Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Om 1 måned er jeg på gata, hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

Så. Jeg lagde en tråd om NAV, for å se hva jeg kunne få ut der.

Men her er historien.

Jeg kommer til å miste leiligheten jeg har nå pga. jeg har ikke penger eller jobb.

Pengene jeg brukte til å betale leie på leiligheten var penger jeg hadde tjent svart. Jeg har ikke klart å få en ny jobb, da jeg er ganske udugelig på mange måter.

NAV ser jo så klart dumt på meg når jeg sier ikke kommer til å ha noe sted å bo om 1 mnd. og de vil ikke hjelpe meg med å betale leiligheten. Da jeg ikke har jobbet og skattet. Det sikkerhetsnettet gjelder visst kun om du er utlending eller har skattet...

Men hva med familie og venner? Høres kanskje for godt til å være sant men jeg har faktisk ikke venner. Jeg har flytta over 20 ganger i mitt liv oppigjennom barndommen!! Jeg har aldri klart å danne et ordentlig vennskapsforhold. Jeg har absolutt ingen på f. eks. telefonen min, eller facebook etc. 0! Familie? Jeg er enebarn og foreldrene mine bor i et lite hus i ingenstedsland og de har ikke rom for meg. Jeg har aldri hatt nært forhold til dem, og jeg liker dem egentlig ikke. Ofte følt at jeg ikke engang stammer fra dem. Jeg har ikke snakket med dem på over 2 år heller. Hvis jeg hadde gått i detaljer så ville alle skjønt med engang at det ikke gikk...

Jeg har vurdert å bruke de pengene jeg har igjen på å kjøpe telt og primus el. og bare reise på NAV hver dag til jeg får hjelp. Bare prøve å få hjelp hver eneste dag. Til slutt må dem gi opp tenker jeg :p

Bor i Oslo nå, og lurer på hvor jeg kan sove i telt. Hvert kult om folk kunne markere på kartet hvor det passet best. Hvor kan jeg gå på do? Pusse tennene mine? Hvordan skaffer jeg meg vann? Jeg er ikke narkoman, og ønsker egentlig ikke å være i nærheten av dem...

Det andre jeg har tenkt på er å gjøre noe så kriminelt at jeg faktisk blir satt i bur. Men da ønsker jeg ikke å skade noen! Eller skade noe privatvirksomhet. Men regner med at dere ikke kan komme med forslag der?

Jeg tenkte også på muligheten at hvis teltet ble uutholdelig så kunne jeg også skadet meg selv på en sånn måte at de ville lagt meg inn på psykiatrisk for selvskading? Eks. gå inn på rikshospitale og knivstikke meg selv i magen.

Alle tips for å komme ut av dette blir satt stor pris på. Jeg må ut av leiligheten, hjelper ikke om jeg har penger engang. Utleier har sagt jeg må ut uansett, da andre kommer til overta.

Takk for all hjelp!

Ta kontakt med fastlegen din og be om en henvisning til sosionom eller psykolog som kan lage en utredning på din situasjon. Slik du skriver virker det som at du ikke har hatt det helt lett i livet og kanskje du også vil ha godt av noen å snakke med. Ta med utredningen til NAV og krev å få hjelp. Utredningen kan hjelpe dem å forstå din situasjon og tilstand. Ta også turen til Oslo kommune boligbygg sitt kontor. Ligger rett ved slottsparken. Det er de som disponerer de kommunale leilighetene i Oslo.

Jeg klarer ikke engang tenke meg hvordan din situasjon er, det høres helt grusomt ut. Jeg håper virkelig det ordner seg for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...