Gå til innhold

Jørgen blir ny moderator for forumet. Main target = fotball.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gøy å se at det blir tatt imot positivt. Takker for alle gratulasjoner. Jeg skal forsøke å gjøre så godt jeg kan fremover.

TSP fikset til og med problemet med å sende PM til meg; min dør - eller innboks - er alltid åpen.

Har fortsatt ikke vært innom fotball delen av forumet, netopp fordi jeg ikke er interessert i fotball, men jeg tviler ikke på at du kommer til å gjøre en kjempejobb for å bedre kvaliteten på den delen av forumet. Lykke til i arbeidet! :)

Lenke til kommentar

Til hell og lykke med arbeidet, jeg håper vi nå får en aktiv moderator. Ser helst at det etterhvert opprettes en tråd i fotballkategorien hvor det opplyses om hvor takhøyden ligger og hva dere har tenkt å tillate og ikke. På høy tid at brukere som kun skriver for å skape kvalm, ødelegge diskusjoner med nitrist internetthumor og trolling blir luket vekk. Jeg har alltid vært for at varme debatter med noe personvinklig må få være lov - det koker alltid ned til "min mening mot din" og da må det være akspet for det krangles litt, såfremt det finnes elementer av seriøst debatt i bildet.

Kan vi vær så snill å få fjernet pluss-systemet i fotballkategorien forresten? Ta det gjerne opp på intraforumet, Jørgen. Det er absolutt ingen som vil ha funksjonen der og det er ikke tilfeldig at den gode debatten har blitt sjeldnere etter dens inntog. Før var det egentlig bare Jotun som var heltids komiker, siden plussinga ble et faktum har vi sikkert fått tidobblet det antallet. VI sliter nå også med plagiat fra andre nettsider, noe som er et nytt fenomen i vår kategori meg bekjent.

Håper også Smågal returnerer igjen, for øvrig, men det hører vel ikke hjemme i denne tråden.

Heier på deg Jørgen :)

Endret av toppmeis
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Enig med Toppmeis her.

Det behøves virkelig å taes tak i takhøyden som Toppmeis så pent kaller det, eksempelvis, hvor mye "affekt" er lov?

Så klart burde det være lov å få lufte følelser osv, men når det går med sterke krenkelse/banneord mot person, så blir det for min del alt for dumt, og det kveler den gode fotball-diskusjonen.

Det må være lov å stille litt krav til diskusjoner på fotball-forumet også, ved å luke ut usaklige/ødeleggende innlegg som ikke bidrar i noen som helst grad, slik at de som faktisk gidder å diskutere på et saklig nivå, selv med supportere av rivaliserende lag, ser at det faktisk går an.

Lenke til kommentar

Til hell og lykke med arbeidet, jeg håper vi nå får en aktiv moderator. Ser helst at det etterhvert opprettes en tråd i fotballkategorien hvor det opplyses om hvor takhøyden ligger og hva dere har tenkt å tillate og ikke. På høy tid at brukere som kun skriver for å skape kvalm, ødelegge diskusjoner med nitrist internetthumor og trolling blir luket vekk. Jeg har alltid vært for at varme debatter med noe personvinklig må få være lov - det koker alltid ned til "min mening mot din" og da må det være akspet for det krangles litt, såfremt det finnes elementer av seriøst debatt i bildet.

Kan vi vær så snill å få fjernet pluss-systemet i fotballkategorien forresten? Ta det gjerne opp på intraforumet, Jørgen. Det er absolutt ingen som vil ha funksjonen der og det er ikke tilfeldig at den gode debatten har blitt sjeldnere etter dens inntog. Før var det egentlig bare Jotun som var heltids komiker, siden plussinga ble et faktum har vi sikkert fått tidobblet det antallet. VI sliter nå også med plagiat fra andre nettsider, noe som er et nytt fenomen i vår kategori meg bekjent.

Håper også Smågal returnerer igjen, for øvrig, men det hører vel ikke hjemme i denne tråden.

Kommer med utfyllende svar seinere. Kan dessverre ikke svare på alt nå.

Jeg er enig med deg når det kommer til pluss-systemet, men det er slik jeg forstår det ikke noe å gjøre med det. Det er her for å bli, så da får man heller jobbe med å gjøre terskelen for å poste litt høyere. Jeg er enig i at det har ført til at mange prøver seg som "komikere", og det er beklagelig.

Etter et par dager med litt større tilgang har jeg sett at takhøyden er høyere enn jeg trodde. Men, det er alltid rom for forbedring. Retningslinjene gjelder for alle, så de må vi følge i fotballdelen som i resten av forumet, men en slik tråd kunne være nyttig. Vi får se om det går an å få til noe. På generelt grunnlag vil jeg si at grensen (som oftest) går ved personangrep.

Jeg skal forsøke å være så aktiv som mulig fremover, og håper at vi kan få tilbake til de gode diskusjonene. Jeg tror imidlertid det vil kreve at flere av de brukerne som bidro til disse før må forsøke å gå foran som et godt eksempel. Jeg vet at jeg selv poster mindre og langt ifra like utfyllende som før, og håper å forandre det fremover. De nyeste brukerne i fotballkategorien har ikke fått oppleve et annet nivå enn dette, og da er det vanskelig å være med å løfte nivået.

Jeg skal iallfall gjøre mitt beste når det kommer til å gjøre alle fornøyde. Fint at noen heier på meg. Det gjør det lettere.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med toppmeis. Fotballdelen lider av nedbrytere som hovedsakelig skriver foruminnlegg kun for å spre kvalme og raske med seg så mange plusser som mulig i prosessen. Kloffsk, Zlatan92 og tidvis Necro-brødrene(de to har også en del saklig å komme med, ja) er "debattanter" av den sorten. Det er vanskelig for meg å forstå at terskelen for å stenge ute slike brukere ikke senkes betraktelig, og det umiddelbart. Vi har alle et svakt øyeblikk fra tid til annen, men det burde være en simpel oppgave å skille dem som glipper en enkelt gang i ny og ne, fra dem som er er eneste stor glipp. En herlig løsning så nær, men samtidig så fjern.

Fotballdelen lider også av "jeg-har-vært-her-lenger-enn-deg-og-er-derfor-bedre-enn-deg-fenomenet". Selv har jeg vært en aktiv diskusjon.no-tråler i årevis, uten å selv bidra med innlegg. For noen få måneder siden våget jeg meg ut på e-slagmarken, men ble raskt møtt av en ekstrem elitisme. Et knippe utvalg av "veteraner" har en lei tendens til å se ned på nye deltakere. Dere vet selv hvem dere er. Motargumentet "hvem er du, egentlig?" har jeg lest så ofte at jeg har kommet ut av tellingen. I motsetning til "trollene", har de ovennevnte gjengangerne mye klokt å bidra med. De kan med andre ord når de vil. Mitt tips? Gå foran som et godt eksempel.

Nå har jeg dårlig tid. Lykke til, Jørgen! Adieu.

Endret av Diskusjonsmumriken
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Spot on, mumriken. Angående brukerne du nevner og et dusin andre, så er det intet annet enn merkelig hvordan de kan holde på uke inn og uke ut å spre om seg med faktafeil og uvitenhet som om det skulle vært sanning. Også har du de morogutta. Det er mange her jeg bare tror mangler kunnskap og muligens litt på sharpness, men det kan nesten ikke være grunnlag for utestengelse i seg selv. Åpenbare troll ala Zlatan92 og resten av drittgjengen burde vært fjerna for måneder siden.

Lenke til kommentar

Fotballdelen lider også av "jeg-har-vært-her-lenger-enn-deg-og-er-derfor-bedre-enn-deg-fenomenet". Selv har jeg vært en aktiv diskusjon.no-tråler i årevis, uten å selv bidra med innlegg. For noen få måneder siden våget jeg meg ut på e-slagmarken, men ble raskt møtt av en ekstrem elitisme. Et knippe utvalg av "veteraner" har en lei tendens til å se ned på nye deltakere. Dere vet selv hvem dere er. Motargumentet "hvem er du, egentlig?" har jeg lest så ofte at jeg har kommet ut av tellingen. I motsetning til "trollene", har de ovennevnte gjengangerne mye klokt å bidra med. De kan med andre ord når de vil. Mitt tips? Gå foran som et godt eksempel.

Må si meg 100% enig med dette innlegget, og spesielt den delen jeg quoter. Jeg syns det er direkte trist at tidligere bautaer som Manchester United-tråden blir kvalt av tulle innlegg fra gjengangerne som : "HEI GUTTA! HVOR PÅ BYEN SKAL VI MØTES?" Jeg vet at tråden for en tid tilbake godkjente dette, men slik den tråden er nå, gidder jeg ikke følge med på den engang. Det kan helt seriøst tas på PM!

Dette, samtidig som gjengmentaliteten syns jeg er direkte tragisk, og ødelegger debatten og trådene.

Og selvfølgelig, Grattis Jørgen!

Endret av Corey
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...