Stalthy Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 (endret) Halloen! Det jeg lurer på er om jeg ikke skal bytte jobb. Akkurat nå jobber jeg i NSB i avd assistor regnskap/"løpegutt". Jeg tjener ca 110 kr timen, kjenner en som har jobbet der i 4 år og han har vell avansert til 127 kr timen eller noe. Grunnen til at jeg skriver dette er fordi jeg har sett på en side: http://www.karriereguiden.no/selger-for-intermedia-as-1170455.html Jeg lurte på om denne jobben ikke ville ha vært noe for meg ettersom det står at de fleste "mellom 16 og 20". Jeg har seffølegelig ikke noe problem å jobbe med eldre folk. Men siden jeg er 16 år så kan jeg jo prøve. Men jeg er litt usikker på lønn og antall timer. På jobben min så jobber jeg 6 timer på torsdager. Men som sagt, hvordan kan jeg finne ut mer om dette? Og er det noen krav? Ser ikke helt ut som det. E: Jeg er også forsåvidt intersert i lærer, men da må jeg nok bli litt eldre, selvom jeg kan en del historie i forhold til alderen min. Tviler på at de har 16 årige folk som vikarer også... Kanskje securitas? men er nok ikke en kjempe på 150 kg heller da. Hvilke krav stilles til securitas? Endret 13. februar 2012 av Stalthy Lenke til kommentar
MrL Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 (endret) Hvorfor tror du de ansatte i den jobben er stortsett mellom 16 til 20 år? Spørsmålet er nemlig ikke om du kan få jobben, men om du kommer til å beholde den, dvs "orke" å beholde den. Jeg er sikker på at 90 % av befolkningen i Norge passer ikke til en telefonselger jobb. Så enten er du en selger, ellers får du virkelig ha lykke til.. Endret 13. februar 2012 av MrLG Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 13. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2012 Hvorfor tror du de ansatte i den jobben er stortsett mellom 16 til 20 år? Spørsmålet er nemlig ikke om du kan få jobben, men om du kommer til å beholde den, dvs "orke" å beholde den. Jeg er sikker på at 90 % av befolkningen i Norge passer ikke til en telefonselger jobb. Så enten er du en selger, ellers får du virkelig ha lykke til.. Så noen nevnte noe om securitas vakt og som var 16 år, tenkte jeg skulle google litt mer om det i morgen. Men om noen rekker å fortelle meg det litt kort nå så hadde det vært greit. Er det noen jobber en 16 åring kan egentlig ta? bortsett fra matvare butikker, kunne nok tenke meg noe elektronikk butikk e.l. Er det noen vikarer som blir leid inn som er 16 (i guess not, pga må nok gå lærerlinja først...) Tips til jobber mottas med stor takknemlighet, slik at jeg for lagd en liten liste Lenke til kommentar
MrL Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Hvorfor tror du de ansatte i den jobben er stortsett mellom 16 til 20 år? Spørsmålet er nemlig ikke om du kan få jobben, men om du kommer til å beholde den, dvs "orke" å beholde den. Jeg er sikker på at 90 % av befolkningen i Norge passer ikke til en telefonselger jobb. Så enten er du en selger, ellers får du virkelig ha lykke til.. Så noen nevnte noe om securitas vakt og som var 16 år, tenkte jeg skulle google litt mer om det i morgen. Men om noen rekker å fortelle meg det litt kort nå så hadde det vært greit. Er det noen jobber en 16 åring kan egentlig ta? bortsett fra matvare butikker, kunne nok tenke meg noe elektronikk butikk e.l. Er det noen vikarer som blir leid inn som er 16 (i guess not, pga må nok gå lærerlinja først...) Tips til jobber mottas med stor takknemlighet, slik at jeg for lagd en liten liste securitas vakt kan du nok glemme, du må ha vekterkurs, og mest sannsynlig være minst 18 år. Er ikke så lett å få seg jobb når man er 16, elektrobutikk er mulig, dog er du nok heldig om du får jobb der likevel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå