Gå til innhold

Kjøpe PC i USA?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tastaturet er forskjelling.. men kjøper du en Dell, kan du kjøpe et Norskt tastatur for rundt 500 fra Dell norge.

Med Dell kan du også overføre garanti enkelt.

 

... men når det er sakt, har jeg hørt, og selv opplevd mye dårlig fra Dell... kvaliteten på delene deres er ikke bra. f.eks, har jeg selv sett bærbare hvor: CD ROM ikke virket "out of the box" batterier kortslutter etter 6 månder, gjengene som holder skjermen knakk, hele sjassiet har slått sprekker, og strømadapter ledningen fikk en knekk, og klarter ikke å levere strøm..... som sakt, er dette selvopplevd, eller sett med egne øyne; det inkluderer ikke rykter jeg har hørt!

 

Ellers har alle bærbare jeg har vært borti har hatt en adapter som tar både 110V og 240V.

 

Du får også gjerne mer for pengene i USA, og så er momsen en del under 25% :D

Lenke til kommentar

Jo, du kan spare mange tusen på å kjøpe i USA. Det har jeg gjort. Import av en ny bærbar compaq pc sparte jeg nærmere 7000 på isteden for å kjøpe her i norge. Moms, frakt og alt inkludert. Dette var en dyrere modell.

 

Priseks: Compaq Nx7000 centrino 1,6, 512Mb, 60Gb, Radeon9200 64Mb, Wifi, 15,4" wxga.

 

USA: $2000 * 7,5 = 15000,- (med norsk moms på 24%: 18600,-)

Norge: mpx.no pris = 23500,-

----------------------------------

du sparer: Masse

===================

 

Du kan alltid finne samme spesifikasjoner til nesten like god pris, men da må du lete blant "billigmaskinene". F.eks ECS Green 551. Men sammenligner du modell for modell, kan du gjøre et kupp i USA.

S.

Lenke til kommentar

tenk litt på dette:

 

kjøp en maskin for 1000 $

 

betal summen og legg på 100$ i frakt og forsikring

 

betal toll og moms i norge

 

få tilbake eventuell moms fra usa (papirhelvete)

 

kjøp ny strømforsyning fra nordisk forhandler

 

få nye taster, få noen til å laserfikse tastene eller fiks det selv med tape og tursj

 

ok nå mangler du bare garanti, du har jo selfølgelig 1 pixelfeil og må sende den fram og tilbake til usa (200$)

 

pes jeg er for lat til dette :yes:

Lenke til kommentar

Strømmen skal ikke være noe problem, da de aller aller aller fleste laptoper leveres med batterieliminatorer som switcher 100-240v. Det eneste du trenger å passe på er enten at ledningen fra eliminatoren til veggen kan skiftes ut, eller at du kjøper deg pluggadapter der borte da dette ikke er lov å selge i norge.... Ledningen får du lett tak i her.

Lenke til kommentar

Får vel ikke Æ,Ø,Å trykk på tastene om du kjøper i USA, men det ville nå jeg ha offret hehe. De er mye greiere å handle med i USA når det gjelder datautstyr og tilbudene til deg flommer inn, du kommer til å angre om du kjøper i Norge og ser at du kunne spart flere tusen på å kjøpe i USA, og selge når du kommer tilbake til Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...