Kakeshoma Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Heisann. Satt opp en Domenekontroller, og en server med WDS+DHCP. Disse funker som de skal. Opprettet et image i WDS og lagde en Autounattended.xml-fil med WSIM hvor jeg kun la til Unattended join hvor jeg la inn domenet. Opprettet så en maskin under Domain Computers i AD, og deployde et Win7 image som gikk greit, satte da datamaskinnavn som det i AD. Når den kommer til login-siden er den i domenet, men prøver jeg å logge inn med en bruker eller adminbruker får jeg meldingen: the security database on the server does not have a computer account for this workstation trust Da må jeg logge inn lokalt, gå ut av domenet og inn i en Workgroup, deretter inn i domenet igjen for å kunne logge på med domenebrukere... Noen forslag til hva som er galt og hvordan jeg kan få det til så jeg kan logge rett inn i domenet etter en installasjon? Lenke til kommentar
Nator Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 (endret) edit: ser at det er irrelevant... rart at det ikke funker. Leste du denne? Her foreslås det å prøve med shortname i stedet for FQDN + link til en annen artikkel også..: http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/w7itpronetworking/thread/5a19b3ad-57a1-4b6e-b9fa-3f5abcde4124/ Endret 13. februar 2012 av Nator Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Skal ikke trewnge den xml-filen for å melde maskinen inn i domenet. Er noen innstillinger i WDS som gjør det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå