wareye Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Hei! Jeg skal snart ut i den store verden og studere og bo på egenhånd, men dette har egentlig ikke noe med saken å gjøre xD Lurte egentlig bare på hva som er mest brukt av informatikk studenter bruker, Mac eller PC? Jeg har selv en stasjonær custom bygd gamer PC som jeg bruker til nettopp gaming så en bærbar gaming PC er det jeg trenger minst. Slik jeg har forstått det er at informatikk studenter bruker noen programmer som er ekslusivt til PC, men at dette ikke er noe problem for Mac brukere fordi man kan kjøre remote desktop. Men jeg bare lurte på om de fleste bruker Mac eller PC innenfor informatikk studiene. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Eksklusivt til PC, mener du da eksklusivt til Windows? Lenke til kommentar
wareye Skrevet 13. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2012 Eksklusivt til PC, mener du da eksklusivt til Windows? Mac = Mac OS PC = Windows Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 I så fall, bare legg inn Windows på Macen din. Og det kunne lett ha vært et linuxprogram når du skal studere informatikk. Det var derfor jeg ville ha en spesifisering. Linux kan uansett legges in på en mac også. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Skal du programmere for Windows, så mangler Mac-tastaturene noen knapper du kanskje vil savne, men det kan løses med eksternt tastatur. Ellers er det ingen problemer med å bruke Mac - du kan installere Windows 7 ved siden av Mac OS veldig enkelt på alle nye Macintosh ved bruk av den innebygde Boot Camp funksjonen. Alt du trenger er en minnepinne eller DVD med Windows 7 på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå