Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor stor er sjansen for gravid?


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Vil si som resten, at du ikke ligger så veldig godt an, om du ikke vil bli far i en alder av 16 år.

Det er relativt vanlig for mennesker at et svangerskap varer 9 måneder. Det betyr at barnet fødes i november. I så fall, gitt at TS har fødselsdag i sommer, så er trådstarter 17 når han blir far.

 

"The fail is strong in this one"

 

EDIT: La til passende bilde

 

the-fail-is-strong-with-this-one.jpg

 

Ventet på et slikt svar.

For jeg var dessverre ikke 110% riktig i min formulering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg kjøper en graviditet test, vil den gi utslag eller er det alt for tidlig? :dontgetit:

Sakset fra RFSU sine sider:

Med RFSU Graviditetstest kan du selv raskt og enkelt få vite om du er gravid. Testen kan tas allerede 6 til 15 dager etter befruktning, dvs en uke innen forventet menstruasjon.

 

Det er sikrest å prøve på morgenurinen. Om testen viser et svakt positivt resultat anbefales det å teste igjen om et par dager.

 

http://www.rfsu.se/no/Norsk/Produkter/Hjemmetester/Graviditetstest/

Lenke til kommentar

Siden du blir 17 til sommeren, så vil jeg gjette 87 % sjanse

 

sku det vær en spøk? det med at vi blir 17 til sommeren..

 

eller har det faktisk noe å si?

 

 

til dere andre: tusen takk for svar.. :dontgetit:

 

Hilsen TS

 

Postet av anonym: 6d56390e2706392d048ee2abc48ef745

Ja, det har noe å si. Mot slutten av tenårene/begynnelsen av 20årene så er mennesker veldig fruktbare, deretter synker fruktbarheten for begge parter med årene. Dersom du og dama pulte to ganger uten kondom nå, så er det mye mer sannsynlig at hun blir gravid enn dersom to 35-åringer puler to ganger.

 

Jeg klarte ikke å finne nøyaktige tall for personer under 20 år, men de tallene jeg fant viste en veldig stor fertilitet i 20-30års aldersgruppen, og en betydelig nedgang i aldersgruppen 30-40.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Siden du blir 17 til sommeren, så vil jeg gjette 87 % sjanse

 

 

Postet av anonym: 6d56390e2706392d048ee2abc48ef745

Ja, det har noe å si. Mot slutten av tenårene/begynnelsen av 20årene så er mennesker veldig fruktbare, deretter synker fruktbarheten for begge parter med årene. Dersom du og dama pulte to ganger uten kondom nå, så er det mye mer sannsynlig at hun blir gravid enn dersom to 35-åringer puler to ganger.

 

Jeg klarte ikke å finne nøyaktige tall for personer under 20 år, men de tallene jeg fant viste en veldig stor fertilitet i 20-30års aldersgruppen, og en betydelig nedgang i aldersgruppen 30-40.

 

Har venta lenge på dette svaret her, takker så meget!

 

fuck.

 

btw: moderator kan føle seg fri til å endre tittelen til "hvor stor ER sjangsen for å bli gravid" :)

 

Postet av anonym: 6d56390e2706392d048ee2abc48ef745

Lenke til kommentar

6 dager er svært usannsynlig. Tidligste jeg vet om er ni dager, da var det tvillinger og dermed større hCG-produksjon. Så vil nok tro det er en liten nedrunding fra rfsu der. :)

 

hCG begynner først å produseres etter at det befruktede egget har festet seg, og det pleier å skje ca en uke etter befruktning.

 

Det er bare såvidt man kan påvise det gjennom blodprøve hos legen etter en uke, og det er ikke alltid de kan det engang. Så hvis man finner ut sensitivitetsnivået på testene (prøvde å google, men fant ikke svar) hadde det vært lettere å visst om det kunne stemme.

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Innen første måned 25 prosent

Innen seks måneder 60 prosent

Innen ni måneder 75 prosent

Innen 12 måneder 80 prosent

Innen 18 måneder 90 prosent

 

 

Dette er tall over hvor mange som ble gravid av folk som prøvde aktivt da!

Lenke til kommentar

Innen første måned 25 prosent

Innen seks måneder 60 prosent

Innen ni måneder 75 prosent

Innen 12 måneder 80 prosent

Innen 18 måneder 90 prosent

 

 

Dette er tall over hvor mange som ble gravid av folk som prøvde aktivt da!

 

altså ble 330% gravide.(skulle gjerne vist hva de sammenlignet opp mot)

Lenke til kommentar

altså ble 330% gravide.

Nei. Av 100 % som forsøkte å bli gravide hadde 25% blitt det innen en måned. Innen seks måneder var det 60% som var blitt gravide. Det inkluderer de 25% som ble det første måneden.

 

(skulle gjerne vist hva de sammenlignet opp mot)

Det er ikkke en sammenligning "mot" noe. Det er en statistikk som viser sjansen for å lykkes i å bli gravid i løpet av en tidsperiode, basert på et (forhåpentlig representativt) statistisk utvalg.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Nå nevner han vel ingenting om at hun ikke var på andre prevensjonsmidler.

Han = TS regner jeg med?

 

Men nei, hun bruker ingen form for prevensjon. Jeg tok firstblood på henne som sakt ;-)

( tror ikke hun har tenkt på sex før for noen uker siden.. uten å si at jeg vet noe..)

 

Planen er å vente rundt en uke å kjøre en gravitets test :-)

 

Postet av anonym: d44c45a79b744ae976199d85745f3861

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...