Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor stor er sjansen for gravid?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

hei, jeg er 16 år gammel og hadde ett aktivt forhold til sex i 10 måner sammenhengende (med samme partner). Det ble slutt for ca 6-7 måner siden, og i helga som var hadde jeg sex for første gang på 6 mnd. :thumbup:

føltes herlig! trodde aldri jeg skulle ta jomfrudommen til den rypa! skikkelig hot kvinne må jeg si!

men tilbake til topicen.

Hun sa slik "du kan bare ta av kondomet om du ønsker, jeg får ikke mensen før om 2 uker" det var ikke akkurat slik hun sa det, men dere fatta pointet.

sååå, jeg hadde jo aldri prøvd å komme i en jente før uten kondom.. så jeg bare "fine". tok av kondomet og sperma dypt inni henne!

fare for at hun blir gravid?

begge er 16 år, 17 til sommeren.

Postet av anonym: 6d56390e2706392d048ee2abc48ef745

Endret av Alastor
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis hun ikke har meget god kontroll på når hun er fruktbar er det nok ganske stor sannsynlighet for at hun kan bli gravid. IDIOTI av deg å gjøre det uten å presse på henne en angrepille dagen etter. IDIOTI.

Hun fikk meg vertfall til å tro at hun ikke kunne bli gravid med det hun sa til meg..

hun spyr idag, kan det ha noe å si?

menmen, håper på det beste :)

Lenke til kommentar

To uker før mensen er da jenter har eggløsning.. IKKE da de ikke kan bli gravide. Så to uker før er vel mildt sagt største risikoperioden for å bli gravid.

Det er desverre korrekt. Så hvordan hun faktisk formulerte det er viktig.

Eggløsningen er tidspunktet når egget forlater eggstokken. Og det er da det kan befruktes. Egget lever ikke så lenge, kanskje et døgn, og det gir et smalt "befruktningsvindu". Men våre sædceller er mer hardføre og kan i beste fall overleve nesten en uke. Så om man har sex noen dager før eggløsningen, kan egget fortsatt bli befruktet. Dermed har man altså ca. en uke der man kan bli gravid.

Problemet er å vite når den uken kommer. Ikke alle unge jenter har regelmessige perioder, så det er ikke bare å telle dagene etter forrige menstruasjon. I tillegg er det en ørliten sjanse for at jenter får eggløsning utenfor perioden.

hun spyr idag, kan det ha noe å si?

Morgenkvalmen kommer vel tradisjonelt noen uker ut i svangerskapet. Det er nok heller noe dere spiste eller drakk (evt en omgangssyke.)

IDIOTI av deg å gjøre det uten å presse på henne en angrepille dagen etter.

Angrepillen er ingen garanti dersom man hadde sex midt i eggløsningen. Den hjelper ikke dersom egget allerede er befruktet, bare dersom eggløsningen skjer etter samleiet, men før det overnevnte "vinduet" lukker seg. Men på den annen side: Angrepillen er ufarlig, hun kan fortsatt ta den i tilfelle eggløsningen ikke har skjedd ennå.

Sex gjør idioter til menn og menn til idioter. Sånn er det bare. Det er lett å være etterpåklok på andres vegne, spesielt på internett.

Geir :)

• Liker 9
Lenke til kommentar

Takker så meget for ett fullverdig svar.

Hvis egget ikke har løsnet enda, og feks løsner idag. Kan det da bli befruktet?

(Vi brukte glidemiddel, har hørt at dette kan redusere sædens levetid.

Off, ble litt skremt nå må jeg si. )

Hilsen TS

Lenke til kommentar

Vil si som resten, at du ikke ligger så veldig godt an, om du ikke vil bli far i en alder av 16 år.

Det er relativt vanlig for mennesker at et svangerskap varer 9 måneder. Det betyr at barnet fødes i november. I så fall, gitt at TS har fødselsdag i sommer, så er trådstarter 17 når han blir far.

"The fail is strong in this one"

EDIT: La til passende bilde

the-fail-is-strong-with-this-one.jpg

Endret av konduktans
Lenke til kommentar

Takker så meget for ett fullverdig svar.

Vær så god. Jeg synes at noen får komme med saklige innspill innimellom alle morsomhetene....

Hvis egget ikke har løsnet enda, og feks løsner idag. Kan det da bli befruktet?

Ja. Som sagt, sædcellene kan leve i bortimot en uke.

Glidemidler minsker ikke sædcellenes levetid eller sædkvaliteten, til tross for hårdnakkede rykter om det motsatte, men de kan komme "i veien" og hindre sædceller å nå fram. (Avhengig av typen.)

Geir :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...