nybb
Lenke til kommentar

Jeg elsker beatles, og om jeg noen gang skal starte et band, så blir det et beatles-cover-band.

 

Men må innrømme at jeg er størst fan av de mainstream verkene. De fleste favorittene mine finner du på "beatles 1". Men makan til mange slagere på rekke og rad skal man lete lenge etter.

 

Liker spesielt den tidligere perioden med de raske humørfyllte låtene som "she loves you", "i feel fine", "i want to hold you hand" osv. Men mange av låtene fra den senere tiden er nok mer musikalsk komplekse og tar litt mer tid å like. Men "in my life", "the long and winding road" og de der er også bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...